Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A11 |
Conèixer la literatura en llengua espanyola. |
| A12 |
Conèixer la realitat lingüística i literària hispanoamericana. |
| A16 |
Dominar les tècniques i els mètodes de l'anàlisi literària. |
| A17 |
Conèixer les bases de l'edició de textos. |
| A19 |
Utilitzar eines, aplicacions i programes informàtics específics. |
| A22 |
Analitzar textos i discursos literaris i no literaris utilitzant degudament les tècniques d'anàlisi. |
| A25 |
Gestionar i controlar la qualitat editorial. |
| A26 |
Interrelacionar els diferents aspectes dels estudis lingüístics i literaris. |
| A27 |
Identificar problemes i temes de recerca i avaluar la seva rellevància. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A11 |
Coneix els instruments teòrics i metodològics necessaris per a l'anàlisi i la crítica literària
Aplica els coneixements teòrics als treballs d'anàlisi, comentari i comparació de textos literaris, poètics i narratius
Situa l'estudi de la literatura en el marc dels estudis humanístics, artístics i culturals
Coneix la literatura contemporània de la llengua espanyola
Comenta i valora textos literaris
Identifica textos literaris en funció de les seves característiques lingüístiques i sobretot literàries
| | A12 |
Coneix els instruments teòrics i metodològics necessaris per a l'anàlisi i la crítica literària
Aplica els coneixements teòrics als treballs d'anàlisi, comentari i comparació de textos literaris, poètics i narratius
Situa l'estudi de la literatura en el marc dels estudis humanístics, artístics i culturals
Coneix la literatura contemporània de la llengua espanyola
Comenta i valora textos literaris
Identifica textos literaris en funció de les seves característiques lingüístiques i sobretot literàries
| | A16 |
Coneix els instruments teòrics i metodològics necessaris per a l'anàlisi i la crítica literària
Aplica els coneixements teòrics als treballs d'anàlisi, comentari i comparació de textos literaris, poètics i narratius
Situa l'estudi de la literatura en el marc dels estudis humanístics, artístics i culturals
Coneix la literatura contemporània en llengua espanyola
Comenta i valora textos literaris
Identifica textos literaris en funció de les seves característiques lingüístiques i sobretot literàries
| | A17 |
Coneix els instruments teòrics i metodològics necessaris per a l'anàlisi i la crítica literària
Aplica els coneixements teòrics als treballs d'anàlisi, comentari i comparació de textos literaris, poètics i narratius
Situa l'estudi de la literatura en el marc dels estudis humanístics, artístics i culturals
Coneix la literatura contemporània en llengua espanyola
Comenta i valora textos literaris
Identifica textos literaris en funció de les seves característiques lingüístiques i sobretot literàries
| | A19 |
Coneix els instruments teòrics i metodològics necessaris per a l'anàlisi i la crítica literària
Aplica els coneixements teòrics als treballs d'anàlisi, comentari i comparació de textos literaris, poètics i narratius
Situa l'estudi de la literatura en el marc dels estudis humanístics, artístics i culturals
Coneix la literatura contemporània en llengua espanyola
Comenta i valora textos literaris
Identifica textos literaris en funció de les seves característiques lingüístiques i sobretot literàries
| | A22 |
Coneix els instruments teòrics i metodològics necessaris per a l'anàlisi i la crítica literària
Aplica els coneixements teòrics als treballs d'anàlisi, comentari i comparació de textos literaris, poètics i narratius
Situa l'estudi de la literatura en el marc dels estudis humanístics, artístics i culturals
Coneix la literatura contemporània en llengua espanyola
Comenta i valora textos literaris
Identifica textos literaris en funció de les seves característiques lingüístiques i sobretot literàries
| | A25 |
Coneix els instruments teòrics i metodològics necessaris per a l'anàlisi i la crítica literària
Aplica els coneixements teòrics als treballs d'anàlisi, comentari i comparació de textos literaris, poètics i narratius
Situa l'estudi de la literatura en el marc dels estudis humanístics, artístics i culturals
Coneix la literatura contemporània en llengua espanyola
Comenta i valora textos literaris
Identifica textos literaris en funció de les seves característiques lingüístiques i sobretot literàries
| | A26 |
Coneix els instruments teòrics i metodològics necessaris per a l'anàlisi i la crítica literària
Aplica els coneixements teòrics als treballs d'anàlisi, comentari i comparació de textos literaris, poètics i narratius
Situa l'estudi de la literatura en el marc dels estudis humanístics, artístics i culturals
Coneix la literatura contemporània en llengua espanyola
Comenta i valora textos literaris
