DADES IDENTIFICATIVES 2016_17
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE GRAU Codi 12254301
Ensenyament
Grau de Llengua i Literatura Catalanes (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
12 Treball fi de grau Quart AN conv. única
Llengua d'impartició
Català
Departament Filologia Catalana
Coordinador/a
GOROSTIDI PI, DIANA
Adreça electrònica jordi.ginebra@urv.cat
majoana.zaragoza@urv.cat
magi.sunyer@urv.cat
montserrat.corretger@urv.cat
pere.navarro@urv.cat
carme.oriol@urv.cat
diana.gorostidi@urv.cat
Professors/es
GINEBRA SERRABOU, JORDI
ZARAGOZA GRAS, MARIA JOANA
SUNYER MOLNÉ, MAGÍ
CORRETGER SÀEZ, MONTSERRAT
NAVARRO GÓMEZ, PERE
ORIOL CARAZO, MARIA DEL CARME
GOROSTIDI PI, DIANA
Web
Descripció general i informació rellevant Elaboració d'un treball científic dirigit pel tutor o la tutora corresponent.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodològics de la lingüística i les seves aplicacions.
 A2 Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodológics de la literatura i crítica literària.
 A7 Demostrar que coneix la història de la literatura en llengua catalana.
 A8 Demostrar un coneixement avançat de les tècniques i els mètodes de la investigació i la creació literàries i de l'edició de textos.
 A10 Demostrar un coneixement avançat dels mecanismes orals i escrits de la llengua catalana i de les diverses metodologies que implica l'activitat professional que se'n deriva.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Aplica les tècniques i els mètodes de l’anàlisi lingüística.
Construeix una argumentació lingüística.
Analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia lingüístiques.
 A2 Comprèn tant la importància estètica de la literatura com el seu paper cultural, social i polític.
Comprèn la literatura com un espai de representació, de debat ideològic i de construcció de discursos socials.
Comprèn la importància social i política de la literatura en relació amb les preocupacions i els ideals estètics.
 A7 Situa l'estudi de la literatura en el marc dels estudis humanístics, artístics i culturals.
 A8 Coneix els instruments teòrics i metodològics necessaris per a l'anàlisi dels textos literaris.
Aplica els coneixements teòrics als treballs d'anàlisi, comentari i comparació de textos literaris, poètics i narratius.
Analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia literàries.
 A10 Utilitza amb eficàcia els diferents registres i els recursos estilístics de la llengua catalana.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B2 Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
 B3 Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes o processos coneguts
 B4 Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d'acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
Reflexiona sobre el seu procés d’ aprenentatge i necessitats d’ aprenentatge
 B6 Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
En les seves presentacions utilitza medis de suport
El llenguatge no verbal és apropiat al discurs verbal
Fa presentacions interessants i convincents
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Adapta la seva argumentació als diferents grups o situacions preestablertes
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C2 Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
 C4 Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
 C6 Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals

Procediments de selecció i assignació
Procediments

Un cop iniciat el període d'activitat docent, l'equip de responsables es reuneix amb els alumnes per tal de presentar-los la llista de treballs possibles, acordar amb ells quin farà cadascú i assignar-los el tutor.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
C6
1 3 4
Elaboració del treball de fi de grau
C6
2 254 256
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau
2 30 32
Selecció/assignació del treball de fi de grau
C6
1 3 4
Presentació i defensa del treball de fi de grau
C6
2 2 4
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció al treball: temes i criteris establerts.
Elaboració del treball de fi de grau Realització del treball d'acord amb els criteris establerts.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau Tutorització del treball.
Selecció/assignació del treball de fi de grau Tria del tema de forma consensuada amb el professorat.
Presentació i defensa del treball de fi de grau Presentació escrita i defensa oral del treball.

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat).
Descripció

Els tutors del treball en fan un seguiment al llarg del curs a través de tutories personalitzades.


Criteris i procediments d’avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat)
Metodologies Competències Descripció Pes        
Elaboració del treball de fi de grau
C6
Realització del treball. 70%
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau
Presentació de versions prèvies del treball. 20%
Presentació i defensa del treball de fi de grau
C6
Presentació o defensa oral del treball. 10%
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'alumnat disposarà d'una única convocatòria d'avaluació.

Trobareu la normativa del TFG de la Facultat de Lletres a:

http://www.fll.urv.cat/facultatormativa-tfg-fll/


Fonts d'informació

Bàsica

Bibliografia específica en funció del treball assignat.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent