Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodológics de la literatura i crítica literària. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Comprèn tant la importància estètica de la literatura com el seu paper cultural, social i polític.
Comprèn la literatura com un espai de representació, de debat ideològic i de construcció de discursos socials.
Comprèn la importància social i política de la literatura en relació amb les preocupacions i els ideals estètics.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT7 |
Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre homes i dones i comprendre'n les causes.
Identificar els principals problemes ambientals.
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
INTRODUCCIÓ
L'entorn virtual: eines i recursos de l'espai |
En aquest primer bloc es pretén aconseguir que els estudiants coneguin:
. La temporalització
. Distribució de les activitats al llarg del curs
. La avaluació
. Els objectius de l’assignatura |
1. Literatura, societat i perspectiva de gènere
(Professora Montserrat Palau) |
1. Estudis de dones, gènere i feminismes
2. Literatura, indústria, patrimoni i producció
3. Textos, història literària i cànon
|
2. Literatura i ideologia.
2.1. Literatura i república.
2.2. Literatura i nació.
(Professor Magí Sunyer) |
1. Literatura, Il·lustració i Romanticisme.
2. Literatura i república. Símbols i mites.
3. Literatura i anarquisme. Símbols i mites.
4. Literatura i socialisme. Símbols i mites.
5. Literatura i nació. Símbols i mites. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Estudis previs |
|
20 |
20 |
40 |
Treballs |
|
20 |
28 |
48 |
Seminaris |
|
10 |
40 |
50 |
Atenció personalitzada |
|
8 |
0 |
8 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura
Presentació de l’entorn virtual de formació
Presentació del sistema de treball
|
Estudis previs |
-Presentació dels diversos temes de l'assignatura |
Treballs |
-Treballs tema 1: exposicions i comentaris sobre la teoria (40%), comentari escrit (60%) |
Seminaris |
-Seminaris dels diversos temes del programa
-Sessions teòriques
-Anàlisi, pràctica i debat |
Atenció personalitzada |
Per a les qüestions docents, la professora atendrà l'alumnat per e-mail a través del Moodle o al despatx, en horari de visita.
Per a les qüestions tècniques relacionades amb el funcionament de les eines virtuals, l'alumnat buscarà el suport de "La Factoria" o del servei tècnic del Moodle |
Descripció |
Durant el curs
2021-22 s’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal
de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb
l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de
curs s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció
personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic,
Moodle...).
Per a les qüestions docents, la professora atendrà l'alumnat per e-mail a través del Moodle o al despatx, en horari de visita.
Per a les qüestions tècniques relacionades amb el funcionament de les eines virtuals, l'alumnat tindrà el suport del servei tècnic del Moodle i buscarà el suport de "La Factoria" |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Estudis previs |
|
. |
|
Treballs |
|
-Tema 1:
-Exposicions i presentacions
-Comentari escrit |
40%
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Si l'evolució de la situació sanitària requereix reduir la presencialitat, s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà mitjançant el fòrum de notícies del Campus Virtual (Moodle). Els criteris d'avaluació tindran en compte els factors següents: Correcció en l'expressió. Comprensió dels textos proposats i de les pautes donades per a la confecció dels exercicis. Bona estructuració dels exercicis (introducció, argumentacions, cites, conclusions, bibliografia, etc.). Capacitat d'observació i adequació dels continguts de l'assignatura a l'estudi de l'entorn. Recerca personal. Originalitat. Comprensió i ús de la terminologia específica. Capacitat de relacionar els textos proposats amb els contextos d'escriptura (el món en què es van escriure) i de lectura. Bona presentació. Ús de la cita, la referència i la bibliografia/webgrafia. Capacitat de comunicar amb eficàcia els resultats d'aprenentatge. Domini de les tecnologies de la comunicació. Es penalitzarà la còpia literal o adaptada de textos d'internet sense citar-los amb l'exclusió de l'exercici. A la SEGONA CONVOCATÒRIA caldrà refer els exercicis que hagin quedat suspesos en l'avaluació continuada. |
Bàsica |
Joep Leerssen (ed.), Encyclopedia of Romantic Nationalism in Europe, Amsterdam University Press,
Magí Sunyer, Els mites nacionals catalans, Eumo editorial,
Pere Gabriel, El Catalanisme i la cultura federal: Hist òria i política del Republicanisme Popular a Catalunya., Fundació Josep Recasens,
Emili Samper (ed.), Estudia Catalans 8 The Myths of the Republic: Literature and Identity, Reichenberger,
Neus Carbonell i Meri Torras (eds), Feminismos literarios, Arco,
Jordi Malé (ed.), Dones i literatura, Pagès editors,
Marta Segarra i Àngels Carabí (eds.), Feminismo y crítica literaria, Icaria,
AA.DD:, Dones i feminismes, bibliografia selectiva, ICD,
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Les persones matriculades en aquest grup HAURAN DE FER SERVIR L'ORDINADOR AMB CONNEXIÓ A INTERNET (a casa o a la Facultat)
A la segona convocatòria hi haurà l'opció de repetir els exercicis suspesos durant l'avaluació continuada. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|