DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE GRAU Codi 12254301
Ensenyament
Grau de Llengua i Literatura Catalanes (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
12 Treball fi de grau Quart Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Filologia Catalana
Coordinador/a
ORIOL CARAZO, MARIA DEL CARME
Adreça electrònica magi.sunyer@urv.cat
pere.navarro@urv.cat
carme.oriol@urv.cat
miquelangel.pradilla@urv.cat
Professors/es
SUNYER MOLNÉ, MAGÍ
NAVARRO GÓMEZ, PERE
ORIOL CARAZO, MARIA DEL CARME
PRADILLA CARDONA, MIQUEL ÀNGEL
Web
Descripció general i informació rellevant Elaboració d'un treball científic dirigit pel tutor o la tutora corresponent.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A3 Tenir un coneixement instrumental avançat de la llengua catalana i de la llengua espanyola.
 A4 Conèixer els corrents teòrics i metodològics de la lingüística i les seves aplicacions.
 A5 Conèixer els corrents teòrics i metodològics de la teoria de la literatura i de la crítica literària.
 A16 Investigar amb la metodologia adequada en història cultural, història literària i llengua catalana.
 A17 Analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociolingüístic i literari.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B7 Tenir sensibilització en temes mediambientals.
 B8 Gestionar projectes tècnics o professionals.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A3 Comunica correctament en llengua pròpia o en anglès un resum coherent del treball realitzat
 A4 Ha integrat adequadament les competències específiques en relació a la llengua i literatura catalanes
 A5 Ha estat capaç de plantejar un projecte de treball i l'ha resolt satisfactòriament
 A16 Ha estat capaç d'integrar la metodologia del treball filològic i d'analitzar críticament les fonts i la bibliografia
 A17 Ha estat capaç d'elaborar un discurs escuet, coherent i que comuniqui els resultats de treball
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B7 En la presa de decisions, té una consciència clara de la responsabilitat social i ambiental de la pròpia professió
 B8 Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d’intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C6 Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals

Procediments de selecció i assignació
Procediments

Un cop iniciat el període d'activitat docent, l'equip de responsables es reuneix amb els alumnes per tal de presentar-los la llista de treballs possibles, acordar amb ells quin farà cadascú i assignar-los el tutor.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
C6
1 3 4
Elaboració del treball de fi de grau
A3
A4
A16
A17
B8
C6
2 254 256
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau
A3
A16
B7
2 30 32
Selecció/assignació del treball de fi de grau
A4
C6
1 3 4
Presentació i defensa del treball de fi de Grau
C6
2 2 4
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció al treball: temes i criteris establerts.
Elaboració del treball de fi de grau Realització del treball d'acord amb els criteris establerts.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau Tutorització del treball.
Selecció/assignació del treball de fi de grau Tria del tema de forma consensuada amb el professorat.
Presentació i defensa del treball de fi de Grau Presentació escrita i defensa oral del treball.

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat).
Descripció

A l'inici de curs, el professorat proporciona a l'alumnat informació sobre la presentació del treball: aspectes tipogràfics, sistema de citacions, mètode d'elaboració, etc.


Criteris i procediments d’avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat)
Metodologies Competències Descripció Pes        
Elaboració del treball de fi de grau
A3
A4
A16
A17
B8
C6
Realització del treball. 70%
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau
A3
A16
B7
Presentació de versions prèvies del treball. 10%
Presentació i defensa del treball de fi de Grau
C6
Presentació o defensa oral del treball. 20%
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'alumnat disposarà d'una única convocatòria d'avaluació.

Trobareu la normativa del TFG de la Facultat de Lletres a:

http://www.fll.urv.cat/facultatormativa-tfg-fll/


Fonts d'informació

Bàsica

Bibliografia específica en funció del treball assignat.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent