Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A9 |
Conèixer els fonaments de la comunicació publicitària i de les relacions públiques canalitzada a través de qualsevol mitjà o tecnologia: teories, conceptes bàsics, organització, producció, gestió, finançament, aplicacions. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A9 |
Coneix i comprèn els fonaments de la comunicació publicitària moderna: principals tècniques, actors i estructures
Coneix i comprèn el funcionament de l'agència de publicitat com a estructura bàsica de la planificació, l'execució i el seguiment de les campanyes publicitàries
Coneix com es planifica la comunicació publicitària en les empreses i les institucions mitjançant el desenvolupament dels diversos aspectes i passos que comporta la realització d'una campanya publicitària
Adquireix una visió global de les relacions públiques, introduint-se en els seus conceptes clau, la seva terminologia específica, els seus elements distintius i les seves principals tècniques
Adquireix una perspectiva general de la pràctica de les relacions públiques (actors principals, departaments i agències, funcions i estructures), així com de les característiques i particularitats dels professionals de les relacions públiques
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5 |
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
Publicitat:
Tema 1: Conceptes bàsics.
Tema 2: Efectes de la publicitat.
Tema 3: Estructura de la publicitat.
Tema 4: L'anunciant.
Tema 5: Les agències de publicitat.
Tema 6: La campanya de publicitat.
Tema 7: El briefing.
Tema 8: El consumidor.
Tema 9: Objectius de la campanya.
Tema 10: Pressupost publicitari.
Tema 11: Estratègia creativa.
Tema 12: Estratègia de mitjans.
Tema 13: Execució i avaluació de la campanya.
Tema 14: Publicitat No Convencional (BTL).
Tema 15: Noves formes publicitàries.
|
|
Relacions públiques:
Tema 16: Introducció a les relacions públiques (rrpp). Conceptes bàsics.
Tema 17: Models teòrics.
Tema 18: Història de les rrpp.
Tema 19: La investigació en rrpp.
Tema 20: Planificació en rrpp.
Tema 21:La Responsabilitat Pública i les Relacions Públiques
Tema 22: Els Públics a les Relacions Públiques
Tema 23: Activitats i tècniques més usuals de Relacions Públiques
Tema 24:El departament intern dintre de l’organigrama de l’empresa
Tema 25: Les agències de Relacions Públiques
Tema 26: Els nous usos comunicatius d'Internet |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
50 |
0 |
50 |
Pràctiques a laboratoris |
|
14.5 |
55 |
69.5 |
Presentacions / exposicions |
|
12.5 |
40 |
52.5 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
8 |
40 |
48 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
El professor explicarà en què consistirà l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
La primera sessió de l'assignatura serà introductòria. En ella s'explicarà el pla docent, el temari, la planificació i l'avaluació. |
Sessió Magistral |
L'assignatura es composa de 50 sessions magistrals de classes teòriques que es corresponen amb el temari. El contingut impartit pel professor en aquestes sessions serà completat pels alumnes i avaluat en les proves quadrimestrals. |
Pràctiques a laboratoris |
Es realitzaran pràctiques en grup que es començaran treballant a les classes pràctiques. |
Presentacions / exposicions |
Aquestes pràctiques s'exposaran a classe. |
Atenció personalitzada |
Els alumnes podran adreçar-se al professor per qualsevol dubte o aclariment i tindran una atenció personalitzada. |
Descripció |
Els alumnes podran dirigir-se a les professores i rebran atenció personalitzada al seu despatx en els horaris d'atenció a l'estudiant que aquestes comuniquin a principi de curs. Es prega sol·licitar cita prèvia per email 24 hores abans. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Cada quadrimestre els alumnes realitzaran pràctiques en grup, que posteriorment presentaran amb un Power Point a classe. |
