Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A8 |
Comprendre l’estructura del sistema audiovisual de Catalunya (estructura, polítiques, finançament i funcionament) en el context espanyol, europeu i mundial. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A8 |
Coneix les principals teories cinematogràfiques i televisives i les sap aplicar a qualsevol tipus de producte audiovisual
S'inicia en la pràctica de l'anàlisi cinematogràfica i televisiva des d'una base teòrica fonamentada
Assumeix les relacions que s'estableixen entre tres institucions cinematogràfiques: la professional, la crítica i l'acadèmica
Entén la teoria i l'anàlisi cinematogràfica i televisiva com un aprenentatge d'ús social
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
| | B4 |
Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
|
Tema |
Subtema |
0-Glossari introductori: Informació ,Crítica ,Teoria i Anàlisi. Conceptes bàsics a tenir en compte.
|
|
I-L’ anàlisi cinematogràfica i televisiva:aproximació pràctica i estat de la qüestió . |
|
II-Elements de l’ anàlisi fílmic i televisiu |
|
III- Els modes de representació:una visió històrica |
|
IV- Elements de l’ anàlisi fílmic i televisiu |
|
V- Teories cinematogràfiques i televisives: introducció |
|
VI- Teories cinematogràfiques i televisives:teories
formalistes
|
|
VII- Teories cinematogràfiques i televisives:teories
de l’ enunciació
|
|
VIII- Teories cinematogràfiques i televisives: teories de la
recepció
|
|
IX- Eines per l’anàlisi de la producció documental |
|
X- Eines per l’ anàlisi de la producció experimental |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Fòrums de discussió |
|
40 |
0 |
40 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
0 |
60 |
60 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
10 |
10 |
20 |
Treballs |
|
0 |
8 |
8 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
16 |
18 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció dels objectius de la assignatura i metodfologia d' avaluació. |
Fòrums de discussió |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Treballs |
Treballs que realitza l'alumne. |
Descripció |
Hi haura atenció personalitzada a traves de les avaluacions dels exercicis i la darrera sessió de classe per a l' avaluació final |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Fòrums de discussió |
|
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
15% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
20% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
20% |
Treballs |
|
Treballs que realitza l'alumne. |
30% |
Altres |
|
assistència a classe |
15% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Avaluació continuada Per aprovar l' assignatura en primera convocatòria, s' hauran de realitzar les següents practiques: Pràctiques: En grups de 3 a 4 alumnes s' haurà d´el.laborar un comentari sobre materials audiovisuals al menys en quatre ocasions. A cada pràctica haurà d'haver-hi un apartat de reflexió teòrica, degudament referenciat bibliogràficament sobre un producte audiovisual a més de l' anàlisi que es programi. Cada pràctica haurà de tractar sobre un film,sèrie , programa de televisió,videojoc en qualsevol format. En tots els casos s'haurà de tractar d'un anàlisi documentat i argumentat , essent aquest un element que es tindrà en compte en el moment de la correcció. Desprès de cada entrega es tornarà un comentari personalitzat sobre cada pràctica, assenyalant sobretot les deficiències per a poder anar corregint els defectes en pràctiques posteriors. La nota final de les pràctiques serà el resultat de l' evolució de les pràctiques en grup però també s' avaluarà el disseny i el perfil ben definit del conjunt del producte. En les sessions de classe, es destinarà un temps a exercicis sobre algunes de les qüestions tractades en la sessió/classe. Aquestes pràctiques analítiques desenvolupades a classe seran avaluades . Qui no tinguin un 80% de les pràctiques presencials no podrà optar a l' avaluació continuada. Avaluació no continuada Qui no segueixi la avaluació continuada podrà presentar-se a l' examen. La matèria d' examen es el temari de l' assignatura. Aquesta part de l' examen s' avaluarà pròpiament. Per a la segona part de l' examen, cada alumne, haurà d'haver llegit dos llibre de la bibliografia prèviament pactats abans del finalitzar el mes de Març. El dia de l'examen haurà de presentar-se amb els dos llibres escollits (no es podrà realitzar la prova, i per tant suspendria les pràctiques,qui no porti els llibres) .Es faran una o dues preguntes sobre la bibliografia escollida. Nota Per aquesta segona convocatòria s'avaluarà per separat la part corresponent al temari de l' assignatura i la corresponent a la bibliografia. La nota final serà la mitjana entre ambdues, sempre que com a mínim es tingui un aprovat de cadascuna. |
Bàsica |
Roland Barthes, Crítica y verdad, Ed siglo XXi, mexico
|
Barthes, Roland(1989), Crítica y verdad.Madrid,Siglo XXI
Cassetti,Francesco(1994),Como se analiza un film.Madrid,Cátedra
Carmona,Ramón ( 1991), Como se comenta un texto fílmico.Madrid,Càtedra
Cerdán,J;Torreiro,C (eds.)(2005)Documental y vanguardia. Madrid,Cátedra
Foucault, Michael(1999) El orden del discurso.Barcelona,Tusquets
Manovich,Lev (2005),El lenguaje de los nuevos medios de comunicación. Barcelona,Paidós
Mira,Alberto(2008),Miradas insumisas.Gays y lesbianas en el cine. Madrid,Egales
Romaguera i Ramió Joaquim y Alsina Thevenet,Homero(eds.)(1989), Textos y manifiestos del cine. Madrid,Cátedra
Stam,Robert(2001),Teorias del cine. Una introducción, Barcelona,Paidós
Imanol Zumalde (2011) La experiencia filmica. Madrid, Cátedra
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
CORRENTS ESTÈTICS CONTEMPORANIS EN COMUNICACIÓ/12234009 | HISTÒRIA DE L'AUDIOVISUAL/12234115 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|