Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A7 |
Demostrar que coneix la història de la literatura en llengua catalana. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
| CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A7 |
Coneix les tendències literàries i les obres més significatives de la literatura catalana dels segles XVIII i XIX.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
El Modernisme |
Estudi del concepte de Modernisme. Estudi del moviment i del període. |
Corrents ideològics i estètics. Fonaments filosòfics. Etapes. Autors i obres |
Estudi dels corrents ideològics i estètics, dels fonaments filosòfics, de les etapes, dels autors i de les principals obres del Modernisme |
La poesia, la novel•la i el teatre modernistes |
Estudi monogràfic d’alguns autors i obres pertanyents a aquests gèneres literaris del Modernisme. Estudi específic de Joan Maragall, Víctor Català, Joan Puig i Ferreter, Prudenci Bertrana, Santiago Rusiñol, Ignasi Iglésies i Adrià Gual. |
El Noucentisme |
Estudi del concepte de Noucentisme. Estudi del moviment i del període. |
La literatura noucentista |
Estudi monogràfic d’alguns autors i obres. Estudi específic d'Eugeni d'Ors. Josep Carner, Guerau de Liost |
La literatura en temps del Noucentisme |
Estudi de literatura no noucentista publicada durant el Noucentisme. Estudi específic de Josep Maria de Sagarra |
Les avantguardes |
Estudi del Futurisme i el Surrealisme català. Estudi específic de Joan Salvat-Papasseit i J. V. Foix |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
30 |
60 |
Treballs |
|
4 |
20 |
24 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del curs, del sistema de treball, de la bibliografia general i del sistema d'avaluació |
Sessió Magistral |
Classe amb exposició de continguts literaris |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Lectura i anàlisis de textos, amb intervenció activa dels estudiants |
Treballs |
Estudis sobre obres literàries d'escriptors tractats en les sessions magistrals i en les d'exercicis a l'aula ordinària |
Atenció personalitzada |
Els estudiants hauran d'acudir al despatx del professor en les hores convingudes per resoldre qualsevol problema que sorgeixi |
Descripció |
Els estudiants hauran d'acudir al despatx del professor, en les hores d'atenció a l'estudiant, per consultar dubtes o plantejar iniciatives, tantes vegades i tant de temps com calgui.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Treball conjunt i individualitzat alhora de textos |
20% |
Treballs |
|
Estudis sobre obres literàries d'escriptors tractats en les sessions magistrals i en les d'exercicis a l'aula ordinària |
80% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els estudiants que assisteixin a classe hauran d'elaborar dos treballs d'acord amb les indicacions que es donaran en els primers dies de classe. Els hauran de lliurar en les dates que el professor indiqui. Els estudiants que no assisteixin a classe amb regularitat: a més dels treballs, hauran de fer un examen a final de quadrimestre. |
Bàsica |
Alan Yates, Una generació sense novel·la?, 1975, Ed. 62
Joaquim Molas (coord.), Història de la literatura catalana, VIII, IX i X, 1986-87, Ariel
Francesc Curet, Història del teatre català, 1967, Aedos
Xavier Fàbregas, Història del teatre català, 1978, Millà
, Els Marges, trimestral,
, Caplletra, trimestral, Universitat de València
, Llengua & Literatura, anual, Institut d'Estudis Catalans
, Randa, semestral, Moll
, Estudis de Llengua i Literatura Catalana, , AILLC
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Els estudiants farien bé de llegir tantes obres literàries del període com els fos possible abans de començar l'assignatura |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|