Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer l’estat del món i la seva evolució històrica recent; comprendre'n els paràmetres bàsics (juridicopolítics, sociològics, econòmics, culturals, estètics i comunicatius). |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Adquireix eines d’interpretació de la vida política i jurídica
Coneix els sistemes d’organització política
Coneix el procés de configuració de l'Estat constitucional
Comprèn el funcionament genèric del sistema de fonts del dret
Coneix l’estructura institucional de l’Estat i de la Generalitat de Catalunya i les funcions dels seus òrgans
Coneix el sistema de protecció dels drets fonamentals i el sistema de garanties jurisdiccionals
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
|
Tema |
Subtema |
1. Sistemes d'organització política.
2. Democràcia i representació política.
3. Normes i ordenament jurídic.
4. L'Estat constitucional i les seves institucions.
5. El sistema de fonts del Dret.
6. Fonaments del Dret públic de Catalunya.
7. Drets fonamentals.
8. Garanties jurisdiccionals dels drets.
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
32 |
84 |
116 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
12 |
22 |
Treballs |
|
1 |
5.6 |
6.6 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
1 |
0 |
1 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
El primer dia de classe es destinarà a exposar el desenvolupament i dinàmica del curs.
|
Sessió Magistral |
Sessions de caràcter tradicional basades en l'exposició oral dels continguts de l'assignatura per part del professor. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi i resolució d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Treballs |
Exposició oral per part dels alumnes del treball confeccionat sobre un tema concret de l'assignatura |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Assistència a actes acadèmics relacionats amb el contingut de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Sessions de tutoria per aquells alumnes que necessitin una orientació específica en el seguiment de l'assignatura. |
Descripció |
Els professors destinaran les hores necessàries setmanals a l'atenció personalitzada dels alumnes, bé sigui en finalitzar les classes o bé en els despatxos corresponents.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Resolució d'un supòsit de fet pràctic en el que s'haurà de consultar i interpretar la normativa jurídica apropiada |
20% |
Treballs |
|
El treball consistirà en l'estudi i preparació d'un tema de lliure elecció de l'assignatura. El treball s'exposarà oralment. |
40% |
Proves objectives de tipus test |
|
Examen sobre tot el contingut de l'assignatura |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació continuada consistirà en tres proves: (i) un treball sobre un tema de l'assignatura (40%), (ii) un exercici pràctic (20%) i (iii) un examen final (40%). Es considerarà suspès en l'avaluació continuada l'alumne que no arribi a una qualificació de 3 sobre 10 en el treball, en l'exàmen final o en qualsevulla de les preguntes de l'exercici pràctic. La no presentació a alguna de les tres proves comporta igualment un suspens en l'assignatura. Els alumnes que no desitgin seguir l'avaluació continuada podrán presentar-se a l'examen final que, en aquest cas, tindrà un valor del 100% de la qualificació. Aquests alumnes han de comunicar al professor aquesta voluntat mitjançant el Moodle durant la primera setmana del periode lectiu. En aquests casos, la qualificació màxima que pot obtenir-se en l'assignatura serà de vuit (8) sobre deu (10). En segona convocatòria, l'avaluació consistirà en una prova objectiva tipus test que tindrà un valor del 100%. |
Bàsica |
LÓPEZ GUERRA, L, Introducción al Derecho Constitucional, Tirant lo Blanch, València, 1994
APARICIO PÉREZ, M.A, Introducción al sistema político y constitucional español, Ariel, Barcelona, 1991
RIDAO, J., Curs de Dret Públic de Catalunya, Destino, Barcelona, 2007
PÉREZ ROYO, J, Curso de Derecho Constitucional, Marcial Pons, Madrid, 2003
MOLAS BATLLORI, I, Derecho Constitucional, Técnos, Madrid, 2003
BARCELÓ, M.; VINTRÓ, J (Coordinadors), Dret Públic de Catalunya, Atelier, Barcelona, 2008
APARICIO PÉREZ, M.A. (Director i Coordinador), Manual de Derecho Constitucional, Atelier, Barcelona, 2009
FOSSAS ESPADALER, E. / PÉREZ FRANCESCH, J. L., Lliçons de Dret Constitucional, Pòrtic, Barcelona, 2001 (reimp. 2008)
GARCÍA RUIZ, J. L., Introducción al derecho constitucional, Universidad de Càdic, Cadis, 2010
|
|
Complementària |
|
RESSENYA
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|