40% |
Presentacions / exposicions |
|
Es faran presentacions de les pràctiques realitzades en grup. |
10% |
Proves objectives de tipus test |
|
Es faran entre 2 i 4 proves objectives de tipus test |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
-La part de publicitat (1er quadrimestre) i la part de relacions públiques (2n quadrimestre) s'avaluaran per separat. Cada part representa el 50% de la nota final de l'assignatura. -Les dues parts han d'aprovar-se obligatòriament de forma independent amb un 5 per poder aprovar l'assignatura. -Per superar l'assignatura en segona convocatòria cal que l'alumne realitzi les pràctiques i superi l'examen final amb la nota de 5. |
Bàsica |
Grunig, J. & Hunt, T., Dirección de relaciones públicas, 2003, Gestión 2000
Wilcox, D., Cameron, G. & Xifra, J., Relaciones públicas. Estrategias y tácticas, 2006, Pearson/Prentice Hall
Fernández Cavia, J. y Huertas, A., Redacción en relaciones públicas, 2009, Pearson/Prentice Hall
Victoria, J.S., Reestructuras del sistema publicitario, 2005, Ariel Comunicación
Tellis, G.J. & Ambler, T., The Sage Handbook of Advertising, 2007, Sage Publications
Tellis, G.J., Estrategias de publicidad y promoción, 2001, Addison Wesley
Ortega, Enrique, La comunicación publicitaria, 2004, Pirámide
González Lobo, M. A., Curso de Publicidad, 1998, Eresma & CelesteE Ediciones
Oliveira, A., Capriotti, P. y Matilla, K., “Conception and strategic management of publics in the energy companies in Spain”, 2015, Communication & Society (España), Nº 28 (1
|
|
Complementària |
|
Publicitat: Pérez Ruiz, M.A. (1996). Fundamentos de las estructuras de la publicidad. Editorial Síntesis, Madrid. Rodríguez del Bosque, I.; Suárez, A. y García de los Salmones, M.M. (2008). Dirección publicitaria. Editorial UOC, Barcelona. Pérez-Latre, F. J. (2000). Planificación y gestión de medios publicitarios. Ariel Comunicación, Barcelona. Sánchez Guzmán, J.R. (1993). Teoría de la publicidad. Tecnos, Madrid. Hernández Martínez, C. (2004). Manual de creatividad publicitaria. Síntesis, Madrid. Méndiz, A. (2007). Nuevas formas publicitarias. Univ. de Málaga, Málaga. Ries, A. & Ries, L. (2003). La caída de la publicidad y el auge de las relaciones públicas. Urano, Barcelona. Klein, N. (2001). NoLogo. El poder de las marcas. Paidós, Barcelona. Relacions Públiques: Agee, W.K.; Ault, P.H.; Cameron, G.T. i
Wilcox, D.L. (2001):Relaciones Públicas.
Estrategias y tácticas. Addison Wesley, Madrid. Arceo,
J.L. (1999): Tratado de Publicidad y
Relaciones Públicas. ICIE, Madrid. Center, A. H. & Jackson, P. (2003).
Public Relations Practices. Managerial
Case Studies and Problems. Prentice Hall, New Jersey. Harrison, S. (2002): Relaciones
Públicas: una introducción. Thomson,
Australia. L’Etang,
J. & Pieczka, M. (2006). Public
Relations. Critical Debates and Contemporary Practice. Laurence Erlbaum
Associates, Mahwah, New Jersey. Tench,
R. & Yeomans, L. (2006). Exploring
Public Relations. Prentice Hall, Harlow. Theaker,
A. (2001). The Public Relations Handbook.
Routledge, London. Xifra,
J. (2007). Técnicas de las Relaciones
Públicas. UOC, Barcelona. ADECEC (1997): El libro práctico de la comunicación y las relaciones públicas. Folio, Barcelona. Atkin,
C.K. i Rice, R.E. (2001): Public
communication campaigns. SAGE, Thousand Oaks. Black, S. (1994): Las relaciones públicas. Un factor clave de gestión. Ed. Hispano
Europea, Barcelona. (1999): ABC de las relaciones públicas. Todos los secretos y fundamentos de las
relaciones públicas. Gestión 2000, Barcelona. Broom, G.M.; Cutlip, S.M.; Center, A.H.
(2001): Relaciones públicas eficaces.
Gestión 2000. Barcelona. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|