Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Saber relacionar el coneixement filològic amb altres àrees i disciplines. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Adquireix coneixements literaris i culturals
Comprèn la literatura com un espai de representació i debat ideològic i de construcció de discursos socials
Comprèn tant la importància estètica de la literatura com el seu paper cultural, social i polític
Realitza d’activitats d’estudi i anàlisi dels conceptes teòrics fonamentals per entendre la literatura
Adquireix coneixements i conceptes per comprendre la importància social i política de la literatura en relació amb les preocupacions i els ideals estètics
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Tema |
Subtema |
Introducció |
Què és la mimesi? |
La importància de la tragèdia a l'època clàssica |
La catarsi |
La construcció de l'amor a la literatura |
El roman courtois i la poesia trobadoresca |
Literatura i paisatge al Romanticisme |
El sublim |
Literatura fantàstica |
Fantasia o realitat? |
El realisme del XIX |
L'art com a reportatge social |
Les primeres avantguardes |
Joc formal o compromís social? |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
34 |
28 |
62 |
Seminaris |
|
14 |
60 |
74 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
4 |
6 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripció dels continguts de l'assignatura i de les nocions teòriques que s'empraran al llarg dels curs. |
Sessió Magistral |
Presentació i anàlisi dels temes i lectures del curs |
Seminaris |
Participació individual o en grups sobre les lectures analitzades |
Descripció |
Els alumnes podran visitar-me a les hores de despatx. Qualsevol consulta que afecti el curs (temari, lectures, avaluació) es tractarà en aquestes hores de visita o també en acabar les classes i de cap manera per correu electrònic. Les hores de visita es pactaran amb l'alumnat per tal de faciliar-los la màxima atenció.
Es durà a terme un seguiment de l'actitud, les intervencions i els exercicis de l'alumnat durant les classes magistrals i en les sessions dedicades a la pràctica textual. Seguiment individual del treball monogràfic de cada alumne. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Seguiment de l'actitud i de les intervencions de l'alumnat |
10% |
Seminaris |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Seguiment de l'actitud, de les intervencions de l'alumnat i del seu treball i aportacions en les sessions dedicades a la pràctica textual (avaluació contínua). |
10% |
Proves mixtes |
|
Els alumnes hauran de passar una prova final escrita mixta (amb un exercici teòric i un de pràctic) en què hauran de portar a terme una reflexió i anàlisi, tot prenent com a referent principal les qüestions teòriques tractades al curs. |
80% |
Altres |
|
L'alumnat que vulgui optar a matrícula d'honor podrà fer petits treballs assagístics guiats per la professora sobre les lectures del curs. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'alumnat que vulgui optar a matrícula d'honor podrà fer petits treballs assagístics guiats per la professora sobre les lectures del curs. |
Bàsica |
, Dossier de lectures a copisteria, ,
Llovet, Jordi (ed.), Teoria literaria y literatura comparada, Ariel, Barcelona
Auerbach, Erich, Mimesis. La representación de la realidad en la literatura occidental , F.C.E, Mèxic
Joan Fuster, El descrèdit de la realitat, Bromera, Alzira
Lukács, Adorno, et al., Realismo: ¿mito, doctrina o tendencia histórica?, Tiempo Contemporáneo, Buenos Aires
Foster, Hal, El efecto de lo real: La vanguardia a finales de siglo, Akal , Madrid
|
A principi de curs es facilitarà en format paper una bibliografia més extensa. |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Els alumnes hauran d'assistir a classe havent llegit els textos del dossier corresponents a cada sessió. Es recomana l'assistència a classe, ja que les anàlisis de textos i de quadres es faran sempre a l'aula i, esporàdicament, es demanarà la participació activa de l'alumnat. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|