Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Entendre una segona llengua estrangera i expressar-se en ella en un nivell bàsic. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Coneix la gramàtica i el vocabulari d’una segona llengua estrangera a un nivell bàsic.
Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i escrita per a satisfer les necessitats d’ús instrumental bàsic d'una segona llengua estrangera.
Coneix, a un nivell bàsic, el sistema de sons de la segona llengua estrangera i la seva relació amb el sistema ortogràfic.
Reconeix aspectes contrastius entre la segona llengua estrangera i l’espanyol/català.
Identifica, a un nivell bàsic, els errors més comuns que es produeixen per interferència entre llengües per poder-los corregir.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Continuació de l'assignatura Llengua Alemanya I. Els continguts es troben dividits fonamentalment en dos apartats bàsics i aquests per lliçons basades en el llibre de text (4 en total).
|
1- Estructures gramaticals
2- Funcions comunicatives |
Unitat 1: LEKTION 5 - Themen aktuell 1: Wohnen (l'habitatge)
|
Unitat 1: LEKTION 5: Wohnen. (L'habitatge)
ESTRUCTURES GRAMATICALS.
- nominatiu i acusatiu de determinants: artcicle determinat i indeterminat
- preposicions de doble recció: in, an i auf
- preposicions que regeixen acusatiu: für
- la negació parcial: nicht/kein- ... sondern
- noms compostos
- verbs modals (ampliació)
FUNCIONS COMUNICATIVES
- expressar goig i objeccions
- demanar l'opinió sobre una cosa
|
Unitat 2: LEKTION 6 - Themen aktuell 1: Krankheit. (Malaltia) |
Unitat 2: LEKTION 6: Krankheit. (Malaltia)
ESTRUCTURES GRAMATICALS.
- els determinants possessius (ampliació)
- els verbs modals wollen i sollen.
- l'imperatiu (ampliació)
- el Perfekt de verbs regulars i irregulars
- el Perfekt dels verbs separable
FUNCIONS COMUNICATIVES
- expressar desitjos, ordres i consells
- expressar ordres i consells donats per una tercera persona
- demanar consells
- narrar fets passats
|
Unitat 3: LEKTION 7 - Themen aktuell 1: Alltag. (La vida quotidiana)
|
Unitat 3: LEKTION 7: Alltag. (La vida quotidiana)
ESTRUCTURES GRAMATICALS.
- el Perfekt dels verbs irregulars (ampliació)
- l'acusatiu dels pronoms personals
- les preposicions in, nach i zu en l'expressió de direcció i les seves correspondències en l'expressió de localització (in i bei)
FUNCIONS COMUNICATIVES
- narrar fets passats
- informar-se sobre alguna cosa
|
Unitat 4: LEKTION 8 - Themen aktuell 1: Stadt und Verkehr. (La ciutat i els mitjans de transport) |
Unitat 4: LEKTION 8: Stadt und Verkehr.
(La ciutat i els mitjans de transport)
ESTRUCTURES GRAMATICALS.
- els verbs stehen/stellen, liegen/legen i hängen
- les preposicions de doble recció in, an i auf (ampliació)
- les altres preposicions de doble recció
- la preposició bimembre bis zu
- les preposicions aus i von en l'expressió de procedència
- altres usos de aus
- les preposicions temporals seit i nach
- els adverbis rechts, links i geradeaus
- el verb lassen
FUNCIONS COMUNICATIVES
- demanar i donar informació sobre com anar a un lloc
- expressar localització, direcció i procedència
|
Unitat 5: Lektion 9 - Themen aktuell 1: Kaufen und Schenken (comprar i regalar) |
ESTRUCTURES GRAMATICALS.
- Dativ und Akkusativ des Personalpronomens.
- Dativ des Definitartikels, des Nomens und des Personalpronomens.
- Definitpronomen im Akkusativ.
- Steigerung: Komparativ-Superlativ (prädikativ).
- Verben mit Dativergänzung. (Verbs que regeixen complement datiu)
- Verben mit zwei Ergänzungen (Dativ und Akkusativ).
FUNCIONS.
- Vorlieben und Wünsche äußern. (Manifestar preferències i desitjos)
- Um Vorschläge bitten. (Demanar propostes)
- Vorschläge machen, verwerfen und gutheißen. (Presentar, refusar i aprovar propostes)
- Jemanden einladen. (Invitar algú)
- Unzufriedenheit ausdrücken. (Expressar descontentament)
- Etwas vergleichen. (Comparar quelcom)
- Etwas empfehlen. (Recomanar quelcom)
- Kaufwunsch äußern. (Manifestar desig de compra)
- Etwas bewerten. (Avaluar/apreciar quelcom)
- Erklären, wie man etwas macht. (Explicar com es fa una cosa)
LÈXIC.
- Haushalt. (Administració de la casa)
- Technische Geräte. (Aparells tècnics)
- Gegenstände des täglichen Lebens. (Objectes de la vida quotidiana)
- Einladung. (Invitació)
- Anlässe für Feiern in Deutschland. (Motius de celebracions a Alemanya)
- Einkauf. (La compra)
CULTURA.
- Tòpics de com veiem nosaltres els alemanys.
- Festes típiques a Alemanya.
