DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) LITERATURA FRANCESA Codi 12264104
Ensenyament
Grau de Llengua i Literatura Hispàniques (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Segon Segon
Llengua d'impartició
Català
Prerequisits 12264102 Llengua francesa
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
CAAMAÑO PIÑEIRO, MARIA ANGELES
Adreça electrònica mariaangeles.caamano@urv.cat
Professors/es
CAAMAÑO PIÑEIRO, MARIA ANGELES
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura presenta una aproximació als escriptors més destacats del segle XX francès. S'analitzaran els corrents literaris més significatius, el pensament que configura aquest periode de la literatura i les aportacions formals més rellevants. L'anàlisi de texte permetra aprofondir tots aquests aspectes.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A2 Entendre una llengua estrangera i expressar-s'hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A2 És capaç de comentar i valorar textos literaris
Coneix les tendències i les obres literàries més significatives
Coneix les relacions entre literatura, pintura, fotografia i cinema
Coneix les relacions entre les tradicions literàries europees
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Comparteix i assumeix els objectius d’ aprenentatge proposats pel professor
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Reconeix la rellevància dels esquemes mentals diferents al seu
Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació
Construeix coneixements compartits, aprèn i facilita la construcció conjunta de l’ aprenentatge
 B2 Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
 B4 Gestiona i organitza el treball i el temps d'acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d'acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
 B5 Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Accepta i compleix les normes del grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
 B6 Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Fa presentacions interessants i convincents
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
La França del segle XX. Història i societat.
Proust. La renovació de les estructures narratives.
Gide. Autobiografia, narrativa, assaig.
El surrealisme. André Breton. L’escriptura surrealista i el Principi d’Analogia.
Malraux. El diàleg de les civilitzacions.
L’existencialisme: Sartre. La filosofia de l’absurd: Camus.
Yourcenar. Poesia i narrativa.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
3 0 3
Sessió Magistral
A2
B6
27 0 27
Debats
B2
B6
30 0 30
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
B2
B4
B5
30 18 48
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves de desenvolupament
B2
B6
2 18 20
Proves de desenvolupament
B2
B6
2 18 20
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura, el desenvolupament del curs, les proves d'avaluació i altres informacions d'interés pels l'alumnes
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Debats Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Atenció personalitzada Temps reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.

Atenció personalitzada
Descripció
Atenció als alumnes al despatx, per correu electrònic i per moodle. L'horari d'atenció presencial es facilitarà a l'inici del curs.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves de desenvolupament
B2
B6
El contingut de les proves d'avaluació són els temes desenvolupats i els comentaris de text treballats a classe. 47,5%
Proves de desenvolupament
B2
B6
El contingut de les proves d'avaluació són els temes desenvolupats i els comentaris de text treballats a classe. 47,5%
Altres  

Participació a classe

5%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Els dos exàmens són obligatoris.

La nota final és la nota mitjana dels dos exàmens, però també es valorarà la participació a classe.

La segona convocatòria consistirà en un examen pràctic que tindrà un pes del 100% de la nota.


Fonts d'informació

Bàsica

Breton, A., Los manifiestos del Surrealismo, Barcelona, Labor, 2005.

Gide, A., Los alimentos terrenales, Barcelona, Planeta, 2000.

Malraux, A., Antimemorias, Buenos Aires, Sur, 1998.

Proust, M., Por el camino de Swann, Barcelona, RBA, 1995.

Sartre, J.P., La náusea, Barcelona, Proa, 2004.

Yourcenar, M., Memorias de Adriano , Barcelona, Círculo de Lectores, 1987.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent