DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) MULTICULTURALISME I PLANIFICACIÓ LINGÜÍSTICA Codi 12254213
Ensenyament
Grau de Llengua i Literatura Catalanes (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Filologia Catalana
Coordinador/a
RULL MURUZÀBAL, XAVIER
Adreça electrònica xavier.rull@urv.cat
Professors/es
RULL MURUZÀBAL, XAVIER
Web
Descripció general i informació rellevant En aquesta assignatura es donen a conèixer els recursos per a la gestió lingüística.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A9 Dominar en profunditat la llengua, la literatura i la cultura catalanes.
 A12 Treballar amb expertesa en política lingüística i planificació lingüística.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A9 Adquireix coneixements i conceptes per comprendre la funció cultural, social i política de les llengües en general i de la llengua catalana en particular
Adquireix instruments per aplicar conceptes en el camp professional de la docència de la llengua catalana, la normalització lingüística, l'assessorament i la correcció lingüístiques, el treball en estandarització, la lexicografia, la planificació lingüística, la gestió de textos, la traducció, la comunicació, la gestió i administració culturals del patrimoni escrit i oral, la redacció i edició de textos de tot tipus i en diversos formats
Comprèn la llengua com un espai de representació i de debat ideològic i de construcció de discursos socials
 A12 Adquireix coneixements sobre lingüística catalana descriptiva, gramàtica normativa catalana, història de la llengua catalana i lingüística diacrònica catalana
Adquireix coneixements i conceptes per comprendre la funció cultural, social i política de les llengües en general i de la llengua catalana en particular
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Es capaç d’integrar paradigmes d’altres disciplines
 B2 Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Troba la solució adequada
 B3 Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
 B4 Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
 B6 Sap respondre les preguntes que se li formulen
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C5 Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics

Continguts
Tema Subtema
1. Marc teòric 1.1. Llengua i societat
1.2. Estatus i corpus
1.3. Coexistència de llengües

2. La minorització
3. La normalització lingüística (1): intervenció sobre l’estatus
4. La normalització lingüística (2): intervenció sobre el corpus
5. Política lingüística i dret lingüístic

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A9
A12
B1
B2
B3
B4
B6
C5
20 120 140
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves pràctiques
A9
A12
B1
B2
B3
B4
B6
C5
0 8 8
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Sessió Magistral

Atenció personalitzada
Descripció
El professor està obert a atendre els alumnes, el temps que calgui, per les qüestions que considerin oportunes en relació amb la matèria tractada a l'assignatura.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Sessió Magistral
A9
A12
B1
B2
B3
B4
B6
C5
Prova final 60%
Proves pràctiques
A9
A12
B1
B2
B3
B4
B6
C5
4 proves pràctiques 40%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Els qui no superin la primera convocatòria o no s'hi presentin poden ser avaluats en la segona convocatòria. En aquesta segona convocatòria cal presentar igualment les proves pràctiques i la prova escrita (examen).


Fonts d'informació

Bàsica

Al llarg de l'assignatura, per a cada tema, s'aniran donant referències de material de consulta sobre cada àrea.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent