Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Entendre una llengua estrangera i expressar-s'hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Mostra un maneig de la gramàtica i el vocabulari d'una segona llengua estrangera a un nivell bàsic
Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i escrita per satisfer les necessitats d'ús d'una segona llengua estrangera
Es sensibilitza sobre els aspectes de més contrast entre la segona llengua estrangera i l'espanyol/el català i es familiaritza amb els errors més comuns que es donen en el procés de transferència entre llengües per poder-los identificar i corregir
Es sensibilitza sobre el sistema de sons de la segona llengua estrangera
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Adapta els objectius d’aprenentatge proposats pel professor/a
Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació
| | B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
| | B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d'acord amb els criteris de qualitat donats
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
| | B5 |
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
S'interessa per la importància de l'activitat que es desenvolupa en el grup
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Explicarem els objectius de l'assignatura i els aspectes a tenir en compte per a Llengua Alemanya I. Els hem dividit en quatre apartats bàsics i aquests per unitats (4 en total):
|
1- Estructures gramaticals (Grammatik. Lernziel: strukturell).
2- Funcions (Sprechintentionen. Lernziel: pragmatisch).
3- Lèxic (Wortschatz. Lernziel: lexikalisch).
4- Cultura (Landeskundliche Information |
LEKTION 1: Erste Kontakte
|
LEKTION 1: Erste Kontakte
ESTRUCTURES GRAMMATICALS.
- Verben: sein, heißen mit Nominativergänzung.
- Verben: leben, wohnen, sein, liegen mit Situativergänzung.
- Verben: kommen mit Direktivergänzung.
- Verben: haben mit Akkusativergänzung.
- Aussagesatz (oració enunciativa).
- Wortfrage (pregunta parcial introduïda per un pronom interrogatiu).
- Satzfrage (pregunta total on es respon si/no.
- Konjugation: Präsens.
- Imperativ: Sie.
- Flexion: (maskulin, femenin) bei Berufsangaben.
FUNCIONS.
- Einander begrüßen. (Hallo, Servus, Guten..)
- Sich vorstellen. (Mein Name..., Ich heiße...)
- Nach dem Befinden fragen und darauf reagieren.
- Bejahen / Verneinen.
- Identifizieren.
- Buchstabieren.
- Sich als Angerufener und Anrufender am Telefon melden.
- Beschreiben.
- Jemanden ansprechen.
- Das Thema wechseln.
- Einwilligen (consentir).
- Bedauern (lamentar).
- Sich bedanken.
LÈXIC.
- Begrüßungsformen.
- Zahlen.
- Fragepronomen: wer? wie? woher? wo? wohin? was?
- Angaben zur Person: Name, Herkunft, Wohnort, Adresse, Alter, Beruf, Hobbys, Familienstand.
- Ländernamen.
- Verben: heißen, sprechen, kommen, sein, haben, leben, lernen, spielen, arbeiten, wohnen, machen, von Beruf sein, kaufen, verkaufen, studieren.
CULTURA.
- Begrüßungsformen. (Saber distingir entre els usos col.loquial i estàndard de les fòrmules socials)
- Telefongespräch. (frases fetes: fòrmules d'actuació en comunicacions telefòniques)
- Distribució i localització dels diferents Länder on es parla alemany (i a altres països). |
LEKTION 2: Gegenstände. |
LEKTION 2: Gegenstände.
ESTRUCTURES GRAMMATICALS.
- Definitartikel, Indefinitartikel (negativ und positiv).
- Possessivartikel im Nominativ Singular und Plural.
- Personalpronomen im Nominativ Singular und Plural.
FUNCIONS.
- Gegenstände identifizieren und klassifizieren.
- Eigenschaften von Gegenständen angeben.
- Gegenstände beschreiben.
- Besitz und Zugehörigkeit ausdrücken.
- Richtigstellen.
LÈXIC.
- Gegenstände in Haus und Haushalt.
- Zahlen bis 1000.
CULTURA.
- Objectes d'ús quotidià.
- Opuscles de compra a Alemanya.
|
LEKTION 3: Essen und Trinken.
|
LEKTION 3: Essen und Trinken.
ESTRUCTURES GRAMATICALS.
- Akkusativ der Definit- und Indefinitartikel.
- Sätze mit Modalverben + Infinitiv (möchten, Satzklammer).
- Modalverb möchten als Vollverb.
- Vorfeldbesetzung im Aussagesatz.
- Akkusativergänzung.
- Qualitativergänzung.
- Temporalangaben (Adverbien im Satz).
- Imperativ.
- Verben mit Vokalwechsel.
FUNCIONS.
- Gewohnheiten beschreiben.
- Vorlieben un Wünsche äußern.
- Nach Vorlieben und Wünschen fragen.
- Etwas bestellen.
- Aufträge geben.
- Jemanden zu etwas auffordern.
- Um Beurteilung bitten.
- Loben.
- Unzufriedenheit ausdrücken.
- Dinge anbieten und ablehnen.
- Häufigkeit ausdrücken.
LÈXIC.
- Speise und Getränke.
- Lebensmittel.
- Mahlzeit.
- Restaurant: Preise / bestellen / bezahlen.
- Eigenschaften von Nahrungsmitteln und Getränken.
- Geschmack.
- Mengeneinheiten.
- Häufigkeit.
- Temporaladverbien.
CULTURA.
- Hàbits alimentaris a Alemanya.
- Els aliments BIO. L'alimentació natural vs el Fast-Food.
- La cultura de la cervesa.
- Elements de la vida quotidiana: botigues i productes.
|
LEKTION 4: Freizeit. |
LEKTION 4: Freizeit.
ESTRUCTURES GRAMATICALS.
- Generalisierende Indefinitpronomen jemand.
- Verben mit Ergänzungen im Satz: Akkusativergänzung.
- Verben mit trennbarem Verbzusatz.
- Modalverben können, müssen, dürfen, möchten.
- Verben mit Vokalwechsel (a-ä, e-i).
- Verbativergänzung.
- Konjugation wissen, haben, tun.
- Frage mit wann / wie lange?
- Uhrzeit.
FUNCIONS.
- Handlungen beschreiben.
- Machbarkeit ausdrücken.
- Auf Verbote oder Verpflichtungen hinweisen.
- Verabredungen treffen.
- Vorschläge annehmen und ablehnen.
- Uhrzeit angeben.
LÈXIC.
- Alltägliche Handlungen.
- Freizeitbeschäftigungen und Interessen.
- Arbeit (Dienstleistungen).
- Besuch von Veranstaltungen (Theater, Kino, Konzert).
- Sport.
- Verabredungen.
- Zeitangaben (Zeitpunkt).
CULTURA.
- Ritme i estil de vida als països de parla Alemanya: horaris, àpats i aprofitament del lleure.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
30 |
60 |
90 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
15 |
30 |
Pràctiques a través de TIC |
|
10 |
10 |
20 |
Treballs |
|
1 |
1 |
2 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicarem els objectius de l'assignatura i els aspectes a tenir en compte per a Llengua Alemanya I. Els hem dividit en quatre apartats bàsics i aquests per unitats (4 en total):
1- Estructures gramaticals (Grammatik. Lernziel: strukturell).
2- Funcions (Sprechintentionen. Lernziel: pragmatisch).
3- Lèxic (Wortschatz. Lernziel: lexikalisch).
4- Cultura (Landeskundliche Information)
També presentarem una bibliografia succinta de material indispensable i optatiu. |
Sessió Magistral |
Mitjançant classes magistrals explicarem la teoria que figura al programa de l'assignatura. Esperem la participació activa de l'alumnat.
