Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A10 |
Demostrar un coneixement avançat dels mecanismes orals i escrits de la llengua catalana i de les diverses metodologies que implica l'activitat professional que se'n deriva. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A10 |
Realitza tasques d'assessorament i correcció lingüística.
Gestiona i controla la qualitat editorial.
Utilitza de manera eficaç i amb criteris professionals les principals fonts de referència de la llengua catalana: llibres d’estil, gramàtiques, diccionaris i bases de dades.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció |
|
2. Majúscules i minúscules |
|
3. Abreviacions |
|
4. Puntuació |
|
5. Nombres i magnituds |
|
6. Tractament distintiu de paraules i seqüències (cometes i cursives) |
|
7. Traducció de noms |
|
8. Citacions |
|
9. Bibliografia i referències bibliogràfiques |
|
10. Altres aspectes de l’ortotipografia |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
30 |
80 |
110 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
15 |
22 |
37 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació |
Sessió Magistral |
Classes que desenvolupen el temari de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució i explicació de les pràctiques fetes |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada quan sigui necessària |
Descripció |
Atenció personalitzada als alumnes que ho necessitin. Donada la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-21 s'atendrà els estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s'informarà a l'estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle,...) |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Exercici final de tancament de l'avaluació continuada. |
70% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Correcció de les pràctiques i comentari posterior a classe. |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
a) Alumnes que han seguit el curs amb normalitat: 20% examen teòric 20% tasques aplicades 60% examen aplicat b) Alumnes que no han seguit el curs amb normalitat: La nota final dependrà exclusivament de l'examen aplicat Aquesta guia docent és orientativa. En el cas de situacions d'emergència sanitària s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle). |
Bàsica |
|
Bibliografia bàsica:
Bofarull, Jordi de; Jordi Ginebra; Arantxa Tévar (1999): Praxi lingüística I. Convencions, Tarragona, Servei Lingüístic de la Universitat Rovira i Virgili. Mestres, Josep M.; Joan Costa; Mireia Oliva; Ricard Fité (1995): Manual d’estil. La redacció i l’Ortotipografia, Vic/Barcelona, Eumo Editorial / Universitat de Barcelona / Universitat Pompeu Fabra / Associació de Mestres Rosa Sensat. 2a ed.: 2000. 3a edició actualitzada i revisada: 2007. Pujol, Josep M.; Joan Solà (1995): Ortotipografia. Manual de l’autor, l’autoeditor i el dissenyador gràfic, Barcelona, Columna. 4a edició revisada: 2011. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|