DATOS IDENTIFICATIVOS 2014_15
Asignatura (*) ESTUDIOS MONOGRÁFICOS LITERARIOS CATALANES Código 12254204
Titulación
Grado de Lengua y Literatura Catalanas
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
6 Optativa 2Q
Lengua de impartición
Català
Departamento Filologia Catalana
Coordinador/a
CORRETGER SÀEZ, MONTSERRAT
Correo-e montserrat.corretger@urv.cat
Profesores/as
CORRETGER SÀEZ, MONTSERRAT
Web http://www.urv.cat/dfilcat/departament/personal/view.php?ID=8
Descripción general e información relevante Estudio monográfico de autores, obras y corrientes literarias del siglo XX.

Competencias
Tipo A Código Competencias Específicas
 A8 Demostrar un conocimiento avanzado de las técnicas y los métodos de la investigación y la creación literarias y de la edición de textos
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C3 Gestionar la información y el conocimiento.

Resultados de aprendizaje
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A8 Aplica los conocimientos teóricos a los trabajos de análisis, comentario y comparación de textos literarios, poéticos y narrativos.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C3 Localiza y accede a la información de manera eficaz y eficiente.

Contenidos
tema Subtema
1. Prosas de Charles Baudelaire y de Josep Carner: estudio comparativo.
2. Poesía amorosa del siglo XX. Comentario de poemas de Josep Carner, Carles Riba, Gabriel Ferrater, Joan Vinyoli, Joan Margarit y Pere Gimferrer.
3. La configuración de la poesia catalana contemporánea a partir de los años 60. Comentario de textos teóricos de T. S. Eliot, Marià Manent, Robert Langbaum.
Comentario de poemas de Narcís Comadira i Francesc Parcerisas y Maria Mercè Marçal.
4. La obra literaria y periodística de Josep Pla. Comentario monográfico del Quadern gris.

Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Actividades introductorias
1 0 1
Sesión magistral
A8
46 50 96
Presentaciones/exposiciones
A8
6 15 21
Trabajos
C3
4 25 29
Atención personalizada
3 0 3
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias Diàleg de tempteig a classe per a situar alumnat i professora davant les propostes de l'assignatura.
Lectura d'un text assagístic de Jaume Cabré (extret de La matèria de l'esperit, Proa, 2005)
Sesión magistral Exposició per part de la professora dels continguts especificats, sempre amb la possibilitat d'intervenció de l'alumnat. El suport i guiatge d'aquests continguts es troben en els dossiers proporcionats als estudiants/es (Moodle i copisteria).
Presentaciones/exposiciones Dos comentaris escrits –un al març i un al maig– sobre textos extrets dels temes monogràfics desenvolupats a classe. Ambdós seran obligatoris i necessaris per a obtenir la qualificació final de l'assignatura. I ambdós s'hauran de presentar abans de donar a la professora el treball final de l'assignatura.
Trabajos Elaboració personal d'un treball monogràfic sobre un aspecte relacionat amb els continguts de l'asignatura pactat entre l'alumne/a i la professora i tutoritzat individualment.
Atención personalizada Tutoria personalitzada i guiatge detallat del treball monogràfic de cada alumne/a.

Atención personalizada
descripción
Tutoria personalitzada i guiatge detallat dels comentaris i del treball monogràfic de cada alumne/a.

Evaluación
Metodologías Competencias descripción Peso        
Sesión magistral
A8
Seguiment de l'assistència, actitud i treball (atenció, presa d'apunts, intervencions) de cada alumne/a a l'aula. 10%
Presentaciones/exposiciones
A8
Valoració dels dos comentaris escrits (a presentar: un a final de març i un dins la primera quinzena de maig). Cadascun: 20%. Total: 40%. 40%
Trabajos
C3
Valoració del treball monogràfic tutoritzat. 50%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Presentació del treball monogràfic final tutoritzat (60%).
Cal haver presentat els dos comentaris escrits (cada un: 20%. Total: 40%) com a condició prèvia necessària per a poder presentar la monografia abans citada.

S'avaluaran els continguts del treball i dels comentaris en relació als continguts explicats a l'aula en les sessions magistrals i als llegits per l'alumnat en els dossiers inclosos al Moodle i treballats a l'aula. S'avaluarà en el treball i en els comentaris l'organització del text, la coherència, la cohesió i l'adequació en l'expressió utilitzada. No podran ser aprovats treballs amb errors gramaticals (de sintaxi, morfologia, lèxic i ortografia). En aquest sentit se seguiran els criteris establerts en el document sobre l'expressió i nivell de llengua de l'alumnat emès pel Departament de Filologia Catalana.

S'avaluaran els continguts del treball i dels comentaris en relació als continguts explicats a l'aula en les sessions magistrals i als llegits per l'alumnat en els dossiers inclosos al Moodle i treballats a l'aula.

S'avaluarà en el treball i en els comentaris l'organització del text, la coherència, la cohesió i l'adequació en l'expressió utilitzada. No podran ser aprovats treballs amb errors gramaticals (de sintaxi, morfologia, lèxic i ortografia). En aquest sentit se seguiran els criteris establerts en el document sobre l'expressió i nivell de llengua de l'alumnat emès pel Departament de Filologia Catalana.


Fuentes de información

Básica

Els dossiers que es proporcionen a l'alumnat contenen la bibliografia fonamental i secundària de cada tema. A més, a classe es donarà informació bibliogràfica actual de cada tema.

Complementaria

Recomendaciones


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.