També presentarem una bibliografia succinta de material indispensable i optatiu. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resoldrem pràctiques guiades dels quatre pilars bàsics de l'aprenentatge d'una llengua estrangera: Sprechen (parlar), Lesen (llegir), Schreiben (escriure) i Hören (escoltar); és a dir les quatre destreses cabdals de la capacitat cognitiva humana. Les pràctiques es faran a l'aula individualment, en grupet petit i en gran grup; o bé s'hauran preparat a la bestreta a casa. |
Pràctiques a través de TIC |
Farem pràctiques guiades dels quatre pilars bàsics de l'aprenentatge d'una llengua estrangera: Sprechen (parlar), Lesen (llegir), Schreiben (escriure) i Hören (escoltar); és a dir les quatre destreses cabdals de la capacitat cognitiva humana. Aquest cop amb exercicis online: usant webpage de l'assignatura i el moodle. |
Treballs |
Redacció de textos breus relacionats amb la temàtica de l'assignatura |
Descripció |
Atenció a l'aula abans de començar la classe o bé al despatx. Resolució de dubtes, revisió de proves d'avaluació, assessorament sobre l'evolució individual i, si s'escau, entrevista d'avaluació final.
Per atenció personalitzada entenem: a principi de curs deixar clar els objectius de l'assignatura, materials, treballs, manera d'avaluar...
El contacte mitjançant el moodle serà constant. No obstant això, si l'alumne continua tenint dubtes, recomanem aprofitar les hores de visita del professor per tal d'esclarir qualsevol tema amb més profunditat.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Valorem l'assistència i participació en les activitats de curs.
S'avaluarà la capacitat de l'alumne de resoldre els exercicis pràctics plantejats, tant individualment com en grup.
|
5% |
Pràctiques a través de TIC |
|
MOODLE:
Tindré en compte tot el bagatge online que hagi fet l'alumne/a (pràctiques fetes, vegades que ha usat el material online...) |
10% |
Treballs |
|
S'avaluarà la correcció formal, comunicativa i gramatical dels treballs encarregats. |
5% |
Proves mixtes |
|
Es faran 2 proves parcials i una de final en acabar el quadrimestre.
En totes tres hi haurà:una part de gramàtica (66 %) + una prova de comprensió auditiva (17 %) + una prova de comprensió lectora (17 %). A les tres proves cal treure un mínim de 4 a la part de gramàtica per fer mitjana. Si és menys no s'aprovarà, tot i que la mitjana doni més de cinc.
Si es treu una mitjana superior a 5 a la prova final, només es farà mitjana de les tres proves en el cas que aquesta superi la nota obtinguda a la prova final. Per poder fer mitjana de les 3 proves, caldrà treure un mínim de 4 a la prova final.
Les parcials són 50% i la prova final 50%.
Explicació pràctica: si hom treu un 8 a la prova parcial 1 i un 10 a la prova parcial 2..., i treu un 6 a la prova final, llavors sumem 8+10+6+6 dividit per 4= 7'5 de nota final de les proves. Després arrodonirem amb el 20% restant de resolució de problemes, participació a classe, treballs i pràctiques Moodle. |
80% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la segona convocatòria servarem les parts aprovades anteriorment (si s'escau) i farem repetir la part suspesa. Les notes referents al curs també es tindran en compte si s'escau i són favorables a l'interès de l'alumnat. |
Bàsica |
AUFDERSTRAßE, Hartmut; BOCK et altri, THEMEN aktuell 1. Kursbuch., Max Hueber Verlag, Ismaning, 2003
AUFDERSTRAßE, Hartmut; BOCK et altri, THEMEN aktuell 1. Arbeitsbuch., Max Hueber Verlag, Ismaning, 2003
CASTELL, Andreu, Gramática de la lengua alemana., Editorial Idiomas, Madrid, 2008
|
A principi de curs lliuraré una bibliografia succinta de Llengua Alemanya I, així com un dossier amb exercicis i punts gramaticals explicats en alemany-català i molt més material complementari.
Quant a diccionaris et altri, espereu al primer dia de classe. Farem un repàs de tota allò indispensable i necessari. |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
LLENGUA ALEMANYA II/12264103 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|