DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) PRÀCTIQUES EXTERNES Codi 12234401
Ensenyament
Grau de Comunicació Audiovisual (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
12 Pràctiques Externes obligatòria Quart Anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis de Comunicació
Coordinador/a
TORTAJADA GIMENEZ, YOLANDA
Adreça electrònica yolanda.tortajada@urv.cat
Professors/es
TORTAJADA GIMENEZ, YOLANDA
Web http://http://http://www.sre.urv.es/web/comunicacio/
Descripció general i informació rellevant Realització d'una estada de pràctiques (300h) a una empresa segons el perfil de la vostra formació.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Conèixer l’estructura, el funcionament i la gestió de l’empresa, parant una atenció especial a les empreses de producció i difusió audiovisual.
 A7 Dominar els fonaments teòrics i pràctics de l’exercici del periodisme audiovisual.
 A8 Comprendre l’estructura del sistema audiovisual de Catalunya (estructura, polítiques, finançament i funcionament) en el context espanyol, europeu i mundial.
 A11 Dominar el marc jurídic de la comunicació audiovisual, tant en matèria de drets fonamentals com des del punt de vista del dret mercantil.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Comunicació Audiovisual.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concrets.
 B8 Gestionar projectes tècnics o professionals.
 B10 Tendir cap a la qualitat.
 B11 Tenir capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Coneix el funcionament d’una empresa de comunicació audiovisual
 A7 És capaç d’integrar-se en les rutines laborals de les empreses de comunicació audiovisual
 A8 S'adapta a les activitats de les empreses de comunicació audiovisual, al seu marc legal, al seu finançament i a la seva posició en el sistema mediàtic
 A11 Treballa respectant els drets fonamentals que es deriven de les professions comunicatives
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B2 Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
 B4 Gestiona i organitza el treball i el temps d'acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d'acord amb els criteris de qualitat donats
Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
Pren decisions encertades mostrant seguretat i coherència i d’acord amb una sistemàtica
Pren decisions encertades en moments compromesos mostrant seguretat, coherència i d’acord amb una sistemàtica
 B5 Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’equip
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
 B6 Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
 B8 Planifica una avaluació dels resultats dels projectes
Concreta els objectius a llarg termini en objectius operatius
 B10 Té motivació per la qualitat
 B11 Té capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a noves situacions
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C4 Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
 C6 Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral

Procediments de selecció i assignació
Procediments
<p>DESENVOLUPAMENT DE LES PRÀCTIQUES&nbsp;</p><div><br /></div><div>- Sessió informativa&nbsp;</div><div>Sessió informativa on s'explica la finalitat i funcionament de les pràctiques externes.&nbsp;</div><div><br /></div><div>- Selecció de posició de pràctiques&nbsp;</div><div>En iniciar el curs, i després de la sessió informativa, l'alumnat, a partir del llistat d'empreses disponible, tria les empreses en les quals li agradaria fer la seva estada i envia la seva petició a la coordinadora de pràctiques.&nbsp;</div><div><br /></div><div>- Estada / execució de pràctiques&nbsp;</div><div>Estada de pràctiques segons el període i horaris acordats al conveni de pràctiques. &nbsp; </div>

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
0 0 0
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes
A5
C4
0 2 2
Estada de pràctiques
A5
B5
B6
B8
C4
0 300 300
Treballs
A5
B5
B6
B8
C4
0 2 2
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Sessió informativa on s'expliquen la finalitat i funcionament de les pràctiques externes.
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
Estada de pràctiques Realització de l'estada de pràctiques segons l'acordat al conveni.
Treballs Realització d'una memòria de pràctiques en finalitzar l'estada de pràctiques.
Atenció personalitzada

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
Descripció

L'alumne/a tindrà dos intelocutors al llarg de les seves pràctiques: la coordinadora de pràctiques de la universitat i el tutor o tutora de l'empresa, el que implica la relació amb tot dos. Mecanismes de coordinació i seguiment: la coordinadora de pràctiques vetllarà pel bon funcionament de les pràctiques. Les empreses i l'alumnat poden adreçar-se a la coordinadora per resoldre dubtes i comentar les incidències que considerin oportunes. L'atenció personalitzada es pactarà individualment. L'alumnat haurà d'enviar un correu-e a la coordinadora de pràctiques per acordar una cita. Tot i així, hi haurà una hora d'atenció setmanal que es gestionarà a través del moodle. Tota la informació sobre els procediments de les pràctiques externes estarà disponible a moodle.


Criteris i procediments d'avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant).
Metodologies Competències Descripció Pes        
Estada de pràctiques
A5
B5
B6
B8
C4
Qualificació per part de l'empresa. 75%
Treballs
A5
B5
B6
B8
C4
Autoavaluació justificada a través d'una memòria de pràctiques. 25%
Altres



 
Altres comentaris i segona convocatòria

La qualificació de pràctiques depèn de dos elements:

Memòria de pràctiques i autoavaluació (25% de la nota)

Avaluació per part de l'empresa (75% de la nota)

Cada estudiant estarà tutoritzat durant la seva estada de pràctiques per un professor de la URV i per un responsable de l'empresa on la desenvoluparà, els quals s'encarregaran d'avaluar-lo en funció de la seva capacitat d'adaptació i la seva actitud davant de les tasques que se li encomanin.

La segona convocatòria té els mateixos elements que la primera convocatòria i s'avalua seguint els mateixos criteris. S'avaluen en segona convocatòria aquelles persones que, per terminis, no hagin finalitzat les seves pràctiques en primera convocatòria o tinguin pendents alguns dels elements de l'avaluació (ja sigui perquè esperen l'avaluació de l'empresa o perquè entreguen la memòria en el termini fixat per la segona convocatòria).


Fonts d'informació

Bàsica

no correspon

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent