DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) TALLER DE PROJECTES DE RECERCA I PROFESSIONALS Codi 12234117
Ensenyament
Grau de Comunicació Audiovisual (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Tercer 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Antropologia, Filosofia i Treball Social
Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Enginyeria Química
Estudis de Comunicació
Coordinador/a
MONTAGUT CALVO, MARTA
WILLEM , CILIA MARGARETA MICHAEL
Adreça electrònica jordi.duch@urv.cat
marta.montagut@urv.cat
roger.guimera@urv.cat
cilia.willem@urv.cat
bistra.bojidarova@urv.cat
Professors/es
DUCH GAVALDÀ, JORDI
MONTAGUT CALVO, MARTA
GUIMERA MANRIQUE, ROGER
WILLEM , CILIA MARGARETA MICHAEL
BOJIDAROVA IVANOVA, BISTRA
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura ofereix els fonaments per a la realització del treball final de grau, tant en l'àmbit de recerca com en el professional.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A2 Interpretar els processos i fenòmens informatius i comunicatius textuals, orals i visuals en les societats contemporànies amb l’ajuda de les principals teories i escoles que els analitzen críticament des de les ciències socials
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A2 Coneix i comprèn la presència de la comunicació i la informació en el sistema social
Coneix la investigació comunicativa actual i els seus principals mètodes, resultats, teories i escoles
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C4 Produeix un text escrit gramaticalment correcte

Continguts
Tema Subtema
BLOC I: DISSENY DE PROJECTES DE RECERCA 1.1 Definició del problema i criteris per a l'elecció del tema
1.2 Marc teòric: bases de dades, citació, selecció d'informació
1.3 Metodologia: tècniques de recollida de dades, estratègies per a l'anàlisi d'informació
1.4 Resultats i conclusions
BLOC II: DISSENY DE PROJECTES PROFESSIONALS Àmbit periodisme
Àmbit publicitat i relacions públiques
Àmbit comunicació audiovisual

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A2
C4
10 0 10
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
C4
95 0 95
Sessió Magistral
A2
C4
14 0 14
Atenció personalitzada
A2
C4
1 0 1
 
Proves orals
A2
C4
0 30 30
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació dels continguts de l'assignatura i dels exercicis pràctics.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Realització de pràctiques d'anàlisi i estudi de casos a l'aula per grups.
Sessió Magistral Introducció, per part de les professores, dels principals conceptes i continguts de l'assignatura.
Atenció personalitzada Tutories individuals i grupals.

Atenció personalitzada
Descripció
Al programa trobareu els dies i hores de tutoria. Per a concertar una cita cal escriure, amb antelació, a: anna.sendra@urv.cat (recerca/periodisme) cilia.willem@urv.cat (recerca) marta.montagut@urv.cat (Publi/CAV)

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
C4
Al llarg del quadrimestre, i en les dues parts de l'assignatura, es realitzaran pràctiques obligatòries guiades.
Algunes activitats s'iniciaran a l'aula i s'acabaran fora de l'aula.
Bloc I 50%
Bloc II 40%
Proves orals
A2
C4
Al llarg del quadrimestre, es faran presentacions orals a l’aula.

Bloc II 10%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En cas que l'alumne no pugui seguir l'avaluació continuada, ha de comunicar-ho a les professores responsables de l'assignatura abans de Setmana Santa per poder optar a activitats compensatòries per seguir l'avaluació continuada. L'alumne que no comuniqui que NO pot seguir l'avaluació continuada i NO pacti una avaluació alternativa amb les docents, NO TÉ DRET A 2ona CONVOCATÒRIA.

En cas que l'alumne no aprovi l'avaluació continuada, haurà de presentar LES PRÀCTIQUES NO PRESENTADES O SUSPESES i realitzar-les de forma individual. En cas que alguna d'aquestes pràctiques no siguin factibles de ser realitzades individualment, es donaran les instruccions pertinents per una prova adequada a les condicions de l'avaluació de 2ona convocatòria.


Fonts d'informació

Bàsica

Aquesta bibliografia bàsica es completarà al programa de l'assignatura i es facilitarà un llistat de textos obligatoris.

Denzin, N. K. & Lincoln, Y. (eds.). 2000. The Handbook of qualitative research. Thousand Oaks : Sage.

Gómez, J., Latorre, A., Sánchez, M. & Flecha, R. 2006. Metodología comunicativa crítica. Barcelona: El Roure.

Jensen, K.B. & Jankowski, N.W.  1993. Metodologías cualitativas de investigación en comunicación de masas. Barcelona: Bosch.

Silverstone, R. 2004. ¿Por qué estudiar los medios?. Buenos Aires: Amorrortu.

Wimmer, R. & Dominick, J. 2001. Introducción a la investigación de medios masivos de comunicación. México: International Thomson.

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
TREBALL DE FI DE GRAU/12234301


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent