DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) ESCRIPTURES CONTEMPORÀNIES Codi 12254231
Ensenyament
Grau de Llengua i Literatura Catalanes (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Filologia Catalana
Coordinador/a
SUNYER MOLNÉ, MAGÍ
Adreça electrònica magi.sunyer@urv.cat
Professors/es
SUNYER MOLNÉ, MAGÍ
Web
Descripció general i informació rellevant En l'assignatura es volen estudiar amb deteniment uns textos importants en la definició de la modernitat literària catalana del segle XX

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A8 Demostrar un coneixement avançat de les tècniques i els mètodes de la investigació i la creació literàries i de l'edició de textos.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A8 Analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia literàries.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B4 Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible
 B6 Adapta la forma del missatge a les diverses situacions
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C4 Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa

Continguts
Tema Subtema
1. Literatura i història Símbols i mites
2. Literatura i geografia Símbols i mites
3. La poesia de Joan Vinyoli Estudi monogràfic

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
B6
15 30 45
Resolució de problemes, exercicis
B4
9 30 39
Sessió Magistral
B6
30 30 60
Atenció personalitzada
5 0 5
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Part pràctica de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis Aplicació de coneixements i creativitat.
Sessió Magistral Part teòrica de l'assignatura.
Atenció personalitzada Consultes

Atenció personalitzada
Descripció
Els estudiants hauran d'acudir al despatx del professor en les hores d'atenció a l'estudiant, per consultar dubtes o plantejar iniciatives.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis
B4
Anàlisis de textos, comentaris 90 %
Altres  

Exercicis a classe

10 %
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Per a la segona convocatòria, s'han de presentar els mateixos exercicis que per a la primera, corregits si s'han suspès en la primera convocatòria.

Els estudiants que no hagin assistit a classe amb regularitat s'hauran de presentar a un examen (amb un pes del 50%) i fer els mateixos treballs que els que hi hagin assistit (50 %).


Fonts d'informació

Bàsica , , ,
Magí Sunyer, Els mites nacionals catalans, Eumo editorial, 2006
Pere Anguera, L'Onze de Setembre, Publicacions de l'Abadia de Montserrat, 2008
Maurici Serrahima, Maria Teresa Boada, La novel·la històrica en la literatura catalana, Publicacions de l'Abadia de Montserrat , 1996
Ferran Carbó, Introducció a la poesia de Joan Vinyoli, Publicacions de l'Abadia de Montserrat , 1991

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Seria convenient que els estudiants llegissin l'obra de Joan Vinyoli abans de treballar-la a classe
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent