Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A7 |
Demostrar que coneix la història de la literatura en llengua catalana. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A7 |
Coneix la problemàtica de les diferències de gènere en diverses èpoques i contextos a través dels textos literaris.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
|
tema |
Subtema |
Identitats, igualtats i diferències |
1.1 Introducció al curs, presentació i funcionament
1.2 Identitat. Igualtats/diferències.
1.3 Identitat de gènere. Perspectiva de gènere en els estudis de llengua, literatura i cultura.
1.4 Estudis de dones, gènere i feminismes.
|
2. Dones. llenguatges i cultura |
2.1 Discursos sobre les dones i discursos de les dones.
2.2 Història, tradició i actualitat: mitologia, religions, literatura tradicional i popular, tractats i assaigs, premsa escrita, mijtans de comunicació audiovisuals, publicitat, xarxes 2.0.
|
3. Autores de la literatura catalana contemporània (XIX, XX i XXI) |
3.1 Primeres autores (XIX-XX).
3.2 Escriptores dels anys 20 i 30 (XX).
3.3. Autores de la segona meitat del segle XX.
3.4. Generacions actuals. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
4 |
2 |
6 |
Sessió Magistral |
|
30 |
15 |
45 |
Presentacions / exposicions |
|
14 |
25 |
39 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
20 |
23 |
Proves pràctiques |
|
3 |
20 |
23 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
6 |
8 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
-Introducció i presentació de l'assignatura
-Introducció a diferents conceptes i terminologies
-Presentació i anàlisi de materials textuals i audiovisuals |
Sessió Magistral |
-Exposició a l'aula de les diferents parts de la teoria del programa
-Presentació de materials
-Recursos i documents per aprofudiment al Moodle de l'assignatura
-Exposició de casos concrets i debat |
Presentacions / exposicions |
-Presentacions i exposicions oral i per escrit sobre diversos punts del temari. |
Atenció personalitzada |
-Seguiment de l'assistència i participació de l'alumnat
-Atenció personal i a través de mitjans 2.0
-Atenció sobre dubtes i problemes
-Supervisió i comentari de les activitats pràctiques i treballs
-Fòrum al Moodle i pàgina tancada de Facebook per a l'assignatura |
descripción |
-Seguiment de l'assistència i participació de l'alumnat
-Atenció personal i a través de mitjans 2.0
-Atenció sobre dubtes i problemes
-Supervisió i comentari de les activitats pràctiques i treballs
-Fòrum al Moodle i pàgina tancada de Facebook per a l'assignatura |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Prova escrita |
30% |
Proves mixtes |
|
-Exposicions, presentacions, reflexions |
20% |
Proves pràctiques |
|
Treball de recerca. Presentació oral i treball per escrit. |
40% |
Otros |
|
Assistència i participació |
10% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Activitats pràctiques per desenvolupar la teoria dels 3 temes. Cal tenir aprovades totes les activitats per aprovar el curs. Nota final: suma dels resultats de les avaluacions de cada activitat. En la nota també hi compten altres factors com l'assistència, participació, dedicació, aportacions i aprofundiment L'assignatura és del grau d'Estudis de Llengua i literatura catalanes i, per tant, es tindrà en compte també en l'avaluació la competència lingüística. Activitats: -Presentació i comentari escrit (20%) -Prova escrita (30%) i treball de recerca (presentació oral 10% i treball escrit 30%). -Exposicions, presentacions i debats orals a classe i per escrit en el fòrum del Moodle o pàgina tancada del curs a Facebook setmanals dels diferents apartats del programa. -Exposició a classe sobre autores. -Assistència i participació, aportació de materials i temes de debat, presentació dels treballs, recerca i reflexió en les activitats i treballs, actitud i aprofitament , 10 % pes a la nota final. Segona convocatòria: -L'alumnat que tingui les activitats no presentades o suspeses, a més de poca participació en les classes pràctiques i debats, haurà de lliurar totes les activitats pendents (suspeses o no presentades). |
Bàsica |
|
DOCUMENT AMB BIBLIOGRAFIA TEMÀTICA: http://www20.gencat.cat/docs/CulturaDepartament/DGCC/Documents/Arxiu/SIS/bibliografia%20tematica%20-%20dones%20i%20feminismes.pdf |
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|