DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) LITERATURA FRANCESA I Codi 12264104
Ensenyament
Grau de Llengua i Literatura Hispàniques (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Segon 2Q
Llengua d'impartició
Castellà
Prerequisits 12264102 Llengua francesa
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
VERRIER DELAHAIE, JAIME
Adreça electrònica elena.delacruz@urv.cat
jaime.verrier@urv.cat
Professors/es
DE LA CRUZ VERGARI, ELENA
VERRIER DELAHAIE, JAIME
Web
Descripció general i informació rellevant <div>Aquesta assignatura busca ser una aproximació a alguns dels aspectes rellevants de la literatura francesa. Descobrirem diferents personatges de novel·les a través de situacions d'alçament popular, altres immersos en la indiferència emotiva i social. Finalment, un personatge, Robinson Crusoe, a la recerca d'una nova identitat. Tots els textos estaran adaptats al nivell dels alumnes.</div><div>Aquesta assignatura combina la presencialitat i la virtualitat en un percentatge encara per determinar. En començar el curs, el calendari amb totes les activitats docents previstes (amb horaris i espais) estarà disponible al campus virtual (Moodle) de l’assignatura.</div><div><br /></div><table class="MsoNormalTable" border="0" cellspacing="1" cellpadding="0" width="600"></table>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A3 Entendre una segona llengua estrangera i expressar-se en ella en un nivell bàsic.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT5 Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A3 Coneix les tendències i les obres literàries més significatives en llengua francesa.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1.La novel·la i els seus personatges. Visions de l'home i del món 1.1 Victor HUGO, Les Misérables, 4e partie, livre 12, 1862.
1.2. Gustave FLAUBERT, L’Éducation sentimentale, troisième partie, I, 1869.
1.3. Émile ZOLA, La Fortune des Rougon, chapitre I, 1871.
1.4. André MALRAUX, La condition humaine. Première partie, 1933.
1.5. Albert CAMUS, L'Etranger, Première partie, 1942.
2. Reescriptures. Del segle XVII fins als nostres dies 2.1. Daniel DEFOE, Robinson Crusoé, 1719.
2.2. Paul VALÉRY, La Jeune Parque et poèmes en prose, Histoires brisées, « Robinson », 1950.
2.3. Michel TOURNIER, Vendredi ou les Limbes du Pacifique, chapitre 3, 1967.
2.4. Patrick CHAMOISEAU, L’Empreinte à Crusoé, 2012.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
4 2 6
Sessió Magistral
A3
CT5
25 8 33
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
A3
CT5
18 31 49
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
CT5
7 45 52
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves de desenvolupament
CT5
2 2 4
Proves de desenvolupament
CT5
2 2 4
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Es posarà l'alumne en contacte amb aspectes teòrics de la literatura francesa i la crítica literària. També s'explicaran la planificació i la metodologia de la assignatura.
Sessió Magistral Anàlisi i comentari dels continguts presentats.

PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes Resolució de problemes pràctics entorn dels temes treballats.


Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Lectura obligatòria dels textos presentats.
Lectura del material per la resolució dels ABP.

Atenció personalitzada Temps reservat per atendre individualment l'alumnat en privat.

Atenció personalitzada
Descripció
L'atenció personalitzada es durà a terme a l'aula, al despatx del professor (1.21 del departament de Filologies Romàniques), via virtual, Moodle, o correu electrònic: jaime.verrier@urv.cat.

Donada la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-21 s'atendrà els estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s'informarà l'estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...)


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves de desenvolupament
CT5
primer examen parcial: anàlisi d'un text i desenvolupament d'un tema tractat a classe. 50%
Proves de desenvolupament
CT5
segon examen parcial: anàlisi d'un text i desenvolupament d'un tema tractat a classe.
50%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Les dues proves parcials són obligatòries.

La segona convocatòria consistirà en una prova amb un pes d'un 100% a la nota final.

Aquesta guia docent és orientativa. En el cas de situacions d'emergència sanitària s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle).


Fonts d'informació

Bàsica Caillet Vigor, Scepi Henri, Moscovitz Cécile, Pineau Guylaine, Brassel Domenica, Lamalle Anne, Astor, Le Manuel de littérature française, Gallimard, 2004
Lídia Anoll, Alicia Piquer, Francisco Lafarga, Textos para el estudio de la literatura francesa (siglos XVI-XX), EUB, 1996
Jacques Vassevière, Nadine Toursel , Littérature : 150 textes théoriques et critiques, Armand Colin, 2015

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Es recomana tenir l'equivalent del nivell A1 per cursar l'assignatura de Literatura francesa.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent