DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) PRODUCCIÓ DE PROJECTES MULTIMÈDIA Codi 12234218
Ensenyament
Grau de Comunicació Audiovisual (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis de Comunicació
Coordinador/a
QUILES PASCUAL, ARNAU
Adreça electrònica arnau.quiles@urv.cat
Professors/es
QUILES PASCUAL, ARNAU
Web
Descripció general i informació rellevant Familiaritzar l'alumne amb les eines i les metodologies de la producció multimèdia dins l'entorn de les TIC. Dominar els procediments de disseny, creació i distribució dels productes multimèdia digitals.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A14 Utilitzar tècniques avançades de producció, realització en directe, animació, muntatge i postproducció de productes audiovisuals.
 A16 Desenvolupar projectes complexos de programes i programacions audiovisuals i de productes interactius d’entreteniment i creació.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B8 Gestionar projectes tècnics o professionals.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A14 Coneix els principals paràmetres comunicatius, tecnològics i econòmics que intervenen en un projecte multimèdia
Domina les tècniques i les tecnologies necessàries per a idear i desenvolupar tot tipus de projectes mediàtics multi suport
 A16 Domina i sap aplicar els principis bàsics d’usabilitat i arquitectura de la informació
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B8 Els objectius del projecte són coherents amb les necessitats detectades en el context
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Introducció a la producció multimèdia Breu història del multimèdia
Els elements del projecte multimèdia
L'entorn digital
Llenguatge multimèdia Multimèdia i disseny interactiu
El guió multimèdia
Comunicació visual i sonora
Confluència: Audio, Video, Gràfic, Foto, Text, Hipertext
Disseny de la informació multimèdia Contingut, activitat i objecte
Anàlisi, síntesi, navegació
Bases de dades i llibreries
Itinerari interactiu
Disseny de la interfície multimèdia Interfície i usuari
Ergonomia
Entorns 2D i 3D
Dispositius multimèdia
Disseny de la interactivitat
Concepte, ús, funcionalitat i estil de l'interactiu multimèdia
Disseny tècnic multimèdia
Programació multimèdia
Realitat augmentada
Tecnologia multimèdia Hardware i Software per a la producció multimèdia
Tecnologies de difusió i distribució multimèdia
Noves tecnologies aplicades als entorns multimèdia: Web, Web TV, Interactive TV, Smartphone, Tablet, Consola, Videojoc, Realitat Virtual, Interfícies físiques
Rich Media
Etapes de la producció multimèdia Organigrama de la producció del projecte multimèdia
Necessitats i rols en la producció multimèdia
Equip i desenvolupament del projecte multimèdia
Productes multimèdia Projectes multimèdia: Artístic, Científic / Recerca, Comercial, Informatiu, Divulgatiu, Entreteniment, Espectacle, Altres...
La indústria multimèdia digital Perspectives de la indústria multimèdia digital
Les noves professions multimèdia
El mercat del multimèdia digital
L'empresa multimèdia
Taller de producció de projectes multimèdia I
Creació d'aplicacions multimèdia amb Adobe Flash, Wordpress, AppsBuilder
Taller de producció de projectes multimèdia II Programació d'aplicacions multimèdia amb Processing i Max/MSP/Jitter
VJ en temps real amb Resolume
Taller de producció de projectes multimèdia III Creció d'un Webdoc amb Klynt
Projecte final

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 4 6
Sessió Magistral
A14
2 2 4
Seminaris
A14
4 4 8
Presentacions / exposicions
A14
4 4 8
Pràctiques a laboratoris
A14
8 32 40
Resolució de problemes, exercicis
A14
4 8 12
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
A16
4 8 12
Pràctiques a través de TIC
A16
2 8 10
Treballs
B8
4 16 20
Atenció personalitzada
2 4 6
 
