Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A17 |
Analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociolingüístic i literari. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A17 |
Adquireix coneixements i termes específics sobre els diferents aspectes de la creació literària i la seva recepció
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible
| | B6 |
Adapta la forma del missatge a les diverses situacions
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1. Estudi del cicle novel·lístic El pelegrí apassionat, de Joan Puig i Ferreter. |
Anàlisi d'influències, confluències i resultats. |
2. Anàlisi d'aspectes de l'obra literària de Salvador Espriu. |
Mites, llenguatge i herències culturals. |
3. Teatre de cabaret català. |
Context, herències i conformació. |
4. Camí de sirga, de Jesús Moncada. |
Les estratègies del narrador. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
30 |
45 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
9 |
30 |
39 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Part teòrica de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Part pràctica de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Aplicació de coneixements i creativitat. |
Atenció personalitzada |
Consultes |
Descripció |
Els estudiants hauran d'acudir al despatx del professor en les hores d'atenció a l'estudiant, per consultar dubtes o plantejar iniciatives. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Anàlisis de textos, recerques bibliogràfiques, que els estudiants realitzaran fora de l'aula. |
90 % |
Altres |
|
Exercicis a classe |
10 % |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per a la segona convocatòria, s'han de presentar els mateixos exercicis que per a la primera, corregits si s'han suspès en la primera convocatòria. Els estudiants que no hagin assistit a classe amb regularitat s'hauran de presentar a un examen (amb un pes del 30%) i fer els mateixos treballs que els que hi hagin assistit (70 %). |
Bàsica |
Joaquim Molas, dir., Història de la literatura catalana, VIII, IX, X i XI, 1987, Ariel
Enric Bou, dir, Panorama crític de la literatura catalana, 5 i 6., 1009 i 2010, Vicens Vives
Josep Maria Castellet, Iniciació a la poesia de Salvador Espriu, 1978, Edicions 62
Maria Aurèlia Capmany, Salvador Espriu, 1972, Dopesa
Guillem-Jordi Graells, "Epíleg" a Joan Puig i Ferreter, El pelegrí apassionat, 1977, Proa
Xavier Moret, Jesús Moncada, 2005, AELC
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Seria convenient que els estudiants llegissin l'obra de Salvador Espriu i Camí de sirga, de Jesús Moncada prèviament. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|