DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) ESCRIPTURES CONTEMPORÀNIES Codi 12254231
Ensenyament
Grau de Llengua i Literatura Catalanes (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Filologia Catalana
Coordinador/a
SUNYER MOLNÉ, MAGÍ
Adreça electrònica magi.sunyer@urv.cat
Professors/es
SUNYER MOLNÉ, MAGÍ
Web
Descripció general i informació rellevant En l'assignatura es volen estudiar amb deteniment uns textos importants en la definició de la modernitat literària catalana del segle XX

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A17 Analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociolingüístic i literari.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A17 Adquireix coneixements i termes específics sobre els diferents aspectes de la creació literària i la seva recepció
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B4 Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible
 B6 Adapta la forma del missatge a les diverses situacions
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C4 Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa

Continguts
Tema Subtema
1. Estudi del cicle novel·lístic El pelegrí apassionat, de Joan Puig i Ferreter. Anàlisi d'influències, confluències i resultats.
2. Anàlisi d'aspectes de l'obra literària de Salvador Espriu. Mites, llenguatge i herències culturals.
3. Teatre de cabaret català. Context, herències i conformació.
4. Camí de sirga, de Jesús Moncada. Les estratègies del narrador.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A17
30 30 60
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A17
15 30 45
Resolució de problemes, exercicis
A17
9 30 39
Atenció personalitzada
5 0 5
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura
Sessió Magistral Part teòrica de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Part pràctica de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis Aplicació de coneixements i creativitat.
Atenció personalitzada Consultes

Atenció personalitzada
Descripció
Els estudiants hauran d'acudir al despatx del professor en les hores d'atenció a l'estudiant, per consultar dubtes o plantejar iniciatives.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis
A17
Anàlisis de textos, recerques bibliogràfiques, que els estudiants realitzaran fora de l'aula. 90 %
Altres  

Exercicis a classe

10 %
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Per a la segona convocatòria, s'han de presentar els mateixos exercicis que per a la primera, corregits si s'han suspès en la primera convocatòria.

Els estudiants que no hagin assistit a classe amb regularitat s'hauran de presentar a un examen (amb un pes del 30%) i fer els mateixos treballs que els que hi hagin assistit (70 %).


Fonts d'informació

Bàsica Joaquim Molas, dir., Història de la literatura catalana, VIII, IX, X i XI, 1987, Ariel
Enric Bou, dir, Panorama crític de la literatura catalana, 5 i 6., 1009 i 2010, Vicens Vives
Josep Maria Castellet, Iniciació a la poesia de Salvador Espriu, 1978, Edicions 62
Maria Aurèlia Capmany, Salvador Espriu, 1972, Dopesa
Guillem-Jordi Graells, "Epíleg" a Joan Puig i Ferreter, El pelegrí apassionat, 1977, Proa
Xavier Moret, Jesús Moncada, 2005, AELC

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Seria convenient que els estudiants llegissin l'obra de Salvador Espriu i Camí de sirga, de Jesús Moncada prèviament.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent