Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A9 |
Dominar en profunditat la llengua, la literatura i la cultura catalanes. |
| A13 |
Realitzar processos de redacció i edició de textos en diferents formats i suports. |
| A14 |
Gestionar els mecanismes d'organització i transferència cultural. |
| A18 |
Formar-se una opinió crítica sobre textos i discursos i expressar una opinió clara i concisa oralment i per escrit. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A9 |
Aplica conceptes en el camp professional de la docència de la literatura, en el de la gestió i administració cultural del patrimoni escrit i oral, i en el de la redacció i edició de textos de tot tipus i en diferents formats
| | A13 |
Aplica conceptes en el camp professional de la docència de la literatura, en el de la gestió i administració cultural del patrimoni escrit i oral, i en el de la redacció i edició de textos de tot tipus i en diferents formats
| | A14 |
Aplica conceptes en el camp professional de la docència de la literatura, en el de la gestió i administració cultural del patrimoni escrit i oral, i en el de la redacció i edició de textos de tot tipus i en diferents formats
| | A18 |
Aplica conceptes en el camp professional de la docència de la literatura, en el de la gestió i administració cultural del patrimoni escrit i oral, i en el de la redacció i edició de textos de tot tipus i en diferents formats
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Estableix els seus propis objectius d’aprenentatge
| | B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
| | B3 |
Aplica tècniques innovadores i obté resultats
| | B4 |
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible
| | B5 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
| | B6 |
Adapta la forma del missatge a les diverses situacions
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
| | C6 |
Identifica necessitats de formació
|
Tema |
Subtema |
LA NARRATIVA
1. La descripció i la narració,
2. L’espai i el temps narratius,
3. Els personatges,
4. El discurs narratiu: punt de vista i focalització, |
1. La descripció d'un objecte, una situació, un moviment, un ens abstracte, una emoció, una sensació,
2. La descripció d'un personatge físicament i psicològicament: el “retrat literari”
3. L'eficàcia dels diversos punts de vista a l’hora de narrar
4. L'alternança en un text de la narració i la descripció
5. L'aplicació dels diversos recursos per fer avançar o deturar el temps narratiu
6. La dosificació de les informacions relatives als personatges, espais, temps i accions al llarg d’un relat. Confecció d’un relat curt i un microrelat
7. L'eficàcia del ritme narratiu:el relat i el microrelat
8. El relat col.laboratiu
|
LA POESIA
5. Elements bàsics de mètrica: ritme i versificació,
6. El correlat objectiu,
7. El llenguatge poètic, |
1. Els ritmes poètics: identificar el ritme poètic. La confecció de versos amb ritmes diferents,
2. Escriptura d'un romanç
3. Escriptura d'una auca (en col.laboració)
4. La captació de l'instant
5. Escriptura d'un haikú
|
EL TEATRE (I ALGUNS RUDIMENTS D'ESCRIPTURA DE GUIÓ RADIOFÒNIC)
8. La comunicació dramàtica: teatre i ràdio, semblances i diferències
9. L’espai escènic, el text teatral i la representació,
10. El conflicte dramàtic: el personatge,
11. Els llenguatges teatrals,
12. El guió radiofònic
|
1. pensar un espai de conflicte dramàtic i descriure’l (en col.laboració)
2. escriure acotacions i didascàlies teatrals,
3. escriure un monòleg dramàtic,
4. escriure diàlegs dramàtics,
5. escriure una escena teatral
6. Escriure un guió radiofònic |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Estudis previs |
|
0 |
18 |
18 |
Fòrums de discussió |
|
0 |
2 |
2 |
Pràctiques a través de TIC |
|
20 |
80 |
100 |
Treballs |
|
0 |
20 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura en una aula d'informàtica:
Presentació de l’entorn virtual de formació
Presentació del sistema de treball
Presentació de l'estudiant a l'aula virtual i utilització del Fòrum
|
Estudis previs |
Hi haurà un DOSSIER DE TEXTOS disponible al Moodle
El DOSSIER contindrà textos literaris narratius, poètics i dramàtics (inclosos models de guió radiofònic)
L'alumnat haurà de LLEGIR els textos de cada bloc i recordar el VOCABULARI específic de cada gènere literari elaborant unes definicions per al GLOSSARI
L'alumnat haurà de superar un QÜESTIONARI elemental a cadascun dels blocs per poder ser avaluat en els exercicis pràctics
|
Fòrums de discussió |
L'alumnat utilitzarà el fòrum:
1. Per fer exercicis elementals de descripció i de ritme, compartits per tot el grup
2. Per elegir opcions col.lectivament
3. Per plantejar problemes i oferir solucions col·lectivament |
Pràctiques a través de TIC |
Seran el nucli de l'assignatura
Es faran a través dels espais Moodle i seran:
1. Individuals
2. Col·lectives
Consistiran en la redacció de textos literaris o fragments de textos literaris, utilitzant diversos procediments descrits prèviament |
Treballs |
L'exercici final consistirà en la redacció d'una obra literària personal, del gènere que es vulgui i d'extensió regular, que tingui en compte els coneixements adquirits i les habilitats apreses a l'assignatura |
Atenció personalitzada |
Es portarà a terme a través del moodle i al despatx, en hores convingudes |
Descripció |
Es portarà a terme a través del moodle al despatx, en hores convingudes
Tots els espais docents de l'assignatura seran tutelats directament i atesos per la professora en un termini breu
Els problemes de l'entorn virtual seran atesos pel servei tècnic del Moodle |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC |
|
LES PRÀCTIQUES AVALUADES SERAN:
1. retrat literari
2. text narratiu (l'espai i el temps)
3. text narratiu: punt de vista, focalització, ritme.
4. text narratiu: microrelat
5. text narratiu: relat col.laboratiu
6. romanç
7. auca
haikú
8. el monòleg dramàtic
9. el diàleg dramàtic / el guió radiofònic (a elegir)
ELS CRITERIS D'AVALUACIÓ SERAN:
1. l'adequació de la tasca a les pautes donades en cada exercici (30%)
2. la riquesa del llenguatge (10%)
3. la correcció en l'expressió (20%)
4. l'originalitat (10%)
5. l'eficàcia en l'ús dels recursos propis de cada gènere literari (30%) |
70% |
Treballs |
|
ELS CRITERIS D'AVALUACIÓ SERAN:
1. la concepció global de l'obra (30%)
2. la riquesa del llenguatge (10%)
3. la correcció en l'expressió (20%)
4. l'originalitat (10%)
5. l'eficàcia en l'ús dels recursos propis del gènere literari elegit (30%) |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'alumnat que no hagi superat l'avaluació continuada o no hagi presentat l'obra literària (treball final), podrà accedir a una segona convocatòria. Per superar-la, caldrà haver fet TOTS els exercicis puntuables del curs (detallats al Moodle durant el període d'avaluació continuada) i obtenir una qualificació mitjana de 5 punts. |
Bàsica |
|
A principi de curs es lliurarà un dossier de textos literaris |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Per tal de seguir l'assignatura, l'alumnat cal que disposi D'ORDINADOR I DE CONNEXIÓ A INTERNET
Coneixements previs: conceptes bàsics de literatura i gèneres literaris
La segona convocatòria consistirà en la realització de les tasques no avaluades o suspeses en la convocatòria d'avaluació continuada |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|