Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A9 |
Dominar en profunditat la llengua, la literatura i la cultura catalanes. |
| A11 |
Corregir i assessorar d'acord amb les tècniques de correcció i assessorament lingüístic. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A9 |
Adquireix coneixements sobre lingüística catalana descriptiva, gramàtica normativa catalana, història de la llengua catalana i lingüística diacrònica catalana
| | A11 |
Adquireix instruments per aplicar conceptes en el camp professional de la docència de la llengua catalana, la normalització lingüística, l'assessorament i la correcció lingüístiques, el treball en estandarització, la lexicografia, la planificació lingüística, la gestió de textos, la traducció, la comunicació, la gestió i administració culturals del patrimoni escrit i oral, la redacció i edició de textos de tot tipus i en diversos formats
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. INTRODUCCIÓ
2. UNITATS D'ESTUDI DE LA MORFOLOGIA
3. PROCESSOS MORFOLÒGICS.FORMACIÓ DE MOTS
4. MORFOSINTAXI DEL PRONOM. PRONOMS FORTS I PRONOMS CLÍTICS. |
1.1. Conceptes i àmbits d'estudi de la morfologia. Connexions amb altres disciplines
2.1. Els morfemes
2.2. Es mots
3.1. L'afixació flexiva
3.2. Processos de formació de mots nous. L'afixació derivativa. La conversió. La composició. La reduplicació. La truncació. La inflexió vocàlica. La formació de sigles. Els manlleus. Altres elements lèxics. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
5 |
5 |
10 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
50 |
10 |
60 |
Atenció personalitzada |
|
10 |
10 |
20 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Exercicis introductoris |
Resolució de problemes, exercicis |
Es dedicarà una hora o hora i mitja de treball pràctic a la setmana |
Atenció personalitzada |
Hi haurà un horari d'atenció individualitzada |
Descripció |
A través del moodle i altres (correu, atenció presencial,...) |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Altres |
|
Hi haurà una prova d'avaluació contínua. Si se supera, no caldrà presentar-se a la prova final de l'assignatura. L'assistència i la realització de les pràctiques de l'assignatura són importants en l'avaluació. |
70% pràctica
30% teoria
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Les proves (d'avaluació contínua i final) tindran una part pràctica i una part teòrica (70% pràctica i 30% teoria) |
Bàsica |
Alarcos llorach, Emilio, "El sistema verbal del català" dins Estudis de lingüística calalana, Ariel, 1983
Badia i Margarit, Antoni M., Gramàtica catalana, Gredos, 1962
Cabré Castellví, M. Teresa, A l'entron de la paraula. Lexicologia general, Universitat de València, 1994
Espinal i Farré, M. Teresa, Els verbs auxiliars en català, Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona, 1983
Fabra, Pompeu, Gramàtica catalana, Institut d'Estudis Catalans, 1933 (setena edició)
Mariner i Bigorra, Sebastià, Estudis estructurals del català, Edicions 62, 1975
Mascaró, Joan, Morfologia, Enciclopèdia catalana, 1986
Mattehews, P.H., Morphology, Cambridge University Press, 1974
Pérez Saldanya, Manuel i altres, Morfologia catalana, UOC, 2004
Solà, Joan i altres, Gramàtica del català contemporani, Empúries, 2002
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
No és imprescindible haver cursat cap assignatura prèviament. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|