Type A
|
Code |
Competences Specific | | A2 |
Entendre una llengua estrangera i expressar-s'hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1 |
Learning to learn |
| B2 |
Effective solutions to complex problems |
| B4 |
Autonomy, responsibility and initiative |
| B5 |
Teamwork, collaboration and sharing of responsibility |
| B6 |
Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A2 |
És capaç de comentar i valorar textos literaris
Coneix les tendències i les obres literàries més significatives
Coneix les relacions entre literatura, pintura, fotografia i cinema
Coneix les relacions entre les tradicions literàries europees
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1 |
Put into practice the approaches, methods and experiments put forward by the teaching staff in a disciplined fashion.
Share and accept the learning objectives put forward by the teaching staff.
Learn by asking questions and take an interest in clearing up doubts.
Understand the importance of mental schemas other than their own.
Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació
Construct shared knowledge, learn and facilitate the joint construction of learning.
| | B2 |
Identify problems and take decisions to solve them.
Transfer classroom exercises and the cases they have studied to real situations in other environments.
| | B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d'acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d'acord amb els criteris de qualitat donats
Present results before the stipulated deadlines.
Recognize the good and bad points of their approach to a particular task.
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
| | B5 |
Help to define, organize and distribute the group’s tasks.
Accept and comply with the rules of the group.
Take active part in planning the work of the team, and in distributing the tasks and the deadlines.
| | B6 |
Plan their communications: generate ideas, search for information, select and order the information, make schemes, determine the type of audience and the objectives of the communication, etc.
Make interesting and persuasive presentations.
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Draft documents with the appropriate format, content, structure, language accuracy and register, and illustrate concepts using the appropriate conventions: formats, titles, footnotes, captions, etc.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
La França del segle XX. Història i societat. |
|
Proust. La renovació de les estructures narratives. |
|
Gide. Autobiografia, narrativa, assaig. |
|
El surrealisme. André Breton. L’escriptura surrealista i el Principi d’Analogia. |
|
Malraux. El diàleg de les civilitzacions. |
|
L’existencialisme: Sartre. La filosofia de l’absurd: Camus. |
|
Yourcenar. Poesia i narrativa. |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
3 |
0 |
3 |
Lecture |
|
27 |
0 |
27 |
Debates |
|
30 |
0 |
30 |
Problem solving, classroom exercises |
|
30 |
18 |
48 |
Personal tuition |
|
2 |
0 |
2 |
|
Extended-answer tests |
|
2 |
18 |
20 |
Extended-answer tests |
|
2 |
18 |
20 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l'assignatura, el desenvolupament del curs, les proves d'avaluació i altres informacions d'interés pels l'alumnes |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Debates |
Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat. |
Problem solving, classroom exercises |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Personal tuition |
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Description |
Atenció als alumnes al despatx, per correu electrònic i per moodle. L'horari d'atenció presencial es facilitarà a l'inici del curs. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Extended-answer tests |
|
El contingut de les proves d'avaluació són els temes desenvolupats i els comentaris de text treballats a classe. |
47,5% |
Extended-answer tests |
|
El contingut de les proves d'avaluació són els temes desenvolupats i els comentaris de text treballats a classe. |
47,5% |
Others |
|
Participació a classe |
5% |
|
Other comments and second exam session |
Els dos exàmens són obligatoris. La nota final és la nota mitjana dels dos exàmens, però també es valorarà la participació a classe. La segona convocatòria consistirà en un examen pràctic que tindrà un pes del 100% de la nota. |
Basic |
|
Breton, A., Los manifiestos del Surrealismo,
Barcelona, Labor, 2005.
Gide, A., Los alimentos terrenales, Barcelona,
Planeta, 2000.
Malraux, A., Antimemorias, Buenos Aires, Sur, 1998.
Proust, M., Por el camino de Swann, Barcelona, RBA,
1995.
Sartre, J.P., La náusea, Barcelona, Proa, 2004.
Yourcenar, M., Memorias de Adriano , Barcelona, Círculo
de Lectores, 1987. |
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|