DADES IDENTIFICATIVES 2016_17
Assignatura (*) MULTICULTURALISME I PLANIFICACIÓ LINGÜÍSTICA Codi 12254213
Ensenyament
Grau de Llengua i Literatura Catalanes (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Filologia Catalana
Coordinador/a
MARTÍ CASTELL, JOAN
Adreça electrònica joan.marti@urv.cat
Professors/es
MARTÍ CASTELL, JOAN
Web
Descripció general i informació rellevant En aquesta assignatura, pel que fa a l’estatus, s’analitzarà la relació entre llengua i cultura, i llengua i poder. La importància de les llengües en la formació de les comunitats i el multiculturalisme i el multilingüisme en el procés de mundialització. Pel que fa al corpus, s’estudiaran els objectius i les fases de la planificació del corpus; la codificació lingüística, l’estàndard i la normativa. Els models i criteris de codificació. L’estandardització. La política lingüística i el dret lingüísitc.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B2 Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Multiculturalisme i planificació de l’estatus 1.1 Llengua i cultura. Les llengües, una visió específica del món
1.2 Realitat cultural i realitat lingüística
1.3 Les llengües i la cohesió social: de l’heterogeneïtat a l’homogeneïtat
1.4 Llengua i poder
1.5 Multiculturalisme i multilingüisme al segle xxi
1.6 Les llengües en el procés de mundialització

2. Planificació del corpus, política lingüística i dret lingüístic 2.1 Objectius i fases de la planificació del corpus
2.2 La codificació lingüística, l’estàndard i la normativa
2.3 Models i criteris de codificació
2.4 L’estandardització lingüística. Àmbits de l’estandardització.
2.5 Política lingüística i dret lingüístic

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A9
B1
B2
B3
B4
B6
C5
55 85 140
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves pràctiques
A9
B1
B2
B3
B4
B6
C5
0 8 8
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.

Atenció personalitzada
Descripció
El professor està obert a atendre els alumnes, previ acord, el temps que calgui, per les qüestions que considerin oportunes en relació amb la matèria tractada a l'assignatura.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Sessió Magistral
A9
B1
B2
B3
B4
B6
C5
Prova final 60%
Proves pràctiques
A9
B1
B2
B3
B4
B6
C5
4 proves pràctiques 40%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Els qui no superin la primera convocatòria o no s'hi presentin poden ser avaluats en la segona convocatòria. En aquesta segona convocatòria cal presentar igualment les proves pràctiques així com presentar-se a la prova escrita (examen).


Fonts d'informació

Bàsica

Al llarg de l'assignatura, per a cada tema, s'aniran donant referències de material de consulta sobre cada àrea.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent