DADES IDENTIFICATIVES 2015_16
Assignatura (*) MORFOLOGIA CATALANA Codi 12254122
Ensenyament
Grau de Llengua i Literatura Catalanes (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Tercer 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Filologia Catalana
Coordinador/a
GINEBRA SERRABOU, JORDI
Adreça electrònica jordi.ginebra@urv.cat
Professors/es
GINEBRA SERRABOU, JORDI
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A9 Demostrar que coneix l'estructura, l'ús, la variació i l'evolució històrica de la llengua catalana.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A9 Coneix l’estructura morfològica de la llengua catalana.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. INTRODUCCIÓ

2. UNITATS D'ESTUDI DE LA MORFOLOGIA

3. PROCESSOS MORFOLÒGICS.FORMACIÓ DE MOTS




4. MORFOSINTAXI DEL PRONOM. PRONOMS FORTS I PRONOMS CLÍTICS.
1.1. Conceptes i àmbits d'estudi de la morfologia. Connexions amb altres disciplines
2.1. Els morfemes
2.2. Es mots
3.1. L'afixació flexiva
3.2. Processos de formació de mots nous. L'afixació derivativa. La conversió. La composició. La reduplicació. La truncació. La inflexió vocàlica. La formació de sigles. Els manlleus. Altres elements lèxics.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
5 5 10
Resolució de problemes, exercicis
50 10 60
Atenció personalitzada
10 10 20
 
Proves mixtes
3 0 3
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Exercicis introductoris
Resolució de problemes, exercicis Es dedicarà una hora o hora i mitja de treball pràctic a la setmana
Atenció personalitzada Hi haurà un horari d'atenció individualitzada

Atenció personalitzada
Descripció
A través del moodle i altres (correu, atenció presencial,...)

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Altres  

Hi haurà una prova d'avaluació contínua. Si se supera, no caldrà presentar-se a la prova final de l'assignatura. L'assistència i la realització de les pràctiques de l'assignatura són importants en l'avaluació.

70% pràctica
30% teoria



10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Les proves (d'avaluació contínua i final) tindran una part pràctica i una part teòrica (70% pràctica i 30% teoria)


Fonts d'informació

Bàsica Alarcos llorach, Emilio, "El sistema verbal del català" dins Estudis de lingüística calalana, Ariel, 1983
Badia i Margarit, Antoni M., Gramàtica catalana, Gredos, 1962
Cabré Castellví, M. Teresa, A l'entron de la paraula. Lexicologia general, Universitat de València, 1994
Espinal i Farré, M. Teresa, Els verbs auxiliars en català, Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona, 1983
Fabra, Pompeu, Gramàtica catalana, Institut d'Estudis Catalans, 1933 (setena edició)
Mariner i Bigorra, Sebastià, Estudis estructurals del català, Edicions 62, 1975
Mascaró, Joan, Morfologia, Enciclopèdia catalana, 1986
Mattehews, P.H., Morphology, Cambridge University Press, 1974
Pérez Saldanya, Manuel i altres, Morfologia catalana, UOC, 2004
Solà, Joan i altres, Gramàtica del català contemporani, Empúries, 2002

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
No és imprescindible haver cursat cap assignatura prèviament.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent