IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) FRENCH LANGUAGE I Code 12264102
Study programme
Bachelor's Degree in Hispanic Language and Literature (2009)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
6 Compulsory Second 1Q
Language
Català
Department Romance Studies
Coordinator
CASTILLO PERALTA, CARMEN
E-mail carmen.castillo@urv.cat
Lecturers
CASTILLO PERALTA, CARMEN
Web
General description and relevant information <p>The aim of this subject is for the student to be able to reach an elementary level A1 of the French language (oral and written) through an eminently communicative approach (no prior knowledge of French is necessary).</p>

Competences
Type A Code Competences Specific
 A3 Entendre una segona llengua estrangera i expressar-se en ella en un nivell bàsic.
Type B Code Competences Transversal
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A3 Coneix la gramàtica i el vocabulari d’una segona llengua estrangera a un nivell bàsic.
Coneix, a un nivell bàsic, el sistema de sons de la segona llengua estrangera i la seva relació amb el sistema ortogràfic.
Reconeix aspectes contrastius entre la segona llengua estrangera i l’espanyol/català.
Identifica, a un nivell bàsic, els errors més comuns que es produeixen per interferència entre llengües per poder-los corregir.
Type B Code Learning outcomes
Type C Code Learning outcomes

Contents
Topic Sub-topic
1. Communication supports integrating basic pragmatic skills. 1.1. To greet
1.2. introduce yourself
1.3. Inform yourself
1.4. Ask for information.
1.5. Express impressions, opinions
1.6. talk about the weather
1.7. Time expression.
1.8. Explanation of facts and events.
2. Cultural and intercultural skills 2.1. Everyday culture.
2.2. French holidays.
2.3. The geography
2.4. History notes.
2.5. The language of everyday oral communication.
3. Grammatical, lexical and phonetic tools in context. 3.1. The French alphabet and its pronunciation: the &quot;liaison&quot;
3.2. Nouns and adjectives. Gender and number.
3.3. Definite, indefinite, contracts and partitive articles.
3.4. The direct question.
3.5. the pronouns Special study of subject personal pronouns (tonic and unstressed).
3.6. the verb The auxiliaries Study of the present indicative and the imperative.
3.7. Prepositions and adverbs. The expression of time and space.
3.8. Copulative conjunctions.
3.9. Learning and practicing simple sentences.
3.10. The French lexicon (study by semantic fields).


Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
1 2 3
IT-based practicals
A3
4 8 12
Lecture
A3
20 18 38
Problem solving, exercises
A3
25 35 60
Presentations / oral communications
A3
2 6 8
Assignments
A3
5 10 15
Personal attention
1 1 2
 
Extended-answer tests
A3
1 5 6
Oral tests
A3
1 5 6
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Posar l'alumne en contacte amb la llengua francesa a través de la pràctica oral i escrita a l'aula de classe amb activitats complementàries: autoaprenentatge
IT-based practicals Exercicis a l'aula
Lecture Presentació de la gramàtica i de la realitat cultural francesa i francòfona, sempre tenint com a objectiu immediat una aplicació pràctica
Problem solving, exercises Caldrà fer exercicis d'aplicació (comprensió i expressió), supervisats pel professor
Presentations / oral communications L'alumne haurà de dur a terme alguna exposició oral (individual) o bé alguna representació dialogada (en grup) a classe.
Assignments Exercicis d'aplicació pràctica, bàsicament de redacció, que l'alumne haurà de presentar periòdicament per tal d'aplicar els continguts treballats a classe i demostrar-ne el seu coneixement.
Personal attention S'atendrà l'alumnat a través del correu electrònic i al despatx del professor.

Personalized attention
Description

The personalized attention responds to the demands of the doubts of the students that cannot be worked on in class or through the bibliography or other competent sources. It will be fixed through tutorials by appointment.


Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Extended-answer tests
A3
3 written tests in the classroom on the topics covered in class: vocabulary, grammar, written comprehension. 50%
Oral tests
A3
3 individual oral tests: introduce yourself, simulate a dialogue, explain a small future project 50%
Others  
 
Other comments and second exam session

Students enrolled at the URV follow the ECTS system and are entitled to the assessment calls indicated in the current undergraduate and master's academic regulations.


Sources of information

Basic Marie-Louise Parizet, Activités pour le cadre européen de référence, CLE International, Paris, 2006
C. Miquel , Vocabulaire progressif du français, niveau débutant, CLE International, Paris, última edició
Cécile Pinson, Sandrine Vidal, Anne Jacob, Guillaume Cornuau, Aurélien Calvez, Céline Braud, Edito 1 (A1), Didier, Paris, 2016
M. Grégoire, Grammaire progressive de la langue française (niveau débutant), CLE International, Paris, última edició
Y. Delatour i altres, Grammaire pratique du français, Hachette, Paris, 2000
VV.AA. , Diccionario General español-francés / francés-español, Larousse, Paris, última edició
VV.AA., Diccionari francès-català / català-francès, Enciclòpedia Catalana, Barcelona, última edició
C. Miquel, Communication progressive du français, niveau débutant, CLE International, Paris, 2010
L. Charliac i altres, Phonétique progressive du français (niveau intermédiaire), CLE International, Paris, 2010

Complementary , Documents electrònics de civilització francesa i francòfona i d'actualitat , ,
, Documents audiovisuals de civilització francesa i francòfona i d'actualitat, ,
, Diaris i Revistes franceses d'actualitat, ,
VV.AA. , Lectures graduades: collection Le Chat Noir. Lire et s'entrainer (niveaux 1,2,3) , Vicens-Vives , Barcelona
VV.AA., Collection Évasion (plusieurs niveaux), Santillana, Madrid
VV.AA., Collection Gallimard Jeunesse, Gallimard, Paris
VV.AA., Collection Folio. Gallimard Junior, Gallimard, Paris

Al CRAI disposeu de col·leccions de lectures graduades, audio-llibres i DVD pel·lícules en V.O. subtitulades. Així mateix hi trobareu diversos llibres per a l'aprenentatge del francès que poden ser molt útils com a bibliografia complementèria d'estudi i treball.

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.