Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A7 |
Demostrar que coneix la història de la literatura en llengua catalana. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
| CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A7 |
Coneix les tendències literàries i les obres més significatives de la literatura catalana contemporània.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció. |
-La literatura catalana al segle XX
-Programa i funcionament de l'assignatura. |
Tema 1. Guerra, exili i clandestinitat. |
- Guerra (1936-1939)
- Exili i literatura d'exili
- Repressió de la Dictadura i resistència cultural.
-Represa, autor/es de preguerra |
Tema 2. Represa de postguerra |
-Principals obres i autors del període
-Corrents i gèneres
-Existencialisme i realisme
-Nova Cançó |
Tema 3. Del realisme històric a la generació dels 70. |
-Principals obres i autors del període
-Noves generacions d'autors/es |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
5 |
5 |
10 |
Presentacions / exposicions |
|
20 |
35 |
55 |
Seminaris |
|
25 |
35 |
60 |
Treballs |
|
5 |
15 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
-Formació sobre els continguts de la matèria.
-Formació mecanismes d'estudi i treball.
-Formació recerca. |
Presentacions / exposicions |
-Jornada càtedra Baixeras
-Presentació, exposició textos |
Seminaris |
-Exposició teòrica de la història de la literatura catalana del segle XX, moviments, autors/es, obres i corrents de pensament.
HI POT HAVER UNA ACTIVITAT EXTERNA (sortida, jornada...), AVALUABLE |
Treballs |
-Comentaris escrits |
Atenció personalitzada |
S’atendrà l'alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura.
|
Descripció |
-Tutories específiques de l'assignatura. -Atenció virtual (mail, fòrum del Moodle i altres plataformes). -Guiatge exposicions, proves i treballs. -Correccions i comentaris de les activitats realitzades.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
|
|
Treballs |
|
Presentacions, comentaris escrits sobre les lectures fixades i els continguts teòrics. |
100 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació és continuada. Hi haurà dues proves escrites sobre els continguts. S'avaluarà la participació, seguiment i, també, altres activitats possibles que organitzi el departament. Els criteris d'avaluació tindran en compte els factors següents: Correcció en l'expressió. Comprensió dels textos proposats i de les pautes donades per a la confecció dels exercicis. Bona estructuració dels exercicis (introducció, argumentacions, cites, conclusions, bibliografia, etc.). Capacitat d'observació i adequació dels continguts de l'assignatura a l'estudi de l'entorn. Recerca personal. Originalitat. Comprensió i ús de la terminologia específica. Capacitat de relacionar els textos proposats amb els contextos d'escriptura (el món en què es van escriure) i de lectura. Bona presentació. Ús de la cita, la referència i la bibliografia/webgrafia. Capacitat de comunicar amb eficàcia els resultats d'aprenentatge. Domini de les tecnologies de la comunicació. Es penalitzarà la còpia literal o adaptada de textos d'internet sense citar-los amb l'exclusió de l'exercici. A la SEGONA CONVOCATÒRIA caldrà refer els exercicis que hagin quedat suspesos en l'avaluació continuada. |
Bàsica |
|
LES LECTURES
DEL CURS CONSTARAN AL MOODLE BIBLIOGRAFIA
GENERAL -
Bordons,
Glòria i Subirana, Jaume (coords).1998.
Literatura catalana contemporània.
Barcelona: UOC/Proa. -
Bou,
E. (dir.). 2000. Nou diccionari 62 de la literatura catalana. Barcelona: Edicions
62. -
Bou,
E. (dir.) 2009. Panorama crític de la literatura catalana. Segle xx, de la postguerra a l’actualitat.
Barcelona: Visen Vives. -
Castellanos,
J. ed. 1973. Guia de literatura catalana
contemporània. Barcelona: Edicions 62. -
Diversos
autors. 1984. Història de la literatura
catalana, 4 vols. Barcelona: Edicions 62-Orbis. -
Fuster,
J. 1972. Literatura catalana contemporània, Barcelona: Curial. -
Llompart,
J.M. 1964. La literatura moderna a les
Balears. Palma de Mallorca: editorial Moll. -
Molas,
J. dir. 1986-87. Història de la
literatura catalana. Part moderna, vols. viii.
ix, x i xi, Barcelona: Ariel. -
Molas,
J. i Massot i Muntaner, J. (dir.).
1979. Diccionari de literatura catalana,
Barcelona: Edicions 62. -
Simbor,
V. 1988. Els fonaments de la literatura
contemporània al País Valencià (1900-1939). Barcelona: Institut de
Filologia Valenciana-Publicacions de l’Abadia de Montserrat. -
Vidal Alcover,
J. 1980. Síntesi d’història de la
literatura catalana (vol. 2). La Magrana. |
Complementària |
|
-Traces, base de dades bibliogràfiques: http://www.traces.uab.es/tracesbd/ -Lletra, web de Literatura Catalana: http://www.uoc.edu/lletra/ -AELC, web de l'Associació d'Escriptors en llengua catalana: http://www.escriptors.cat/
winDirVariable="C:/WINDOWS" |
|
Altres comentaris |
S'haurà de treballar amb el Moodle. Es recomana usar ordinador i connexió a Internet |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|