Proves pràctiques
A14
8 16 24
Proves de desenvolupament
A16
2 4 6
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura, metodologia, programari i pràctiques
Sessió Magistral Introducció a la producció multimèdia
Seminaris Presentacions a càrrec de professionals de l'indústria multimèdia
Presentacions / exposicions Exposició de projectes i treballs històrics i rellevants
Pràctiques a laboratoris Tallers, tutorials i pràctiques del programari de producció multimèdia
Resolució de problemes, exercicis Anàlisi i resolució de problemes entorn als exercicis pràctics
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Estudis de cas
Pràctiques a través de TIC Pràctiques online
Treballs Treballs puntuables
Atenció personalitzada Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
Descripció
Moodle: Seguiment planificat i Pràctiques Correu electrònic: dubtes específics, resolució de problemes de pràctiques i projecte final Presencial: Avaluació i seguiment del projecte final i peticions de l'estudiant

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Pràctiques a laboratoris
A14
Pràctiques guiades a laboratoris 30%
Treballs
B8
Entregues de treballs: Tallers pràctics 30%
Proves pràctiques
A14
Projecte final 20%
Proves de desenvolupament
A16
Preparació projecte final 20%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Pràctiques i Tallers: (60%)
Entrega del projecte en 2ª convocatòria (40%)


Fonts d'informació

Bàsica BOU, Guillem, El guión multimedia, Anaya, 2003
NIELSEN, Jakob, Usabilidad, prioridad en el diseño web, Anaya, 2006
DONDIS, Donis A., La sintaxis de la imagen. Introducción al alfabeto visual , Gustavo Gili, 2011
RÀFOLS, Rafael; COLOMER, Antoni, Diseño audiovisual, Gustavo Gili, 2012
PANIAGUA, Antonio, Diseño interactivo y multimedia con Flash, Anaya, 2011
POWERS, David, Diseño y desarrollo de aplicaciones, Anaya, 2011
WONG, Wucius, Fundamentos del diseño, Gustavo Gili, 2011
THOMPSON, Jim; BERBANK-GREEN, Bernaby; CUSWORTH, Nic, Videojuegos, Manual para diseñadores gráficos, Gustavo Gili, 2008
MARÍN, Carles, Periodismo audiovisual. Información, entretenimiento y tecnologías multimedia, Gedisa, 2006
HILLEGASS, Aaron; CONWAY, Joe, Desarrollo de aplicaciones para iPhone & iPad, Anaya, 2011
KRUG, Steve, No me hagas pensar, Prentice Hall, 2006
MAEDA, John, Las leyes de la simplicidad, Gedisa, 2012
UBIETO, José Ramón, Trabajo en red, Gedisa, 2011
ROIBAS, María José, Aplicaciones multimedia al método de trabajo por proyectos, Lulu, 2009
MEDINA, Javier, Movilización de fuentes multimedia en entornos inteligentes, EAE, 2011
CASALS, Ricard, Diccionario de diseño multimedia y web, Tecnoteca, 2010
GARRAND, Timothy, Escribir para multimedia y la web, ESCUELA CINE Y VIDEO ANDOAIN, 2009
ALBERICH, Jordi, Grafismo multimedia: Comunicación, diseño, estética, UOC, 2009
URRETAVIZCAYA, Miguel, Nueva Televisión Digital en el Universo Multimedia, Deusto, 2008
LOMBARDO, Vincenzo; VALLE, Andrea, Audio e multimedia, Apogeo, 2008
MORENO, Antonio, Diseño ergonómico de aplicaciones hipermedia, Paidós, 2000
BENIGNI, Gladys, Metodología orientada a objetos para la producción de software Multimedia e Hipermedia, EAE, 2011

Complementària

Recomanacions

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
INFODISSENY/12234215

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
TEORIA I TÈCNICA DEL LLENGUATGE AUDIOVISUAL/12234103
DISSENY GRÀFIC I MULTIMÈDIA/12234107
NARRATIVA I GUIÓ AUDIOVISUAL/12234111
AULA DE POSTPRODUCCIÓ: IMATGE I SO/12234210
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent