DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) CORRECCIÓ I EDICIÓ DE TEXTOS CATALANS Codi 12254125
Ensenyament
Grau de Llengua i Literatura Catalanes (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Quart 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Filologia Catalana
Coordinador/a
MONTSERRAT CIURANA, ANNA MARIA
Adreça electrònica anna.montserrat@urv.cat
Professors/es
MONTSERRAT CIURANA, ANNA MARIA
Web
Descripció general i informació rellevant <p> En aquesta assignatura es pretén: 1. Reflexionar sobre la feina i l’actitud de la persona que revisa un text. 2. Fornir a l’alumnat les pautes bàsiques per a la revisió en les diverses fases del procés i en els diferents tipus de textos. 3. Treballar la seguretat i la destresa en l’aplicació d’aquestes pautes. </p><div><br /></div><div>Aquesta assignatura combina la presencialitat i la virtualitat en un percentatge encara per determinar. En començar el curs, el calendari amb totes les activitats docents previstes (amb horaris i espais) estarà disponible al campus virtual (Moodle) de l'assignatura.&nbsp;</div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A8 Demostrar un coneixement avançat de les tècniques i els mètodes de la investigació i la creació literàries i de l'edició de textos.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT2 Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC.
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A8 Coneix les bases de l'edició de textos.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT2 Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
 CT4 Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Conceptes bàsics per a la revisió de textos
2. Tipologia de textos escrits i criteris d’intervenció
3. Pràctica de revisió de textos





3.1 Puntuació i convencions gràfiques
3.2 Correció gramatical
3.3 Revisió estilística

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
Sessió Magistral
0 0 0
Debats
0 0 0
Presentacions / exposicions
0 0 0
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
0 0 0
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
0 0 0
Atenció personalitzada
0 0 0
 
Proves pràctiques
0 0 0
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Sessió Magistral
Debats
Presentacions / exposicions
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
Descripció

La professora resoldrà els dubtes que es presentin als estudiants tant en la preparació dels continguts teòrics com en l'elaboració de les pràctiques a fi que tothom pugui treure el màxim rendiment de l'assignatura. L'horari d'atenció personalitzada es facilitarà a l'alumnat a principi de curs. Per a qualsevol consulta, l'adreça de contacte de la professora és anna.montserrat@urv.cat


Donada la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-21 s'atendrà els estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s'informarà a l'estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle,...)

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Examen final consistent en la correcció d'un text i l'argumentació de diverses decisions sobre el mateix text.

Aquesta guia docent és orientativa. En el cas de situacions d'emergència sanitària s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle).


Fonts d'informació

Bàsica

Bibliografia essencial

 

Gramàtica de Fabra (1918 [1933] i 1956)

Gramàtica de l'IEC (2017)

Gramàtica del català contemporani (Solà 2002)

Gran diccionari 62 de la llengua catalana.

Gran Larousse català (13 volums)

Manual d’estil (Mestres, Costa, Oliva, Fité, 2007 [2009])

Ortotipografia (Pujol, Solà 2011)

 

Una manera ràpida d’accedir als recursos lingüístics en línia actualitzats permanentment és a través de Llengües URV

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
1. L’assistència no és obligatòria, però és pràcticament impossible aprovar l’assignatura sense assistir-hi regularment. 2. Es recomana haver cursat prèviament alguna assignatura relacionada amb la tipografia. 3. Cal tenir una excel·lent base gramatical o estar en disposició d'adquirir-la a l'inici de l'assignatura a partir de la bibliografia facilitada.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent