DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) GÈNERE I DIVERSITAT EN EL MÓN ANTIC Codi 12254218
Ensenyament
Grau de Llengua i Literatura Catalanes (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Filologia Catalana
Coordinador/a
GONZALEZ SENMARTÍ, ANTONIO
Adreça electrònica antoni.gsenmarti@urv.cat
Professors/es
GONZALEZ SENMARTÍ, ANTONIO
Web
Descripció general i informació rellevant Introducció a les diverses aproximacions al procés de creació literària a l'Antiguitat i l'Edat Mitjana des de l'estudi de la seva interacció amb el context social i cultural en què aquest procés s'inscriu.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Acostar-se a la llengua llatina i als aspectes més generals de la tradició clàssica.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Reconeix la multiplicitat de camps en què influeix la cultura clàssica.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C2 Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
 C3 Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
 C4 Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
 C5 Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones

Continguts
Tema Subtema
1. Grans períodes de la història de la Grècia antiga
2. Gèneres literaris i públic a la Grècia antiga
3. Dones literates a la Grècia antiga
4. Les dones a través de la literatura grega antiga
5. L'amor a la literatura grega antiga

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Presentacions / exposicions
A5
A8
B1
B3
B5
C2
C3
C4
C5
4 12 16
Esdeveniments científics i/o divulgatius
A7
A8
B1
C3
2 2 4
Sessió Magistral
A7
A8
B3
C4
C5
50 75 125
Atenció personalitzada
4 0 4
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció a l'assignatura: metodologia i bibliografia
Presentacions / exposicions Presentacions a classe dels treballs realitzats individualment o en grup pels estudiants, amb participació i debat de tots els estudiants i professor.
Esdeveniments científics i/o divulgatius Visita a una exposició, assistència a una obra de teatre o visualització d'una projecció cinematogràfica. Lliurament per escrit de l'opinió sobre l'esdeveniment i posterior debat a classe.
Sessió Magistral Desenvolupament del temari mitjançant exposicions teòriques i comentaris textuals del professor amb participació activa i continuada dels estudiants
Atenció personalitzada Hores d'atenció personalitzada al despatx del professor i per via telemàtica

Atenció personalitzada
Descripció
Plantejament i seguiment dels treballs individuals i en grup dels estudiants. Resolució de dubtes. Forma presencial i telemàtica.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
A5
A8
B1
B3
B5
C2
C3
C4
C5
Presentació oral d'un tema elaborat individualmnet o en grup pels estudiants 20%
Esdeveniments científics i/o divulgatius
A7
A8
B1
C3
Exposició per escrit de l'opinió sobre l'esdeveniment al qual hagi assistit i defensa pública 10%
Sessió Magistral
A7
A8
B3
C4
C5
Seguiment de la preparació, assistència regular i participació activa de l'estudiant a les classes presencials 20%
Altres  

Elaboració d'un treball sobre un aspecte concret dels temes que integren l'apartat de continguts, triat per l'estudiant.

50%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Els estudiants que no assoleixin els coneixements i competències necessaris per ser avaluats positivament en primera convocatòria hauran de presentar oralment i públicament un tema i/o elaborar un treball sobre un aspecte concret dels temes que integren l'apartat de continguts d'acord amb el professor i en funció del grau d'insuficiència. El pes màxim serà un 70%.


Fonts d'informació

Bàsica

Cambiano, G., Canfora, L., Lanza, D.; Lo spazio letterario della Grecia antica. Roma: Salerno, 1992-

Cavallo, G., et alii.; Lo spazio letterario di Roma antica. Roma: Salerno, 1989-1991

Dupont, F., La invención de la literatura. Madrid: Debate, 2001.

Gentili, B., Poesía y público en la Grecia antigua. Barcelona: Sirmio, 1996.

Llovet, J. et alii, Teoría literaria y literatura comparada. Barcelona: Ariel, 2005.

López Férez, J.A.; Historia de la Literatura Griega. Madrid: Cátedra, 1988

Veure repertori bibliogràfic en l'espai Moodle de l'assignatura

Complementària

Cambiano, G., Canfora, L., Lanza, D., Lo spazio letterario della Grecia antica. Roma 1992-

Cavallo, G., et alii, Lo spazio letterario della Roma antica. Roma 1989-

 

Veure repertori bibliogràfic en l'espai Moodle de l'assignatura

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
GÈNERE I DIVERSITAT EN EL MÓN ANTIC/12254218


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
GÈNERE I DIVERSITAT EN EL MÓN ANTIC/12254218
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent