Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A10 |
Aplicar les tècniques d'expressió oral i escrita en llengua catalana. |
| A11 |
Corregir i assessorar d'acord amb les tècniques de correcció i assessorament lingüístic. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A10 |
Adquireix instruments per aplicar conceptes en el camp professional de la docència de la llengua catalana, la normalització lingüística, l'assessorament i la correcció lingüístiques, el treball en estandarització, la lexicografia, la planificació lingüística, la gestió de textos, la traducció, la comunicació, la gestió i administració culturals del patrimoni escrit i oral, la redacció i edició de textos de tot tipus i en diversos formats
| | A11 |
Realitza activitats d'estudi i anàlisi dels concepters teòrics i els mecanismes fonamentals per entendre els períodes, etapes i estils de la llengua catalana
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C6 |
Identifica necessitats de formació
|
Tema |
Subtema |
1. L’oració. Estructura categorial i estructura funcional |
|
2. Estructura informativa de l’oració |
|
3. Les funcions sintàctiques |
|
4. El sintagma verbal: els arguments del verb (I) |
|
5. El sintagma verbal: els arguments del verb (II) |
|
6. La predicació no verbal |
|
7. Els complements circumstancials o adjunts (i els altres modificadors verbals) |
|
8. Estructura de l’SN: els complements argumentals |
|
9. Estructura de l’SN: els complements no argumentals |
|
10. Estructura de l’SN: els especificadors |
|
11. Estructura de les altres categories |
|
L’oració de relatiu |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
4 |
6 |
Sessió Magistral |
|
76 |
140 |
216 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació de l'objectiu de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Desenvolupament del temari |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Hi ha atenció personalitzada si es considera necessari durant el desenvolupament del curs |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Prova final |
70% |
Altres |
|
Pràctiques setmanals |
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A mitjan curs es podrà fer una prova, que pot comptar fins a un 20% del 70% de la prova final. En el cas de la segona convocatòria, cal distingir: a) Alumnes que han seguit el curs amb normalitat - Les pràctiques setmanals es valoraran en un 30%, i la prova de la segona convocatòria en un 70%. b) Alumnes que no han seguit el curs amb normalitat - La nota final dependrà exclusivament de la prova de la segona convocatòria. |
Bàsica |
|
Bonet,
Sebastià; Joan Solà (1986): Sintaxi generativa catalana, Barcelona,
Enciclopèdia Catalana. Ginebra,
Jordi; Anna Montserrat (1999): Diccionari d’ús dels verbs catalans, amb
la col·laboració de Xavier Rull i Anna Saperas, Barcelona, Edicions 62. Solà,
Joan; Maria Rosa Lloret; Joan Mascaró; Manuel Pérez Saldanya (directors) (2002): Gramàtica del català contemporani, vol. II, Barcelona, Empúries. Al llarg del curs es proporcionarà bibliografia complementària. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|