DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) LLENGUA ANGLESA II Codi 12254119
Ensenyament
Grau de Llengua i Literatura Catalanes (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Segon 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Prerequisits 12254118 Llengua anglesa I
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
MIGUEL GOMEZ, SARA
Adreça electrònica alba.escriu@urv.cat
sara.miguel@urv.cat
Professors/es
ESCRIU ROCA, ALBA
MIGUEL GOMEZ, SARA
Web
Descripció general i informació rellevant Acquisition of grammatical competence and knowledge appropriate to level B2 (CERF), with a main focus on morphology and the different types of clauses.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts

Continguts
Tema Subtema
Agreement.
Determiners and quantifiers.
Relative clauses.
Participle clauses.
Pronouns.
Adjectives and adverbs.
Adverbial clauses.
Prepositions.
Questions.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
C1
12 6 18
Estudis previs
C1
1 19 20
Resolució de problemes, exercicis
C1
1 20 21
Treballs
C1
2 42 44
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
C1
40 0 40
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves mixtes
C1
3 0 3
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Course presentation (aims, content, learning methods, assessment).
Sessió Magistral Presentation and explanation (for each new item) of course contents, to support and complement practice with the acquisition of appropriate corresponding linguistic and meta-linguistic knowledge.
Estudis previs Reviewing and revising for written tests. Complementation (with brief readings) of class lectures.
Resolució de problemes, exercicis Students will be required to read units at home and do exercises about them. They should also tell teachers about any doubts/problems they might come up against when doing so.
Treballs Students will have to write a paper about a specific grammar aspect.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Students will be asked to do exercises in class and they will also be encouraged to ask questions regarding any doubts they might have.
Atenció personalitzada Reviews of papers or tests. Individual consultation of any course-related doubts or problems (in visiting hours).

Atenció personalitzada
Descripció
Reviews of papers or tests. Individual consultation of any course-related doubts or problems (in visiting hours).

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
C1
Paper

Final report
25%

5%
Proves mixtes
C1
Written tests closely based on course content. 75%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

No late assignments will be accepted.

No tests/exams will be taken outside scheduled dates and times.

In cases where results are borderline, regular attendance (above 80%) and active participation in class discussions may be taken into consideration, at the tutor's discretion.

Primera Convocatòria (Continuous Assessment) requires 4 marks (paper, and 3 exams) and a minimum of 6.0 in the average grade of the three exams to compute for the final grade.

Segona Convocatòria will consist of a written exam worth 100% which will include questions and exercises on all the topics covered in the course. Students must obtain a minimum of 6.0 to pass this exam.


During the exams, any mobile telephone, tablet or other device that has not been expressly authorized for the exam must be switched off and out of view.Any attempt to pass any exam of any subject by fraudulent means (be this physical or electronic) will result in the student being awarded a fail for the exam in question.


Fonts d'informació

Bàsica Hewings, Martin, Advanced Grammar in Use, Third Edition, Cambridge University Press
Haines, Simon & Nettle, Mark, Advanced Grammar in Use (Supplementary Exercises), , Cambridge University Press

The above first item is indispensable course material for both English Language 1 and 2. Despite not being essential, the second item is an excellent tool to consolidate the contents explained in the first one, In both cases, students should acquire them with answers, and in the first case, with CD-Rom.

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
ANGLÈS I/12254002
ANGLÈS II/12254003
LLENGUA ANGLESA I/12254118
 
Altres comentaris
The course requires a high degree of student involvement and participation. Consistent day-to-day work will be paramount, as well as following instructions correctly and fully, and meeting deadlines punctually.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent