Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A14 |
Gestionar els mecanismes d'organització i transferència cultural. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A14 |
Comprèn la literatura com un espai de representació i de debat ideològic i de construcció de discursos socials
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
|
Tema |
Subtema |
1. Dones, llenguatges i cultura |
1.1 Introducció al curs, presentació i funcionament
1.2 Presentació i anàlisi de diversos materials textuals i audiovisuals
1.3 Identitat. Igualtats/diferències |
2. Dones i cultura |
2.1 Discursos sobre les dones
2.2. Discursos de les dones
2.3 Feminismes. Estudis de dones, gènere i feminismes |
3. Identitats, llenguatges i representacions |
3.1 Feminitat/Masculinitat
3.2 Cos, sexe, gènere |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
2 |
6 |
Sessió Magistral |
|
30 |
15 |
45 |
Presentacions / exposicions |
|
14 |
25 |
39 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
20 |
23 |
Proves pràctiques |
|
3 |
20 |
23 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
6 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
-Introducció i presentació de l'assignatura
-Introducció a diferents conceptes i terminologies
-Presentació i anàlisi de materials textuals i audiovisuals |
Sessió Magistral |
-Exposició a l'aula de les diferents parts de la teoria del programa
-Presentació de materials
-Recursos i documents per aprofudiment al Moodle de l'assignatura
-Exposició de casos concrets i debat |
Presentacions / exposicions |
-Presentacions i exposicions oral i per escrit sobre diversos punts del temari. |
Atenció personalitzada |
-Seguiment de l'assistència i participació de l'alumnat
-Atenció personal i a través de mitjans 2.0
-Atenció sobre dubtes i problemes
-Supervisió i comentari de les activitats pràctiques i treballs
-Fòrum al Moodle i pàgina tancada de Facebook per a l'assignatura |
Descripció |
-Seguiment de l'assistència i participació de l'alumnat
-Atenció personal i a través de mitjans 2.0
-Atenció sobre dubtes i problemes
-Supervisió i comentari de les activitats pràctiques i treballs
-Fòrum al Moodle i pàgina tancada de Facebook per a l'assignatura |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Prova escrita |
25% |
Proves mixtes |
|
-Exposicions, presentacions, reflexions |
40% |
Proves pràctiques |
|
Treball de recerca |
25% |
Altres |
|
Assistència i participació |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Activitats pràctiques per desenvolupar la teoria dels 3 temes. Cal tenir aprovades totes les activitats per aprovar el curs. Nota final: suma dels resultats de les avaluacions de cada activitat. En la nota també hi compten altres factors com l'assistència, participació, dedicació, aportacions i aprofundiment L'assginatura és del grau d'Estudis de Llengua i literatura catalanes i, per tant, es tindrà en compte també en l'avaluació la competència lingüística. Acvtivitats: TEMA 1 Exposició opinió, recerca presencia dones en l'espai actual, recerca dones temps i texts, reflexió documentada sobre el tema. 30% de pes a la nota TEMA 2 Treballs de recerca i exposició sobre els discursos de les dones i els feminismes actuals, 10% pes a la nota TEMA 3 Prova escrita i treball de recerca 50% pes a la nota Assitència i participació, aportació de materials i temes de debat, presentació dels treballs, recerca i reflexió en les activitats i treballs, actitud i aprofitament , 10 % pes a la nota final. Segona convocatòria: -L'alumnat que tingui les activitats de 2 dels temes no presentades o supeses, a més de poca participació en les classes pràctiques i debats, haurà de lliurar totes les activitats pendents o supeses i presentar-se a un examen en la segona convocatòria. -L'alumnat que tingui les activitats d''un dels temes no presentades o supeses, haurà de lliurar les activitats completes d'aquell tema en la segona convocatòria. |
Bàsica |
|
DOCUMENT AMB BIBLIOGRAFIA TEMÀTICA: http://www20.gencat.cat/docs/CulturaDepartament/DGCC/Documents/Arxiu/SIS/bibliografia%20tematica%20-%20dones%20i%20feminismes.pdf |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|