Identifica textos literaris en funció de les seves característiques lingüístiques i sobretot literàries
| | A27 |
Coneix els instruments teòrics i metodològics necessaris per a l'anàlisi i la crítica literària
Aplica els coneixements teòrics als treballs d'anàlisi, comentari i comparació de textos literaris, poètics i narratius
Situa l'estudi de la literatura en el marc dels estudis humanístics, artístics i culturals
Coneix la literatura contemporània en llengua espanyola
Comenta i valora textos literaris
Identifica textos literaris en funció de les seves característiques lingüístiques i sobretot literàries
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Comparteix i assumeix els objectius d’ aprenentatge proposats pel professor
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Reconeix la rellevància dels esquemes mentals diferents al seu
| | B4 |
Fa el treball previst d'acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
Presenta resultats d'allò que s'espera en la manera adequada d'acord amb la bibliografia donada i amb el temps previst
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
La literatura en el contexto de fin de siglo |
|
Modernismo y renovación |
|
Generación del 98: pensamiento y literatura |
|
Novecentismo: Juan Ramón Jiménez |
|
Las vanguardias artísticas y literarias |
|
Grupo del 27 |
|
Literatura y Guerra Civil |
|
La complejidad de una época: años 40 |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
27 |
30 |
57 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
23 |
0 |
23 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
0 |
0 |
0 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
2 |
30 |
32 |
Treballs |
|
2 |
30 |
32 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentación de la asignatura, criterios de evaluación e información bibliográfica comentada de las obras más relevantes. |
Sessió Magistral |
Exposición teórica de los fundamentos de la literatura española de la primera mitad del siglo XX |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Lectura, interpretación y análisis de textos literarios del periodo estudiado. |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Conferencias, con especialistas de prestigio, para profundizar en el conocimiento de aspectos específicos de la materia. |
Resolució de problemes, exercicis |
Lectura, interpretación y análisis debidamante documentada de textos literarios de diferentes autores. |
Treballs |
Estudio monográfico que implique investigación y documentación sobre un aspecto específico de la materia. |
Atenció personalitzada |
Resolución de dudas personalizada sobre cualquier aspecto planteado a lo largo del curso. |
Descripció |
Tiempo dedicado a atender y resolver dudas de los alumnos que lo requieran, tanto en lo referente a cuestiones surgidas en el aula como a los ejercicios realizados, el trabajo monográfico y las pruebas. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Prueba de desarrollo sobre los aspectos tratados en clase. |
30% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Ejercicio de interpretación y análisis de un texto literario siguiendo los parámetros de lo establecido en el aula. |
25% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Presentación de los ejercicios indicados en el aula sobre textos literarios |
20% |
Treballs |
|
Presentación de un estudio monográfico sobre un aspecto específico de la materia |
25% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- Es imprescindible presentar la monografía, tanto para la primera convocatoria como para la segunda. (25%). - Para poder calificar la monografía, se requiere que el examen escrito esté aprobado. En caso de no haber sido así, en la segunda convocatoria se calificará la monografía presentada una vez superada la prueba. - La no presentación de una práctica supone calificarla con 0. |
Bàsica |
Felipe B. Pedraza y Milagros Rodríguez, Manual de Literatura Española, vols. 8-14, Cénlit,
Francisco Rico (dir.) , Historia y crítica de la Literatura Española, vols. 6-8, más los suplementos, Crítica.,
José-Carlos Mainer, Historia de la Literatura Española, vol. 6, Crítica.,
José-Carlos Mainer, La Edad de Plata (1902-1939): ensayo de interpretación de un proceso cultural, Cátedra.,
Concha Zardoya, Poesía española del siglo XX. Estudios temáticos y estilísticos, Gredos,
Andrés Amorós, Novela española actual, Fundación Juan March,
Francisco Ruiz Ramón, Historia del teatro español. Siglo XX, Cátedra,
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
METODOLOGIA DE L'ANÀLISI LITERÀRIA/12264115 | LECTURA I INTERPRETACIÓ DE TEXTOS LITERARIS/12264214 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
LITERATURA ESPANYOLA DELS SEGLES XVIII I XIX/12264113 | LITERATURA ESPANYOLA DELS SEGLES D'OR/12264116 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|