IDENTIFYING DATA 2014_15
Subject (*) FRENCH LITERATURE Code 12264104
Study programme
Graduate in Hispanic Language and Literature
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
6 Compulsory Second 2Q
Language
Castellà
Prerequisites 12264102 Llengua francesa
Department Filologies Romàniques
Coordinator
DE LA CRUZ VERGARI, ELENA
E-mail elena.delacruz@urv.cat
Lecturers
DE LA CRUZ VERGARI, ELENA
Web
General description and relevant information Aquesta assignatura presenta una aproximació als escriptors més destacats del segle XX francès. S'analitzaran els corrents literaris més significatius, el pensament que configura aquest periode de la literatura i les aportacions formals més rellevants. L'anàlisi de texte permetra aprofondir tots aquests aspectes.

Competences
Type A Code Competences Specific
 A3 Entendre una segona llengua estrangera i expressar-se en ella en un nivell bàsic.
Type B Code Competences Transversal
 B6 Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A3 Coneix les tendències i les obres literàries més significatives en llengua francesa.
Type B Code Learning outcomes
 B6 Intervene effectively and convey relevant information.
Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
En les seves presentacions utilitza medis de suport
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Type C Code Learning outcomes

Contents
Topic Sub-topic
La França del segle XX. Història i societat.
Proust. La renovació de les estructures narratives.
Gide. Autobiografia, narrativa, assaig.
El surrealisme. André Breton. L’escriptura surrealista i el Principi d’Analogia.
Malraux. El diàleg de les civilitzacions.
L’existencialisme: Sartre. La filosofia de l’absurd: Camus.
Yourcenar. Poesia i narrativa.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
3 0 3
Lecture
27 0 27
Debates
30 0 30
Problem solving, classroom exercises
30 18 48
Personal tuition
2 0 2
 
Extended-answer tests
2 18 20
Extended-answer tests
2 18 20
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació de l'assignatura, el desenvolupament del curs, les proves d'avaluació i altres informacions d'interés pels l'alumnes
Lecture Exposició dels continguts de l'assignatura.
Debates Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat.
Problem solving, classroom exercises Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Personal tuition Temps reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.

Personalized attention
Description
Atenció als alumnes al despatx, per correu electrònic i per moodle. L'horari d'atenció presencial es facilitarà a l'inici del curs.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Extended-answer tests
El contingut de les proves d'avaluació són els temes desenvolupats i els comentaris de text treballats a classe. 47,5%
Extended-answer tests
El contingut de les proves d'avaluació són els temes desenvolupats i els comentaris de text treballats a classe. 47,5%
Others  

Participació a classe

5%
 
Other comments and second exam session

Els dos exàmens són obligatoris.

La nota final és la nota mitjana dels dos exàmens, però també es valorarà la participació a classe.

La segona convocatòria consistirà en un examen pràctic que tindrà un pes del 100% de la nota.


Sources of information

Basic

Breton, A., Los manifiestos del Surrealismo, Barcelona, Labor, 2005.

Gide, A., Los alimentos terrenales, Barcelona, Planeta, 2000.

Malraux, A., Antimemorias, Buenos Aires, Sur, 1998.

Proust, M., Por el camino de Swann, Barcelona, RBA, 1995.

Sartre, J.P., La náusea, Barcelona, Proa, 2004.

Yourcenar, M., Memorias de Adriano , Barcelona, Círculo de Lectores, 1987.

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.