Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Acostar-se a la llengua llatina i als aspectes més generals de la tradició clàssica. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Coneix la morfologia llatina i alguns conceptes sintàctics generals.
Coneix els aspectes bàsics de la gramàtica del llatí vulgar.
Tradueix textos llatins en prosa i vers.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
| | CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció al món romà i a la llengua llatina
|
Breu panoràmica històrica i contextualització de la cultura clàssica, amb especial èmfasi a la herència del Llatí. |
2. Textos llatins en prosa i vers |
Selecció de textos originals d'autors llatins: Cèsar, Tit Livi, Ciceró, Suetoni, Virgili, Horaci, Catul... |
3. Morfologia i sintaxi nominal |
Temes de la flexió nominal
Els graus de l'adjectiu
Les funcions principals dels casos
|
4. Morfologia i sintaxi pronominal |
Pronoms personals, relatius, interrogatius i indefinits
L'oració de relatiu |
5. Morfologia i sintaxi verbal |
La conjugació regular activa i passiva
Verbs deponents
Verbs irregulars
Usos de les formes nominals del verb |
6. Llatí vulgar |
Concepte
Aspectes bàsics del llatí vulgar
Graffiti, Papyri, Appendix Probi, documents prerromànics |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
35 |
50 |
85 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i del curs. Instruments bibliogràfics |
Sessió Magistral |
Qüestions de cultura i llengua llatines
Teoria i praxis gramatical |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Correcció de traducció i exercicis gramaticals |
Atenció personalitzada |
Ressolució de problemes relacionats amb el temari de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Qüestions de llengua, cultura i context històric. Teoria i praxis gramatical |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Traducció i exercicis gramaticals |
70 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació es realitzarà mitjançant exàmens pràctics al llarg del curs (traduccions de textos amb diccionari), que comptaran el 70 % de la nota. Un 30 % es resoldrà amb treballs per presentar de diversa natura (comentaris, exposicions orals...). ASSISTÈNCIA: Es recorda que l'assistència és obligatòria. Per superar el curs caldrà haver seguit amb assiduïtat les classes, participant activament amb la realització dels exercicis. Els alumnes que no puguin seguir assíduament les classes per motius justificats es podran presentar directament a la segona convocatòria (examen únic, 100%), sempre i quan PRÈVIAMENT HO PACTIN AMB LA PROFESSORA. |
Bàsica |
Cano, P.L. et al., Introducció a l'estudi de la llengua llatina. Mòdul 1, UAB, Bellaterra, 1997
Gramàtica llatina. Morfologia i nocions de sintaxi, Valentí, E. , Curial, Barcelona, 1995
Meillet, A., Historia de la lengua latina, Avesta, Reus, 1980
Herman, J., El latín vulgar, Ariel, Barcelona, 1997
Segura Munguía, Santiago, Gramàtica llatina, Universitat de Barcelona, Barcelona, 2005
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|