Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Construir missatges orals i escrits destinats a productes periodístics que siguin eficaços, correctes i atractius, en les llengües pròpies, adoptant els recursos lingüístics i les estratègies retòriques més adequades per a cada tipus d’audiència, objectiu comunicatiu i canal periodístic. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Reconeix en un text característiques que el configuren com a tal en lingüística textual
Reconeix en un text elements que constitueixen la ideologia del discurs
Reconeix recursos literaris que figuren en un text
Aplica recursos literaris a l’escriptura
Coneix textos d’escriptors-periodistes clàssics i actuals en llengua catalana, d’Antoni Rovira i Virgili a Quim Monzó
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Escriptura creativa? Definicions i aproximacions al fet d’escriure. Conceptes i terminologia |
|
2. La “dificultat” de l'escriptura: com afrontar la síndrome de la pàgina (o la pantalla) en blanc |
|
3. La generació d’idees, l’estructura i la composició |
|
4. L’estil i el vocabulari |
|
5. Tècniques de reproducció del discurs aliè: cita, paràfrasi, diàleg literari i monòleg interior |
|
6. L'art de la descripció literària |
|
7. Els punts de vista narratius |
|
8. El temps en la narració |
|
9. L’art de la traducció |
|
10. Drets d'autor i propietat intel·lectual |
|
11. Com publicar: des del blocaire a l’editor professional |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
28 |
29 |
57 |
Treballs |
|
0 |
39 |
39 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
20 |
50 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura |
Sessió Magistral |
Sessions presencials a l'aula, presentació de conceptes, teories i coneixements diversos. |
Treballs |
Elaboració de dues ressenyes obligatòries de sengles llibres. Elaboració d'un projecte d'obra literària que tindrà un lliurament parcial i un final, segons calendari que es farà públic oportunament. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Programa d'exercicis setmanals que l'alumnat farà pel seu compte, a partir de les explicacions i instruccions del professor. |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada a petició de l'estudiant. Es farà preferiblement de forma presencial, si la situació sanitària ho perment, o bé a distància, mitjançant videoconferència. |
Descripció |
<div><br /> </div><div>S'atendrà a l'alumnat en tutoría individualitzada i/o grupal, de forma presencial i/o virtual.</div> |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Test de coneixements sobre els continguts de les sessions magistrals |
30% |
Treballs |
|
Lectura de dos llibres i elaboració de sengles ressenyes crítiques |
20% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Exercicis pràctics a càrrec de l'alumnat |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació consta de tres blocs: a) Examen de coneixements i conceptes: 30% de la nota final. L’examen consistirà en un test de coneixements basat en els continguts impartits a les sessions magistrals. b) Lectura obligatòria de dos llibres d'una bibliografia que es presentarà a principi de curs, i elaboració de sengles ressenyes crítiques: 20% de la nota final. * Les ressenyes es faran a l’aula, presencialment, d’acord amb el calendari de l’assignatura i amb el document “Instruccions per a les ressenyes”, disponible al campus virtual. * La nota corresponent a aquest bloc sortirà de la mitjana aritmètica de la qualificació de les dues ressenyes. * Les ressenyes no fetes en la data indicada s’hauran de recuperar en segona convocatòria (també presencialment) i podran optar a una nota màxima de 8. * L’alumnat podrà fer voluntàriament una tercera ressenya a final del quadrimestre. En cas que aquesta iguali o superi una puntuació de 8, incrementarà la nota final de l’assignatura en un 5%.
c) Pràctiques: 50% de la nota final. * Per aprovar l’assignatura caldrà haver lliurat almenys un 75% dels exercicis programats dins dels terminis establerts. Els exercicis no lliurats dins del termini establert NO es podran recuperar. * Per a cada exercici es penjarà al campus virtual un document d’instruccions. * Els lliuraments es faran obligatòriament via campus virtual amb una data límit de lliurament improrrogable. No s’admetran lliuraments fora de termini ni per cap altre canal que no sigui la tasca corresponent del campus virtual. * La nota corresponent a aquest bloc sortirà de la mitjana aritmètica de la qualificació dels exercicis presentats. * L’alumnat que lliuri totes les pràctiques programades tindrà una bonificació del 10% en la nota final de l’assignatura.
Avaluació continuada i segona convocatòria En avaluació continuada caldrà aprovar cada un dels blocs per separat (examen, mitjana de les ressenyes, mitjana de les pràctiques) per fer mitjana. En cas que una o més parts no assoleixin una qualificació de 5, o l'estudiant no les hagi presentat, s’hauran de recuperar en segona convocatòria. En segona convocatòria es farà mitjana ponderada dels tres blocs, independentment de si s’han aprovat per separat o no, però serà obligatori per aprovar haver presentat els tres blocs. |
Bàsica |
|
Es proporcionaran a principi de curs. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|