Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Aplicar adequadament les tecnologies i els sistemes utilitzats per a recopilar, processar, elaborar i transmetre continguts periodístics a través dels mitjans de comunicació i d’internet |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Conèixer els conceptes físics que conformen la naturalesa del so i de la imatge
Conèixer i identificar els diferents sistemes i formats de captació, gravació, edició i tractament d’imatge i so
Conèixer i interessar-se per l’evolució tecnològica del món audiovisual i d’internet
Organitzar de manera metòdica els equips necessaris per a una correcta presa, gravació, reproducció, tractament i edició d’imatge i so
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
|
Tema |
Subtema |
Acústica bàsica |
La naturalesa del so.
Propagació del so.
Acústica fisiològica. |
Àudio digital |
Conversió Analògica-digital.
Formats i compressió.
|
Electroacústica |
Micròfons.
Taules de mescla.
Enregistrament.
Processat. |
Estudis de so |
Estudis de realització.
Estudis de producció.
Estudis de postproducció.
Unitats mòbils.
Emissió radiofònica. |
Estructura i funcionament d'internet. |
Història d'internet.
Estructura i tipus de xarxes.
|
Suports multimèdia per internet |
Imatge i so per la web.
Introducció al HTML. |
Teoria de la llum |
Naturalesa de la llum.
Fotometria. Unitats de mesura.
Colorimetria. Temperatura de color.
Fisiologia humana de la visió. |
Òptica |
Característiques de la lent simple.
Formació de la imatge.
Blocs òptics. |
La càmera i el camascopi. |
Parts de la càmera.
Funcionament de la càmera.
Tipus de càmeres.
Tipologia de plans. |
Sistemes de vídeo, TV i cinema |
Normes de TV.
Formats de vídeo analògics.
Formats de vídeo digitals.
Suports cinematogràfics. |
Estudis de televisió. |
Estudis de realització.
Estudis de producció.
Estudis de postproducció.
Unitats mòbils. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
3 |
4 |
Sessió Magistral |
|
26 |
39 |
65 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
3 |
4 |
7 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
20 |
40 |
60 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
20 |
0 |
20 |
Pràctiques a laboratoris |
|
20 |
35 |
55 |
Atenció personalitzada |
|
10 |
0 |
10 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es realitzarà una activitat introductòria al principi de cada quadrimestre per ubicar el bloc temàtic corresponent a l'alumne. |
Sessió Magistral |
Mitjançant classes magistrals, s'explicaran els continguts conceptuals del programa de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Amb la resolució de problemes, exercicis i supòsits pràctics a l'aula, es complementarà la part conceptual del programa de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Es realitzaran diferents pràctiques a les aules informàtiques de la unitat. Aquestes ens serviran d'introducció als diferents entorns no linials d'edició d'àudio,vídeo i multimèdia. |
Pràctiques de camp/sortides |
Es realitzaran vàries pràctiques de presa de so i imatge, que serviran per adquirir una metodologia i utilització correctes dels equips emprats. |
Pràctiques a laboratoris |
A Les pràctiques als laboratoris es realitzaran productes audiovisuals segons uns criteris de qualitat establerts. També es realitzaran pràctiques als estudis de ràdio i televisió, per tal que els alumnes coneguin la seva configuració i el seu ús. |
Descripció |
S'atendrà a l'alumnat per l'aclariment de qualsevol tipus de dubte relacionat amb els exercicis a resoldre a l'aula.
En el cas de les pràctiques als laboratoris, l'atenció estarà basada amb l'assessorament, per tal que l'alumne realitzi l'activitat pràctica de manera satisfactòria.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Amb entrega de les pràctiques amb suport informàtic i les memòries corresponents. |
15% |
Pràctiques de camp/sortides |
|
Amb l'entrega dels enregistraments amb els seus suports i les memòries corresponents. |
20% |
Pràctiques a laboratoris |
|
Amb l'entrega de productes audiovisuals acabats en funció dels requisits establerts i les memòries dels estudis de TV i ràdio. |
25% |
Altres |
|
Examen tipus Test |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Stanley R. Alten, El manual del audio en los medios de comunicación, Escuela de cine y vídeo,
Manuel Recuero López, Técnicas de grabación sonora, IORTV,
Gerald Millerson, Realización y producción en televisión, IORTV,
Herbert Zettl, El manual de producción para vídeo y televisión, Escuela de cine y video,
Emilio Pareja Carrascal, Tecnología actual de televisión, IORTV,
José María Castillo, Televisión y lenguaje audiovisual, IORTV,
Emilio Félix Molero, Sistemas de radio y televisión, McGrawHill,
Tay Vaughan, Multimedia, McGrawHill,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|