DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE GRAU Codi 12254301
Ensenyament
Grau de Llengua i Literatura Catalanes (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
12 Treball fi de grau Quart AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Filologia Catalana
Coordinador/a
GOROSTIDI PI, DIANA
Adreça electrònica jordi.ginebra@urv.cat
magi.sunyer@urv.cat
montserrat.palau@urv.cat
pere.navarro@urv.cat
carme.oriol@urv.cat
miquelangel.pradilla@urv.cat
diana.gorostidi@urv.cat
Professors/es
GINEBRA SERRABOU, JORDI
SUNYER MOLNÉ, MAGÍ
PALAU VERGÉS, MONTSERRAT
NAVARRO GÓMEZ, PERE
ORIOL CARAZO, MARIA DEL CARME
PRADILLA CARDONA, MIQUEL ÀNGEL
GOROSTIDI PI, DIANA
Web
Descripció general i informació rellevant Elaboració d'un treball científic dirigit pel tutor o la tutora corresponent.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodològics de la lingüística i les seves aplicacions.
 A2 Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodológics de la literatura i crítica literària.
 A7 Demostrar que coneix la història de la literatura en llengua catalana.
 A8 Demostrar un coneixement avançat de les tècniques i els mètodes de la investigació i la creació literàries i de l'edició de textos.
 A10 Demostrar un coneixement avançat dels mecanismes orals i escrits de la llengua catalana i de les diverses metodologies que implica l'activitat professional que se'n deriva.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT2 Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC.
 CT3 Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi.
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
 CT5 Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
 CT6 Identificar el procés d'aprenentatge i l'orientació acadèmica i professional.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Aplica les tècniques i els mètodes de l’anàlisi lingüística.
Construeix una argumentació lingüística.
Analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia lingüístiques.
 A2 Comprèn tant la importància estètica de la literatura com el seu paper cultural, social i polític.
Comprèn la literatura com un espai de representació, de debat ideològic i de construcció de discursos socials.
Comprèn la importància social i política de la literatura en relació amb les preocupacions i els ideals estètics.
 A7 Situa l'estudi de la literatura en el marc dels estudis humanístics, artístics i culturals.
 A8 Coneix els instruments teòrics i metodològics necessaris per a l'anàlisi dels textos literaris.
Aplica els coneixements teòrics als treballs d'anàlisi, comentari i comparació de textos literaris, poètics i narratius.
Analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia literàries.
 A10 Utilitza amb eficàcia els diferents registres i els recursos estilístics de la llengua catalana.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT2 Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
 CT3 Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
 CT4 Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
 CT6 Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
Identificar el propi procés d’aprenentatge.
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi.
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
 CT7 Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen per raó de gènere i altres motius i comprendre’n les causes.
Identificar els principals problemes ambientals.
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Procediments de selecció i assignació
Procediments

Un cop iniciat el període d'activitat docent, l'equip de responsables es reuneix amb els alumnes per tal de presentar-los la llista de treballs possibles, acordar amb ells quin farà cadascú i assignar-los el tutor.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
CT6
1 3 4
Elaboració del treball de fi de grau/màster
CT6
2 254 256
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
2 30 32
Selecció/assignació del treball de fi de grau
CT6
1 3 4
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
CT6
2 2 4
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció al treball: temes i criteris establerts.
Elaboració del treball de fi de grau/màster Realització del treball d'acord amb els criteris establerts.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster Tutorització del treball.
Selecció/assignació del treball de fi de grau Tria del tema de forma consensuada amb el professorat.
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster Presentació escrita i defensa oral del treball.

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat).
Descripció

Els tutors del treball en fan un seguiment al llarg del curs a través de tutories personalitzades.


Criteris i procediments d’avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat)
Metodologies Competències Descripció Pes        
Elaboració del treball de fi de grau/màster
CT6
Realització del treball. 50%
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
Presentació de versions prèvies del treball. 10%
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
CT6
Presentació o defensa oral del treball. 40%
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Segons la normativa acadèmica de grau i màster vigent, "Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a dues convocatòries d'avaluació".

L'avaluació i qualificació del treball té en compte el següent:

a) El material presentat al professor amb anterioritat a la lectura pública, que té un pes del 10% (en concepte de seguiment i tutorització). En aquest percentatge el professor tindrà en compte l'informe d'autoavaluació de l'alumne.

b) La defensa pública. El 40% de la nota correspon a la valoració de l'exposició i de les respostes de l'alumne davant les observacions dels membres de la comissió. D'aquest percentatge, el treball tindrà un pes d'un 25% i la presentació d'un 15%.

c) El treball, que significa el 50% del total de la qualificació.

Els treballs són avaluats per una comissió, formada per tres professors designats per acord del director del Departament i el coordinador de l'equip de professors responsables de l'assignatura. Els tutors dels treballs no poden formar part de la comissió.

Trobareu la normativa del TFG de la Facultat de Lletres a:

http://www.fll.urv.cat/facultatormativa-tfg-fll/


Fonts d'informació

Bàsica

Bibliografia específica en funció del treball assignat.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent