Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A13 |
Realitzar processos de redacció i edició de textos en diferents formats i suports. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A13 |
Realitza activitats d'estudi i anàlisi dels conceptes teòrics i els mecanismes fonamentals per entendre els períodes, moviments, etapes, generacions, estils i obres de la literatura catalana
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
|
Tema |
Subtema |
1. Proses de Charles Baudelaire i de Josep Carner: estudi comparatiu |
Comentari comparatista detallat de proses de Baudelaire (Petits poemes en prosa) i de Carner (Les planetes del verdum, Les Bonhomies). |
2. Poesia amorosa del segle XX |
Comentari de poemes de Josep Carner, Carles Riba, Gabriel Ferrater, Joan Vinyoli, Joan Margarit i Pere Gimferrer en presència de la seva poètica (textos teòrics de Gabriel Ferrater, Arthur Terry entre d'altres). |
3. La configuració de la poesia catalana contemporània a partir dels anys seixanta: el mirall anglosaxó i la poesia de l'experiència. |
Comentari de textos teòrics de T. S. Eliot, Marià Manent, Robert Langbaum, Pere Ballart.
Comentari de poemes de Narcís Comadira i Francesc Parcerisas.
Optatius: Maria Mercè Marçal, Pere Gimferrer i altres. |
4. L'obra literària i periodística de Josep Pla. |
Comentari monogràfic del Quadern gris. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
46 |
50 |
96 |
Presentacions / exposicions |
|
6 |
15 |
21 |
Treballs |
|
4 |
25 |
29 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Diàleg de tempteig a classe per a situar alumnat i professora davant les propostes de l'assignatura.
Lectura d'un text assagístic de Jaume Cabré (extret de La matèria de l'esperit, Proa, 2005) |
Sessió Magistral |
Exposició per part de la professora dels continguts especificats, sempre amb la possibilitat d'intervenció de l'alumnat. El suport i guiatge d'aquests continguts es troben en els dossiers proporcionats als estudiants/es (Moodle i copisteria). |
Presentacions / exposicions |
Dos comentaris escrits –un al març i un al maig– sobre textos extrets dels temes monogràfics desenvolupats a classe. Ambdós seran obligatoris i necessaris per a obtenir la qualificació final de l'assignatura. I ambdós s'hauran de presentar abans de donar a la professora el treball final de l'assignatura. |
Treballs |
Elaboració personal d'un treball monogràfic sobre un aspecte relacionat amb els continguts de l'asignatura pactat entre l'alumne/a i la professora i tutoritzat individualment. |
Atenció personalitzada |
Tutoria personalitzada i guiatge detallat del treball monogràfic de cada alumne/a. |
Descripció |
Tutoria personalitzada i guiatge detallat dels comentaris i del treball monogràfic de cada alumne/a. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Seguiment de l'assistència, actitud i treball (atenció, presa d'apunts, intervencions) de cada alumne/a a l'aula. |
10% |
Presentacions / exposicions |
|
Valoració dels dos comentaris escrits (a presentar: un a final de març i un dins la primera quinzena de maig). Cadascun: 20%. Total: 40%. |
40% |
Treballs |
|
Valoració del treball monogràfic tutoritzat. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Presentació del treball monogràfic final tutoritzat (60%). Cal haver presentat els dos comentaris escrits (cada un: 20%. Total: 40%) com a condició prèvia necessària per a poder presentar la monografia abans citada. S'avaluaran els continguts del treball i dels comentaris en relació als continguts explicats a l'aula en les sessions magistrals i als llegits per l'alumnat en els dossiers inclosos al Moodle i treballats a l'aula. S'avaluarà en el treball i en els comentaris l'organització del text, la coherència, la cohesió i l'adequació en l'expressió utilitzada. No podran ser aprovats treballs amb errors gramaticals (de sintaxi, morfologia, lèxic i ortografia). En aquest sentit se seguiran els criteris establerts en el document sobre l'expressió i nivell de llengua de l'alumnat emès pel Departament de Filologia Catalana. S'avaluaran els continguts del treball i dels comentaris en relació als continguts explicats a l'aula en les sessions magistrals i als llegits per l'alumnat en els dossiers inclosos al Moodle i treballats a l'aula. S'avaluarà en el treball i en els comentaris l'organització del text, la coherència, la cohesió i l'adequació en l'expressió utilitzada. No podran ser aprovats treballs amb errors gramaticals (de sintaxi, morfologia, lèxic i ortografia). En aquest sentit se seguiran els criteris establerts en el document sobre l'expressió i nivell de llengua de l'alumnat emès pel Departament de Filologia Catalana. |
Bàsica |
|
Els dossiers que es proporcionen a l'alumnat contenen la bibliografia fonamental i secundària de cada tema. A més, a classe es donarà informació bibliogràfica actual de cada tema. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|