Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Entendre una llengua estrangera i expressar-s'hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
És capaç de comentar i valorar textos literaris
Coneix les tendències i les obres literàries més significatives
Coneix les relacions entre literatura, pintura, fotografia i cinema
Coneix les relacions entre les tradicions literàries europees
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Comparteix i assumeix els objectius d’ aprenentatge proposats pel professor
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Reconeix la rellevància dels esquemes mentals diferents al seu
Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació
Construeix coneixements compartits, aprèn i facilita la construcció conjunta de l’ aprenentatge
| | B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
| | B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d'acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d'acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
| | B5 |
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Accepta i compleix les normes del grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
| | B6 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Fa presentacions interessants i convincents
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
La França del segle XX. Història i societat. |
|
Proust. La renovació de les estructures narratives. |
|
Gide. Autobiografia, narrativa, assaig. |
|
El surrealisme. André Breton. L’escriptura surrealista i el Principi d’Analogia. |
|
Malraux. El diàleg de les civilitzacions. |
|
L’existencialisme: Sartre. La filosofia de l’absurd: Camus. |
|
Yourcenar. Poesia i narrativa. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Sessió Magistral |
|
27 |
0 |
27 |
Debats |
|
30 |
0 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
18 |
48 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
18 |
20 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
18 |
20 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, el desenvolupament del curs, les proves d'avaluació i altres informacions d'interés pels l'alumnes |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Debats |
Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
Atenció als alumnes al despatx, per correu electrònic i per moodle. L'horari d'atenció presencial es facilitarà a l'inici del curs. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
El contingut de les proves d'avaluació són els temes desenvolupats i els comentaris de text treballats a classe. |
47,5% |
Proves de desenvolupament |
|
El contingut de les proves d'avaluació són els temes desenvolupats i els comentaris de text treballats a classe. |
47,5% |
Altres |
|
Participació a classe |
5% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els dos exàmens són obligatoris. La nota final és la nota mitjana dels dos exàmens, però també es valorarà la participació a classe. La segona convocatòria consistirà en un examen pràctic que tindrà un pes del 100% de la nota. |
Bàsica |
|
Breton, A., Los manifiestos del Surrealismo,
Barcelona, Labor, 2005.
Gide, A., Los alimentos terrenales, Barcelona,
Planeta, 2000.
Malraux, A., Antimemorias, Buenos Aires, Sur, 1998.
Proust, M., Por el camino de Swann, Barcelona, RBA,
1995.
Sartre, J.P., La náusea, Barcelona, Proa, 2004.
Yourcenar, M., Memorias de Adriano , Barcelona, Círculo
de Lectores, 1987. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|