Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer l’estat del món i la seva evolució històrica recent; comprendre'n els paràmetres bàsics (juridicopolítics, sociològics, econòmics, culturals, estètics i comunicatius). |
| A8 |
Comprendre la realitat sociocomunicativa de Catalunya (estructura, polítiques, finançament i funcionament empresarial) en el context espanyol, europeu i mundial. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
| CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Coneix la tradició del periodisme català desenvolupat durant el segle XX dins del marc espanyol
| | A8 |
Comprèn l'evolució de les empreses periodístiques catalanes durant el segle XX, atenent al context jurídic-polític de cada època
Valora les principals figures de la tradició periodística catalana i espanyola
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Periodisme i Restauració a Espanya. Context i tendèndies generals |
|
2. La dictadura i la "dictablanda" (1923-1930) |
|
3. La Segona República (1931-1936) |
|
4. La Guerra Civil (1936-1939) |
|
5. Postguerra i primer franquisme (1939-1962) |
|
6. El segon franquisme (1962-1975) |
|
7. La Transició i els anys 80 (1976-1990) |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
38 |
16 |
54 |
Treballs |
|
18 |
37 |
55 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
36 |
37 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió introductòria a principi de curs, durant l'horari destinat a les sessions magistrals. Sessió introductòria a cada tema concret. |
Sessió Magistral |
Sessions convencionals a l'aula en què el professor exposarà els continguts de l'assignatura (coneixements conceptuals i factuals). |
Treballs |
Cada alumne realitzarà un reportatge i un podcast |
Atenció personalitzada |
Tutories personalitzades a petició de l'alumnat |
Descripció |
L'alumnat podrà demanar sessions d'atenció personalitzada fora de
l'horari lectiu per resoldre qualsevol dubte relacionat amb
l'assignatura fent la petició corresponent per correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Un reportatge i un podcast |
50% |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova de coneixements |
50% |
Altres |
|
Realització d'un mínim de 7 de les 11 activitats pràctiques programades durant el curs (requisit obligatori sense pes en la nota final). |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació de l'assignatura consta de les següents parts: a. Examen de continguts: 50% de la nota b. Reportatge escrit: 30% de la nota c. Podcast : 20% de la nota
Avaluació continuada Per fer mitjana en avaluació continuada caldrà aprovar per separat l'examen de continguts, el reportatge i el podcast. Qui no superi alguna d'aquestes tres parts l'haurà de recuperar en segona convocatòria. Igualment, caldrà haver realitzat almenys 7 de les 11 activitats pràctiques programades. Qui no hagi assolit aquest mínim haurà de presentar en segona convocatòria una activitat compensatòria que s'indicarà oportunament. L'alumnat que realitzi les 11 activitats pràctiques programades tindrà una bonificació del 10% en la nota final de l'assignatura. Segona convocatòria En segona convocatòria es farà mitjana ponderada de les notes de les tres parts (examen, reportatge i podcast), independentment de si s'han aprovat per separat o no.
|
Bàsica |
, , ,
|
Fuentes, Juan
Francisco i Javier Fernández Sebastián (1998). Historia del periodismo español. Madrid. Síntesis. Cruz, María i Saiz, María Dolores (2007). Cuatro siglos deperiodismo en España. Madrid: Alianza. |
Complementària |
, , ,
, , ,
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
HISTÒRIA DEL MÓN ACTUAL/12244008 | HISTÒRIA I ESTRUCTURA DE LA COMUNICACIÓ/12244105 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|