Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Entendre una segona llengua estrangera i expressar-se en ella en un nivell bàsic. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Coneix les tendències i les obres literàries més significatives en llengua francesa.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. La literatura |
1.1 Objecte d'estudi, instruments i objectius
1.2 Art i societat a finals del segle XIX i mitjans del XX
1.3 Literatura i crítica literària
1.4 El mite de Narcís en la literatura com a paradigma literari d'anàlisi |
2. La literatura dels segles XIX i XX a través dels textos |
2.1. "A la recherche du temps perdu" de Marcel Proust
2.2. André Gide
2.3. Les avant-gardes: antecedents i creadors
2.4. Albert Camus
2.5. L’Existentialisme de Jean-Paul Sartre
2.6. Simone de Beauvoir
2.7. Marguerite Duras |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
2 |
6 |
Sessió Magistral |
|
25 |
8 |
33 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
18 |
31 |
49 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
7 |
45 |
52 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es posarà l'alumne en contacte amb aspectes teòrics de la literatura francesa i la crítica literària. També s'explicaran la planificació i la metodologia de la assignatura. |
Sessió Magistral |
Anàlisi i comentari dels continguts presentats.
|
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Resolució de problemes pràctics entorn del fet literari i el text literari.
|
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura obligatòria de "Le temps retrouvé" de Marcel Proust (edició francesa o traducció).
Anàlisi de textos literaris.
|
Atenció personalitzada |
Temps reservat per atendre individualment l'alumnat en privat. |
Descripció |
L'atenció personalitzada es durà a terme a l'aula, al despatx del professor (1.21 del departament de Filologies Romàniques), via virtual, Moodle, o correu electrònic: jaime.verrier@urv.cat.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
Comentari literari (prova obligatòria) |
60% |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
Comentari literari (prova obligatòria) |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent. |
Bàsica |
Lídia Anoll, Alicia Piquer, Francisco Lafarga, Textos para el estudio de la literatura francesa (siglos XVI-XX), EUB, 1996
Jacques Vassevière, Nadine Toursel, Littérature : 150 textes théoriques et critiques, Armand Colin, 2015
Caillet Vigor, Scepi Henri, Moscovitz Cécile, Pineau Guylaine, Brassel Domenica, Lamalle Anne, Astor, Le Manuel de littérature française, Gallimard, 2004
|
*Lectura obligada de "Le temps retrouvé" de Marcel Proust (en edició francesa o traduïda). |
Complementària |
, , ,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|