IDENTIFYING DATA 2010_11
Subject (*) LINGUISTICS Code 12254006
Study programme
Grau de Llengua i Literatura Catalanes
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
12 Formació bàsica First Annual
Language
Castellà
Department Estudis Anglesos i Alemanys
Filologia Catalana
Filologies Romàniques
Coordinator
MOLERO BERNALDEZ, MARGARITA
GÜELL SEGARRA, SILVIA
E-mail silvia.guell@urv.cat
margarita.molerob@urv.cat
elena.ferran@urv.cat
Lecturers
GÜELL SEGARRA, SILVIA
MOLERO BERNALDEZ, MARGARITA
FERRAN LARRAZ, ELENA
Web
General description and relevant information Introducció general a la naturalesa, la història i l'ús del llenguatge humà

Competences
Type A Code Competences Specific
 A4 Conèixer els corrents teòrics i metodològics de la lingüística i les seves aplicacions.
Type B Code Competences Transversal
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A4 Coneix les bases teòriques de la lingüística
Coneix les bases neurofisiològiques del llenguatge humà
Coneix les característiques del llenguatge humà
Coneix les aplicacions de la lingüística
Reflexiona sobre la pròpia competència lingüística
Identifica les unitats dels diferents nivells de l’anàlisi lingüística
Distingeix entre els arguments lingüístics i les opinions no fonamentades sobre el llenguatge i les llengües
Type B Code Learning outcomes
Type C Code Learning outcomes

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1: LA LINGÜÍSTICA I EL SEU OBJECTE D'ESTUDI 1.1. La lingüística i els seus objectius
1.2. Característiques del llenguatge humà
1.3. El llenguatge i les llengües
1.4. Tipologia lingüística i universals
Tema 2: L'ESTRUCTURA DE LA LLENGUA 2.1. L'estructura fonètica
2.2. L'estructura fonològica
2.3. L'estructura morfològica
2.4. L'estructura sintàctica
2.5. L'estructura semàntica
Tema 3: L'ÚS DEL LLENGUATGE 3.1. La pragmàtica i el tractament del discurs
3.2. La variació lingüística
3.3. El canvi lingüístic
Tema 4: ASPECTES PSICOLÒGICS I BIOLÒGICS DEL LLENGUATGE 4.1. L’adquisició del llenguatge
4.2. La comprensió i la producció del llenguatge
4.3. Llenguatge i cervell
Tema 5: TEORIA I APLICACIÓ EN LINGÜÍSTICA 5.1. Concepte de lingüística aplicada
5.2. Les aplicacions de la lingüística

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
A4
2 0 2
Lecture
A4
50 50 100
Debates
A4
3 3 6
Forums of discussion
A4
0 8 8
Problem solving, classroom exercises
A4
40 40 80
ICT practicals
A4
5 15 20
Problem solving, exercises
A4
0 25 25
Personal tuition
A4
5 0 5
 
Objective multiple-choice tests
A4
2 30 32
Practical tests
A4
2 20 22
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Lecture Exposició dels continguts de l'assignatura.
Debates Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat.
Forums of discussion Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit acadèmic.
Problem solving, classroom exercises Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
ICT practicals Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma.
Problem solving, exercises Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne.

Personalized attention
Description
L'horari d'atenció personalitzada es facilitarà a l'alumnat a principi de curs.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Problem solving, exercises
A4
Avaluació d'una sèrie d'exercicis pràctics 25%
Practical tests
A4
Realització d'una prova de qüestions pràctiques 20%
Objective multiple-choice tests
A4
Realització d'una prova objectiva de tipus test 50%
Others  

Avaluació de l'assistència i la participació

5%
 
Other comments and second exam session

Sources of information

Basic

YULE, G. (1996): The Study of Language. Cambridge: Cambridge University Press. Traducció castellana: El lenguaje. Madrid: Akal, 2007, 3 ed.

Complementary

BERGMANN, A. et alli (eds.): Language Files: Materials for an Introduction to Language and Linguistics. Columbus: Ohio State University Press, 2007, 10 ed.

FROMKIN, V. et al. (2000): Linguistics. An Introduction to Linguistic Theory. Oxford: Blackwell.

HUDSON, G. (2000): Essential Introductory Linguistics. Oxford: Blackwell.

MARTÍNEZ CELDRÁN, E. (1995): Bases para el estudio del lenguaje. Barcelona: Octaedro.

MORENO CABRERA, J.C. (1991): Curso universitario de Lingüística Gene­ral. Tomo I: teoría de la gramática y sintaxis general. Madrid: Síntesis.          

MORENO CABRERA, J.C. (1994): Curso universitario de Lingüística General. Tomo II: semántica, pragmática, morfología y fonología. Madrid: Síntesis.

NEWMEYER, F.J. (ed.) (1988): Linguistics. The Cambridge Survey. 4 vols. Cam­bridge: Cambridge University Press. Traducción castellana: Panorama de la lingüística moderna de la Universi­dad de Cambridge. Madrid: Visor.     

PÉREZ SALDANYA, M. et alli (1998): Diccionari de Lingüística. Oliva (Valencia): Colomar Editors.           

RADFORD, A. - ATKINSON, M. - BRITAIN, D. - CLAHSEN, H. - SPENCER, A. (1999): Linguistics. An Introduction. Cambridge: Cambridge University Press. Traducció castellana: Introducció a la lingüística. Madrid: Cambridge University Press, 2000.

TUSÓN, J. (2000): Introducció a la Lingüística. Barcelona: Columna.

Recommendations


 
Other comments
Continuen el temari totes les assignatures de Lingüística i de Llengua dels tres graus.
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.