DATOS IDENTIFICATIVOS 2014_15
Asignatura (*) LENGUA INGLESA I Código 12254118
Titulación
Grado de Lengua y Literatura Catalanas
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
6 Obligatoria Segundo 1Q
Lengua de impartición
Anglès
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
OLTRA MASSUET, MARIA ISABEL
Correo-e isabel.oltra@urv.cat
nune.ayvazyan@urv.cat
Profesores/as
OLTRA MASSUET, MARIA ISABEL
AYVAZYAN -, NUNE
Web
Descripción general e información relevante Acquisition of grammatical competence and knowledge appropriate to level B2 (CERF), with a main focus on the verb phrase and related elements.

Competencias
Tipo A Código Competencias Específicas
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C1 Dominar en un nivel intermedio una lengua extranjera, preferentemente el inglés.

Resultados de aprendizaje
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C1 Extrae el sentido general de los textos que contienen información no rutinaria dentro de un ámbito conocido.
Recoje en apuntes parte de la información que se imparte en una clase
Escribe carta o toma notas sobre asuntos preisibles y contenidos.

Contenidos
tema Subtema
Present and past
Future
Modals
Linking verbs
Verbs and complementation
Basic multi-word verbs
Passives
Reporting
Subjunctive

Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Actividades introductorias
1 0 1
Sesión magistral
12 6 18
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria
40 0 40
Estudios previos
1 19 20
Trabajos
2 42 44
Resolución de problemas/ejercicios
1 20 21
Atención personalizada
2 0 2
 
Pruebas mixtas
3 0 3
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias Course presentation (aims, content, learning methods, assessment).
Sesión magistral Presentation and explanation of the most difficult course contents, to support and complement practice with the acquisition of appropriate corresponding linguistic and meta-linguistic knowledge.
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria Exercises completed and corrected in the class sessions to:
(a) increase the student's degree of grammatical accuracy,
(b) initiate training in basic description and analysis of the English language, and
(c) detect and deal with any especially problematic aspects.
Estudios previos Self-learning sessions at home. Reviewing and revising for written tests.
Trabajos Students will have to do a mini-project about a specific grammar aspect.
Resolución de problemas/ejercicios Students will be required to read units at home and do exercises about them. They should also tell teachers about any doubts/problems they might come up against when doing so.
Atención personalizada Reviews of papers or tests. Individual consultation of any course-related doubts or problems (in visiting hours).

Atención personalizada
descripción
Reviews of papers or tests. Individual consultation of any course-related doubts or problems (in visiting hours).

Evaluación
Metodologías Competencias descripción Peso        
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria
Regular active oral participation in class sessions.
Correct, punctual and complete processing of exercises.
10%
Trabajos
Miniproject.

Final report.
20%

10%
Pruebas mixtas
Written tests closely based on course content. 60%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Segona Convocatòria will consist of a written test which will include questions and exercises on all the topics covered in the course.


Fuentes de información

Básica Hewings, Martin, Advanced Grammar in Use, Third Edition, Cambridge University Press
Haines, Simon & Nettle, Mark, Advanced Grammar in Use (Supplementary Exercises), , Cambridge University Press

The above two items are indispensable course material for both English Language 1 and 2. In both cases, students should acquire them with answers, and in the first case, with CD-Rom.

Other useful sources

Parrot, M. 2000. Grammar for English Language Teachers. Cambridge: CUP.
Swan, M.Practical English Usage.Oxford: OUP.

Complementaria

Recomendaciones

Asignaturas que continúan el temario
LENGUA INGLESA II/12274106


Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
INGLÉS I/12274002
INGLÉS II/12274003
 
Otros comentarios
The course requires a high degree of student involvement and participation. Consistent day-to-day work will be paramount, as well as following instructions correctly and fully, and meeting deadlines punctually.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.