Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A7 |
Demostrar que coneix la història de la literatura en llengua catalana. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
| CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A7 |
Coneix les tendències literàries i les obres més significatives de la literatura catalana dels segles XVIII i XIX.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
El Modernisme |
Estudi del concepte de Modernisme. Estudi del moviment i del període. |
Corrents ideològics i estètics. Fonaments filosòfics. Etapes. Autors i obres |
Estudi dels corrents ideològics i estètics, dels fonaments filosòfics, de les etapes, dels autors i de les principals obres del Modernisme |
La poesia, la novel•la i el teatre modernistes |
Estudi monogràfic d’alguns autors i obres pertanyents a aquests gèneres literaris del Modernisme. Estudi específic de Joan Maragall, Víctor Català, Joan Puig i Ferreter, Prudenci Bertrana, Santiago Rusiñol, Ignasi Iglésies i Adrià Gual. |
El Noucentisme |
Estudi del concepte de Noucentisme. Estudi del moviment i del període. |
La literatura noucentista |
Estudi monogràfic d’alguns autors i obres. Estudi específic d'Eugeni d'Ors. Josep Carner, Guerau de Liost |
La literatura en temps del Noucentisme |
Estudi de literatura no noucentista publicada durant el Noucentisme. Estudi específic de Josep Maria de Sagarra |
Les avantguardes |
Estudi del Futurisme i el Surrealisme català. Estudi específic de Joan Salvat-Papasseit i J. V. Foix |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
30 |
60 |
Treballs |
|
4 |
20 |
24 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del curs, del sistema de treball, de la bibliografia general i del sistema d'avaluació |
Sessió Magistral |
Classe amb exposició de continguts literaris |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Lectura i anàlisis de textos, amb intervenció activa dels estudiants |
Treballs |
Estudis sobre obres literàries d'escriptors tractats en les sessions magistrals i en les d'exercicis a l'aula ordinària |
Atenció personalitzada |
Els estudiants hauran d'acudir al despatx del professor en les hores convingudes per resoldre qualsevol problema que sorgeixi |
Descripció |
Els estudiants hauran d'acudir al despatx del professor, en les hores d'atenció a l'estudiant, per consultar dubtes o plantejar iniciatives, tantes vegades i tant de temps com calgui.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Treball conjunt i individualitzat alhora de textos |
20% |
Treballs |
|
Estudis sobre obres literàries d'escriptors tractats en les sessions magistrals i en les d'exercicis a l'aula ordinària |
80% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Només per als estudiant que no asssisteixin a classe amb regularitat: a més dels treballs, examen a final de quadrimestre, amb el mateix percentatge que la resolució de problems per als altres, 20% |
Bàsica |
Alan Yates, Una generació sense novel·la?, 1975, Ed. 62
Joaquim Molas (coord.), Història de la literatura catalana, VIII, IX i X, 1986-87, Ariel
Francesc Curet, Història del teatre català, 1967, Aedos
Xavier Fàbregas, Història del teatre català, 1978, Millà
, Els Marges, trimestral,
, Caplletra, trimestral, Universitat de València
, Llengua & Literatura, anual, Institut d'Estudis Catalans
, Randa, semestral, Moll
, Estudis de Llengua i Literatura Catalana, , AILLC
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Els estudiants farien bé de llegir tantes obres literàries del període com els fos possible abans de començar l'assignatura |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|