Type A
|
Code |
Competences Specific | | A4 |
Construir missatges orals i escrits destinats a productes periodístics que siguin eficaços, correctes i atractius, en les llengües pròpies, adoptant els recursos lingüístics i les estratègies retòriques més adequades per a cada tipus d’audiència, objectiu comunicatiu i canal periodístic. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT5 |
Communicate information clearly and precisely to a variety of audiences. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A4 |
Pren consciència de la importància de la comunicació oral per a un desenvolupament professional d'èxit en qualsevol activitat relacionada amb la comunicació social
Domina les bases retòriques de la comunicació oral dirigida a auditoris grupals
Domina les tècniques bàsiques de la locució per a ràdio i televisió
Coneix i domina els elements bàsics de la comunicació no verbal com a aspecte inseparable d'una comunicació oral d'èxit
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT5 |
Produce quality texts that have no grammatical or spelling errors, are properly structured and make appropriate and consistent use of formal and bibliographic conventions.
Draw up texts that are structured, clear, cohesive, rich and of the appropriate length.
Draw up texts that are appropriate to the communicative situation, consistent and persuasive.
Use the techniques of non-verbal communication and the expressive resources of the voice to make a good oral presentation.
Construct a discourse that is structured, clear, cohesive, rich and of the appropriate length.
Produce a discourse that is appropriate to the communicative situation, consistent and persuasive, and interact effectively with the audience.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
A. La Locució i l'ús de la veu com a eina de comunicació |
1. Aspectes fisiològics i expressius de la veu
2. Característiques pròpies de la sintaxi sonora: tècniques d’entonació
3. Adequació de la veu a registres informatius, publicitaris, d’entreteniment i/o ficció.
4. Tècniques bàsiques de redacció per ràdio i televisió.
5. Aplicació del ritme de la veu a la comunicació audiovisual.
6. Principis bàsics de la locució amb música |
B. La locució no verbal i la presentació televisiva |
1. Factors que intervenen en la presentació televisiva
2. L'adequació de la veu i el cos als espais televisius
3. La improvisació
4. Tècniques d'ús del teleprompter
|
C.La comunicació interpersonal |
1. L'estructura: les parts del discurs
2. L'adequació a l'espai i l'entorn de les presentacions orals
3. Tècniques de relaxació i respiració
4. L'estil lingüístic
5. Elaboració del material de suport. Tècniques de visualització de la informació
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
4 |
0 |
4 |
Lecture |
|
11 |
8 |
19 |
Portfolio / Learning Guide |
|
3 |
15 |
18 |
Presentations / oral communications |
|
8 |
18 |
26 |
Laboratory practicals |
|
27 |
30 |
57 |
IT-based practicals |
|
2 |
16 |
18 |
Personal attention |
|
5 |
3 |
8 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació dels continguts, del sistema de treball i l'avaluació de l'assignatura. Realització de primers diagnòstics de la veu i resta d'habilitats comunicatives que es desenvoluparan durant el curs. |
Lecture |
Sessions a l'aula teòriques pràctiques que presenten les diferents tècniques i paràmetres d'anàlisi i creació de la locució als mitjans audiovisuals i en situacions de comunicació interpersonal. |
Portfolio / Learning Guide |
Els alumnes realitzaran un e-portafoli propi que reculli les pràctiques realitzades i altres evidències que mostrin el desenvolupament de les competències orals. Aquest treball inclourà la reflexió i l'autovaloració de l'estudiant. |
Presentations / oral communications |
D'acord amb una altre assignatura, es prepararà i s’avaluarà una presentació oral amb assaig enregistrat, anàlisi del material de suport i l'estructura del discurs i diagnòstics de l’ús de la veu i el cos.
Nota: activitat pendent de confirmació. |
Laboratory practicals |
Realització de diverses pràctiques de locució (estudi de ràdio i de televisió) destinades a l'aprenentatge i de l'adquisició de les tècniques específiques de la redacció i la locució. Es realitzen enregistraments i sessions d'anàlisi i avaluació formativa. |
IT-based practicals |
Els alumnes recuperaran i milloraran les seves pràctiques amb enregistraments audiovisuals domèstics supervisats pel docent. |
Personal attention |
Els estudiants realitzaran com a mínim una tutoria de seguiment al llarg de l'assignatura on es treballarà la coavaluació |
Description |
Tutories individuals on es fa anàlisi del portafoli per fer el seguiment de l'avaluació continua i altres aspectes relacionats amb l'assignatura. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Portfolio / Learning Guide |
|
Al llarg del curs, l'alumne elabora un portafoli que inclou les seves pràctiques i reflexions que seran analitzades en les tutories individuals. La construcció del portafoli i l’autoavaluació de l’alumne seran els criteris claus de l’avaluació.
Es farà servir al final la coavaluació per decidir aquesta qualificació |
10% |
Presentations / oral communications |
|
Realització d'una presentació oral dins del marc d'una altre assignatura on s'avaluaran el aspectes referits a l'expressió oral.
Es fara servir l'heteroavaluació. |
10% |
Laboratory practicals |
|
Es farà servir l'avaluació entre iguals i la coavaluació al llarg de les sessions d'audició i visionat als laboratoris. |
70% |
IT-based practicals |
|
Els alumnes recuperaran i milloraran les seves pràctiques amb enregistraments audiovisuals domèstics.
Es farà servir l'avaluació entre iguals supervisada pel docent. |
10% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Dins del sistema d'avaluació continua, l'alumnat que superi una mitjana de 8 a les pràctiques es qualificarà com excel·lent el final de l'assignatura. En cas de no assolir a l'avaluació continuada algun resultat d'aprenentatge associat amb les pràctiques, l'estudiant pot fer les recuperacions específiques a la segona convocatòria. Degut al caràcter pràctic de l'assignatura, aquesta no contempla la modalitat d'avaluació única. La prova de teoria amb un valor del 10% de la nota final, haurà d'aprovar-se i no fa mitjana amb la resta de pràctiques. |
Basic |
|
Verderver, Rudulf (2006): Comunícate. Thomsom Paraninfo. México Alons,Carmen M. et al. (2004): La radio que convence: manual para creativos ylocutores publicitarios. Barcelona: Ariel. Guevara,Alejandro (2003): Locución: el entrenador personal. Buenos Aires: Catapultaeditores. Huertas,A. i J. J. Perona (1999): Redacción y locución en medios audiovisuales: laradio. Barcelona: Bosch. Polode Guinea, E. et al. (1997): Locución y presentación televisiva. Madrid:Instituto Oficial de Radio y Televisión. Rodero,Emma (2003): Locución Radiofónica. Madrid: IORTV i Universidad Pontificia. Rodríguez, José Manuel (2000): Técnicas de locuciónradiofónica. Madrid: Instituto Oficial de Radio y Televisión.
Agost,Rosa (1999): Traducción y doblaje: palabras, voces e imágenes. Barcelona:Ariel. |
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|