IDENTIFYING DATA 2012_13
Subject (*) FRENCH LITERATURE Code 12264104
Study programme
Graduate in Hispanic Language and Literature
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
6 Compulsory Second Second
Language
Català
Prerequisites 12264102 Llengua francesa
Department Filologies Romàniques
Coordinator
CAAMAÑO PIÑEIRO, MARIA ANGELES
E-mail mariaangeles.caamano@urv.cat
Lecturers
CAAMAÑO PIÑEIRO, MARIA ANGELES
Web
General description and relevant information Aquesta assignatura presenta una aproximació als escriptors més destacats del segle XX francès. S'analitzaran els corrents literaris més significatius, el pensament que configura aquest periode de la literatura i les aportacions formals més rellevants. L'anàlisi de texte permetra aprofondir tots aquests aspectes.

Competences
Type A Code Competences Specific
 A2 Entendre una llengua estrangera i expressar-s'hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Type B Code Competences Transversal
 B1 Learning to learn
 B2 Effective solutions to complex problems
 B4 Autonomy, responsibility and initiative
 B5 Teamwork, collaboration and sharing of responsibility
 B6 Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A2 És capaç de comentar i valorar textos literaris
Coneix les tendències i les obres literàries més significatives
Coneix les relacions entre literatura, pintura, fotografia i cinema
Coneix les relacions entre les tradicions literàries europees
Type B Code Learning outcomes
 B1 Put into practice the approaches, methods and experiments put forward by the teaching staff in a disciplined fashion.
Share and accept the learning objectives put forward by the teaching staff.
Learn by asking questions and take an interest in clearing up doubts.
Understand the importance of mental schemas other than their own.
Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació
Construct shared knowledge, learn and facilitate the joint construction of learning.
 B2 Identify problems and take decisions to solve them.
Transfer classroom exercises and the cases they have studied to real situations in other environments.
 B4 Gestiona i organitza el treball i el temps d'acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d'acord amb els criteris de qualitat donats
Present results before the stipulated deadlines.
Recognize the good and bad points of their approach to a particular task.
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
 B5 Help to define, organize and distribute the group’s tasks.
Accept and comply with the rules of the group.
Take active part in planning the work of the team, and in distributing the tasks and the deadlines.
 B6 Plan their communications: generate ideas, search for information, select and order the information, make schemes, determine the type of audience and the objectives of the communication, etc.
Make interesting and persuasive presentations.
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Draft documents with the appropriate format, content, structure, language accuracy and register, and illustrate concepts using the appropriate conventions: formats, titles, footnotes, captions, etc.
Type C Code Learning outcomes

Contents
Topic Sub-topic
La França del segle XX. Història i societat.
Proust. La renovació de les estructures narratives.
Gide. Autobiografia, narrativa, assaig.
El surrealisme. André Breton. L’escriptura surrealista i el Principi d’Analogia.
Malraux. El diàleg de les civilitzacions.
L’existencialisme: Sartre. La filosofia de l’absurd: Camus.
Yourcenar. Poesia i narrativa.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
3 0 3
Lecture
A2
B6
27 0 27
Debates
B2
B6
30 0 30
Problem solving, classroom exercises
B2
B4
B5
30 18 48
Personal tuition
2 0 2
 
Extended-answer tests
B2
B6
2 18 20
Extended-answer tests
B2
B6
2 18 20
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació de l'assignatura, el desenvolupament del curs, les proves d'avaluació i altres informacions d'interés pels l'alumnes
Lecture Exposició dels continguts de l'assignatura.
Debates Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat.
Problem solving, classroom exercises Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Personal tuition Temps reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.

Personalized attention
Description
Atenció als alumnes al despatx, per correu electrònic i per moodle. L'horari d'atenció presencial es facilitarà a l'inici del curs.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Extended-answer tests
B2
B6
El contingut de les proves d'avaluació són els temes desenvolupats i els comentaris de text treballats a classe. 47,5%
Extended-answer tests
B2
B6
El contingut de les proves d'avaluació són els temes desenvolupats i els comentaris de text treballats a classe. 47,5%
Others  

Participació a classe

5%
 
Other comments and second exam session

Els dos exàmens són obligatoris.

La nota final és la nota mitjana dels dos exàmens, però també es valorarà la participació a classe.

La segona convocatòria consistirà en un examen pràctic que tindrà un pes del 100% de la nota.


Sources of information

Basic

Breton, A., Los manifiestos del Surrealismo, Barcelona, Labor, 2005.

Gide, A., Los alimentos terrenales, Barcelona, Planeta, 2000.

Malraux, A., Antimemorias, Buenos Aires, Sur, 1998.

Proust, M., Por el camino de Swann, Barcelona, RBA, 1995.

Sartre, J.P., La náusea, Barcelona, Proa, 2004.

Yourcenar, M., Memorias de Adriano , Barcelona, Círculo de Lectores, 1987.

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.