- Importància de la tècnica i dels aparells electrònics a Alemanya.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
26 |
44 |
70 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
26 |
24 |
50 |
Treballs |
|
0 |
10 |
10 |
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
10 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves mixtes |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes i a presentar l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. S'espera participació activa de l'alumne. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, debat, si escau, i resolució d'un problema relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Treballs |
Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel professorat. Aquesta activitat té un abast i extensió superior que la resolució de problemes. |
Pràctiques a través de TIC |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics puntuables a través de les TIC de manera autònoma. |
Atenció personalitzada |
Atenció al despatx o a la sala de tutories. Resolució de dubtes, revisió de proves d'avaluació i, si escau, entrevista d'avaluació final. |
Descripció |
Atenció al despatx o a la sala de tutories. Resolució de dubtes, revisió de les proves d'avaluació i, si escau, entrevista d'avaluació final.
Durant el curs 2021-22
s’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de
resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb
l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs
s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció
personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...). |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Valorem l'assistència i participació en les activitats de curs.
S'avaluarà la capacitat de l'alumne de resoldre els exercicis pràctics plantejats, tant individualment com en grup.
|
5% |
Treballs |
|
S'avaluarà la correcció formal, comunicativa i gramatical dels treballs encarregats. |
5% |
Pràctiques a través de TIC |
|
MOODLE:
Es tindrà en compte tot el bagatge online que hagi fet l'alumne/a (pràctiques fetes, vegades que ha usat el material online...)
|
10% |
Proves mixtes |
|
Es faran normalment 2 proves parcials i una de final en acabar el quadrimestre. En totes tres hi haurà: una part de gramàtica (66%) + una prova de comprensió auditiva (17%) + una prova de comprensió lectora (17%). A les tres proves cal treure un mínim de 4 a la part de gramàtica per fer mitjana. Si és menys no s'aprovarà, tot i que la mitjana doni més de cinc.
Si es treu una mitjana superior a 5 a la prova final, només es farà mitjana de les tres proves en el cas que aquesta superi la nota obtinguda a la prova final. Per poder fer mitjana de les 3 proves, caldrà treure un mínim de 4 a la prova final.
Les parcials són 50% i la prova final 50%.
Explicació pràctica: si hom treu un 8 a la prova parcial 1 i un 10 a la prova parcial 2..., i treu un 6 a la prova final, llavors sumem 8+10+6+6 dividit per 4= 7'5 de nota final de les proves. Després arrodonirem amb el 20% restant de resolució de problemes, participació a classe, treballs i pràctiques Moodle. |
80% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la segona convocatòria caldrà treure com a mínim un 5 per aprovar l'assignatura i ja no es farà mitjana amb les proves parcials. CRITERIS D'AVALUACIÓ que podrien canviar degut al COVID-19: Som plenament conscients que la docència presencial passaria llavors a la modalitat de VIRTUAL. Per tant, un cop veient el desenvolupament del quadrimestre i el vostre esforç per superar tots els obstacles anuncio els nous criteris d'avaluació: - 40% serà la nota del primer quadrimestre (DEUTSCH I)
- 30% serà la nota mitjana de la producció oral que heu entregat (el mínim ha de ser la presentació de dos vídeos relacionats amb les lliçons 5-8 del Themen neu aktuell)
- 30% serà la nota de l'examen virtual del dia XX de maig de 2022 a les 16.00 hores. Caldrà connectar-se 10 minuts abans amb micro i càmera. Hi haurà una part de comprensió auditiva, comprensió lectora i prova de gràmatica. Us recomano tenir una bon connexió el dia de la prova!
Gestió COVID-19 • Adapto el material de les classes presencials cap al format virtual. Per tal de facilitar l'aprenentatge disposo de mitjans síncrones i asíncrones. • Normalment l'assignatura és dilluns i dimarts e 16 a 18 hores. Faria explicacions en directe els dilluns i dimarts de 16 a 17:30 hores. Enregistro totes les sessions –amb permís dels alumnes- i les penjo posteriorment al MOODLE. Això permet un seguiment en diferit per si algú no ha tingut l'oportunitat de ferho “presencialment”. I normalment de 17:30 a 18:00 faig tutoria individual de seguiment i per esclarir dubtes. • Al moodle tindreu també tot el material a disposició (tasques, powerpoints explicatius, fitxes de retroacció, petits tests autocorrectius). • Penjo també un dietari on poso tota allò fet durant cada sessió, fins i tot el link dels solucionaris si s'escau. • Maldaré per fer el seguiment acurat dels aprenentatges i tasques encomanades. • Cada unitat té també una tasca de creació (oralitat) que serveix per a avaluar els continguts. Servirà en cas que no es pugui fer examen presencial al final del quadrimestre. Si l'evolució de la situació sanitària requereix reduir la presencialitat, s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà mitjançant el fòrum de notícies del Campus Virtual (Moodle). |
Bàsica |
AUFDERSTRAßE, Hartmut; BOCK et altri, THEMEN aktuell 1. Kursbuch., Max Hueber Verlag, Ismaning, 2003
AUFDERSTRAßE, Hartmut; BOCK et altri, THEMEN aktuell 1. Libro de ejercicios., Max Hueber Verlag, Ismaning, 2003
|
|
Complementària |
BRAUCEK, Brigitte/CASTELL, Andreu, Gramática básica del alemán con ejercicios, Editorial Idiomas/Hueber, Madrid 2013
BRAUCEK, Brigitte/CASTELL, Andreu, Wir haben kalt. Diccionario de dudas del alemán, Editorial Idiomas/Hueber, Madrid 2006
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
LLENGUA ALEMANYA III/12264236 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
LLENGUA ALEMANYA I/12264101 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|