Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Entendre una segona llengua estrangera i expressar-se en ella en un nivell bàsic. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Coneix les tendències i les obres literàries més significatives en llengua francesa.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
En les seves presentacions utilitza medis de suport
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1 La literatura |
1.1 Definicions i objectius
1.2 Art i societat contemporànies
1.3 Literatura i crítica literària
1.4 El mite de Narcís a la literatura: interpretacions des de la perspectiva literària |
Moviments literaris i autors destacats de la literatura francesa del segle XX |
1 La Belle Époque : Colette
2 Le Roman de la Recherche : Marcel Proust
3 L'Esthétique de la Pureté : André Gide
4 Le Surréalisme : André Breton
5 La Grandeur Humaine: André Malraux, Albert Camus
6 L’Existentialisme : Jean-Paul Sartre
7 Le Nouveau Roman: Georges Perec, Marguerite Duras
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
2 |
6 |
Sessió Magistral |
|
25 |
8 |
33 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
10 |
30 |
40 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
7 |
40 |
47 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
9 |
11 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
9 |
11 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es posarà l'alumne en contacte amb aspectes teòrics de la literatura francesa i la crítica literària. També s'explicaran la planificació i la metodologia de la assignatura.
|
Sessió Magistral |
Presentació de la literatura i la cultural francesa de finals dels segle XIX fins a mitjans del segle XX.
|
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Resolució de problemes pràctics entorn del fet literari: redacció de recensions, petits articles, i publicacions i accions associades a la divulgació de la literatura i lectura crítica.
|
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura obligatòria de "Le temps retrouvé" de Marcel Proust (en edició francesa o en traducció).
Lectura del material per la resolució dels ABP.
|
Atenció personalitzada |
Temps reservat per atendre individualment l'alumnat en privat. |
Descripció |
L'atenció personalitzada es durà a terme a l'aula, també al despatx de la professora o per correu electrònic.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
primer examen parcial: anàlisi d'un text i desenvolupament d'un tema tractat a classe segons les tipologies textuals estudiades. |
35% |
Proves de desenvolupament |
|
segon examen parcial: anàlisi d'un text i desenvolupament d'un tema tractat a classe segons les tipologies textuals estudiades.
|
55% |
Altres |
|
Lliurament de les composicions orals o escrites d'un tema o un text segons les tipologies textuals estudiades. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els dos exàmens parcials són obligatoris. La segona convocatòria consistirà en un sol examen que tindrà un pes del 100% en la nota final. |
Bàsica |
A.A.V.V., Textos para el estudio de la literatura francesa (siglos XVI-XX), EUB, 1996
Jacques Vassevière, Nadine Toursel , Littérature : 150 textes théoriques et critiques, Armand Colin, 2015
|
Durant el curs es distribuirà una bibliografia més detallada.
*Lectura obligatòria de "Le temps retrouvé" de Marcel Proust (en l'edició francesa o traduïda). |
Complementària |
|
Breton, A., Los manifiestos del Surrealismo, Barcelona, Labor, 2005. Gide, A., Los alimentos terrenales, Barcelona, Planeta, 2000. Malraux, A., Antimemorias, Buenos Aires, Sur, 1998. Proust, M., Por el camino de Swann, Barcelona, RBA, 1995. Sartre, J.P., La náusea, Barcelona, Proa, 2004. |
Assignatures que en continuen el temari |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|