Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Entendre una segona llengua estrangera i expressar-se en ella en un nivell bàsic. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Coneix les tendències i les obres literàries més significatives en llengua francesa.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1.La novel·la i els seus personatges. Visions de l'home i del món |
1.1 Victor HUGO, Les Misérables, 4e partie, livre 12, 1862.
1.2. Gustave FLAUBERT, L’Éducation sentimentale, troisième partie, I, 1869.
1.3. Émile ZOLA, La Fortune des Rougon, chapitre I, 1871.
1.4. André MALRAUX, La condition humaine. Première partie, 1933.
1.5. Albert CAMUS, L'Etranger, Première partie, 1942.
|
2. Reescriptures. Del segle XVII fins als nostres dies |
2.1. Daniel DEFOE, Robinson Crusoé, 1719.
2.2. Paul VALÉRY, La Jeune Parque et poèmes en prose, Histoires brisées, « Robinson », 1950.
2.3. Michel TOURNIER, Vendredi ou les Limbes du Pacifique, chapitre 3, 1967.
2.4. Patrick CHAMOISEAU, L’Empreinte à Crusoé, 2012.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
2 |
6 |
Sessió Magistral |
|
25 |
8 |
33 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
18 |
31 |
49 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
7 |
45 |
52 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es posarà l'alumne en contacte amb aspectes teòrics de la literatura francesa i la crítica literària. També s'explicaran la planificació i la metodologia de la assignatura. |
Sessió Magistral |
Anàlisi i comentari dels continguts presentats.
|
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Resolució de problemes pràctics entorn del fet literari i el text literari.
|
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura obligatòria de "Le temps retrouvé" de Marcel Proust (edició francesa o traducció).
Anàlisi de textos literaris.
|
Atenció personalitzada |
Temps reservat per atendre individualment l'alumnat en privat. |
Descripció |
L'atenció personalitzada es durà a terme a l'aula, al despatx del professor (1.21 del departament de Filologies Romàniques), via virtual, Moodle, o correu electrònic: jaime.verrier@urv.cat. Durant el curs 2021-22 s’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...). |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
Comentari literari (prova obligatòria) |
60% |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
Comentari literari (prova obligatòria) |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Si l'evolució de la situació sanitària requereix reduir la presencialitat, s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà mitjançant el fòrum de notícies del Campus Virtual (Moodle). |
Bàsica |
Lídia Anoll, Alicia Piquer, Francisco Lafarga, Textos para el estudio de la literatura francesa (siglos XVI-XX), EUB, 1996
Jacques Vassevière, Nadine Toursel, Littérature : 150 textes théoriques et critiques, Armand Colin, 2015
Caillet Vigor, Scepi Henri, Moscovitz Cécile, Pineau Guylaine, Brassel Domenica, Lamalle Anne, Astor, Le Manuel de littérature française, Gallimard, 2004
|
|
Complementària |
, , ,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|