Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A9 |
Dominar en profunditat la llengua, la literatura i la cultura catalanes. |
| A13 |
Realitzar processos de redacció i edició de textos en diferents formats i suports. |
| A15 |
Aplicar els mètodes de gestió del patrimoni oral i tradicional. |
| A16 |
Investigar amb la metodologia adequada en història cultural, història literària i llengua catalana. |
| A17 |
Analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociolingüístic i literari. |
| A18 |
Formar-se una opinió crítica sobre textos i discursos i expressar una opinió clara i concisa oralment i per escrit. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A9 |
Coneix la història, teoria i crítica literàries
Comprèn tant la importància estètica de la literatura com el seu paper cultural, social i polític
Comprèn la literatura com un espai de representació i debat ideològic i de construcció de discursos socials
| | A13 |
Realitza activitats d'estudi i anàlisi dels conceptes teòrics i els mecanismes fonamentals per entendre els períodes, moviments, etapes, generacions, estils i obres de la literatura catalana
| | A15 |
Adquireix coneixements i termes específics sobre els diferents aspectes de la creació literària i la seva recepció
| | A16 |
Coneix la història, teoria i crítica literàries
Comprèn tant la importància estètica de la literatura com el seu paper cultural, social i polític
| | A17 |
Adquireix coneixements i termes específics sobre els diferents aspectes de la creació literària i la seva recepció
| | A18 |
Aplica conceptes en el camp professional de la docència de la literatura, en el de la gestió i administració cultural del patrimoni escrit i oral, i en el de la redacció i edició de textos de tot tipus i en diferents formats
Realitza activitats d'estudi i anàlisi dels conceptes teòrics i els mecanismes fonamentals per entendre els períodes, moviments, etapes, generacions, estils i obres de la literatura catalana
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B6 |
Sap respondre les preguntes que se li formulen
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
El Modernisme |
Estudi del concepte de Modernisme. Estudi del moviment i del període. |
Corrents ideològics i estètics. Fonaments filosòfics. Etapes. Autors i obres |
Estudi dels corrents ideològics i estètics, dels fonaments filosòfics, de les etapes, dels autors i de les principals obres del Modernisme |
La poesia, la novel•la i el teatre modernistes |
Estudi monogràfic d’alguns autors i obres pertanyents a aquests gèneres literaris del Modernisme. Estudi específic de Joan Maragall, Víctor Català, Joan Puig i Ferreter, Prudenci Bertrana, Santiago Rusiñol, Ignasi Iglésies i Adrià Gual. |
El Noucentisme |
Estudi del concepte de Noucentisme. Estudi del moviment i del període. |
La literatura noucentista |
Estudi monogràfic d’alguns autors i obres. Estudi específic d'Eugeni d'Ors. Josep Carner, Guerau de Liost |
La literatura en temps del Noucentisme |
Estudi de literatura no noucentista publicada durant el Noucentisme. Estudi específic de Josep Maria de Sagarra |
Les avantguardes |
Estudi del Futurisme i el Surrealisme català. Estudi específic de Joan Salvat-Papasseit i J. V. Foix |
La represa de la narrativa |
Estudi de la narrativa després del 1925, exclosa la dels narradors de la generació de la República. Estudi específic de Joan Puig i Ferreter i Carles Soldevila |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
30 |
60 |
Treballs |
|
4 |
20 |
24 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del curs, del sistema de treball, de la bibliografia general i del sistema d'avaluació |
Sessió Magistral |
Classe amb exposició de continguts literaris |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Lectura i anàlisis de textos, amb intervenció activa dels estudiants |
Treballs |
Estudis sobre obres literàries d'escriptors tractats en les sessions magistrals i en les d'exercicis a l'aula ordinària |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Els estudiants hauran d'acudir al despatx del professor, en les hores d'atenció a l'estudiant, per consultar dubtes o plantejar iniciatives |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Treball conjunt i individualitzat alhora de textos |
20% |
Treballs |
|
Estudis sobre obres literàries d'escriptors tractats en les sessions magistrals i en les d'exercicis a l'aula ordinària |
80% |
Altres |
|
Només per als estudiant que no asssisteixin a classe amb regularitat: a més dels treballs, examen a final de quadrimestre, amb el mateix percentatge que la resolució de problems per als altres, 20% |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Alan Yates, Una generació sense novel·la?, 1975, Ed. 62
Joaquim Molas (coord.), Història de la literatura catalana, VIII, IX i X, 1986-87, Ariel
Francesc Curet, Història del teatre català, 1967, Aedos
Xavier Fàbregas, Història del teatre català, 1978, Millà
, Els Marges, trimestral,
, Caplletra, trimestral, Universitat de València
, Llengua & Literatura, anual, Institut d'Estudis Catalans
, Randa, semestral, Moll
, Estudis de Llengua i Literatura Catalana, , AILLC
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Els estudiants farien bé de llegir tantes obres literàries del període com els fos possible abans de començar l'assignatura |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|