Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A7 |
Demostrar que coneix la història de la literatura en llengua espanyola. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A7 |
Coneix les tendències literàries i les obres més significatives de la literatura espanyola contemporània.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
La literatura en el contexto de fin de siglo |
|
Modernismo y renovación |
|
Generación del 98: pensamiento y literatura |
|
Novecentismo: Juan Ramón Jiménez |
|
Las vanguardias artísticas y literarias |
|
Grupo del 27 |
|
Literatura y Guerra Civil |
|
La complejidad de una época: años 40 |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
23 |
0 |
23 |
Sessió Magistral |
|
27 |
28 |
55 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
0 |
0 |
0 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
2 |
30 |
32 |
Treballs |
|
2 |
30 |
32 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentación de la asignatura, criterios de evaluación e información bibliográfica comentada de las obras más relevantes. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Lectura, interpretación y análisis de textos literarios del periodo estudiado. |
Sessió Magistral |
Exposición teórica de los fundamentos de la literatura española de la primera mitad del siglo XX |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Conferencias, con especialistas de prestigio, para profundizar en el conocimiento de aspectos específicos de la materia. |
Resolució de problemes, exercicis |
Lectura, interpretación y análisis debidamante documentada de textos literarios de diferentes autores. |
Treballs |
Estudio monográfico que implique investigación y documentación sobre un aspecto específico de la materia. |
Atenció personalitzada |
Resolución de dudas personalizada sobre cualquier aspecto planteado a lo largo del curso. |
Descripció |
Tiempo dedicado a atender y resolver dudas de los alumnos que lo requieran, tanto en lo referente a cuestiones surgidas en el aula como a los ejercicios realizados, el trabajo monográfico y las pruebas. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Ejercicio de interpretación y análisis de un texto literario siguiendo los parámetros de lo establecido en el aula. |
25% |
Sessió Magistral |
|
Prueba de desarrollo sobre los aspectos tratados en clase. |
30% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Presentación de los ejercicios indicados en el aula sobre textos literarios |
20% |
Treballs |
|
Presentación de un estudio monográfico sobre un aspecto específico de la materia |
25% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- Es imprescindible presentar la monografía, tanto para la primera como para la segunda convocatoria. (25%) - Para poder calificar la monografía, se requiere que el examen escrito esté aprobado. En caso de no ser así, en la segunda convocatoria se calificará la monografía presentada una vez superada la prueba escrita. - La no presentación de la monografía supone calificarla con 0. |
Bàsica |
Francisco Rico (dir.) , Historia y crítica de la Literatura Española, vols. 6-8, más los suplementos, Crítica.,
José-Carlos Mainer, Historia de la Literatura Española, vol. 6, Crítica.,
Felipe B. Pedraza y Milagros Rodríguez, Manual de Literatura Española, vols. 8-14, Cénlit,
Andrés Amorós, Novela española actual, Fundación Juan March,
Ferreras, J. I., La novela en el siglo XX (hasta 1939), Taurus, 1988
Francisco Ruiz Ramón, Historia del teatro español. Siglo XX, Cátedra,
Oliva, César, Teatro español del siglo XX, Síntesis, 2002
Concha Zardoya, Poesía española del siglo XX. Estudios temáticos y estilísticos, Gredos,
Debicki, Andrew, Estudios sobre poesía española contemporánea, Gredos, 1968
José-Carlos Mainer, La Edad de Plata (1902-1939): ensayo de interpretación de un proceso cultural, Cátedra.,
Geist, Anthony Leo, La poética de la generación del 27 y las revistas literarias: de la vanguardia al compromiso (1998-1936), Guadarrama , 1980
Rozas, Juan Manuel y Torres Nebrera, Gregorio, El grupo poético del 27, Cincel , 1980
González Muela, Joaquín y Rozas, Juan Manuel, La generación poética de 1927, Istmo, 1986
Aranda, F., El Surrealismo español, Lumen, 1981
Albadalejo, T. et al., Las Vanguardias. Renovación de los lenguajes poéticos, Júcar, 1992
Granel, Luis, Panorama de la generación del 98, Guadarrama , 1980
Shaw, D. L., La generación del 98, Cátedra, 1982
Vilanova, A. y Sotelo, A. (eds), La crisis española de fin de siglo y la generación del 98, Universidad de Barcelona, 1999
Mainer, J.C., Historia, literatura y sociedad (y una coda española), Biblioteca Nueva, 2000
Muleta, Emilia, Cinco poetas españoles (Salinas, Guillén, Lorca, Alberti, Cernuda), Gredos, 1981
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
LITERATURA ESPANYOLA DE LA SEGONA MEITAT DEL SEGLE XX I ACTUAL/12264117 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
DONA I LITERATURA/12264222 | METODOLOGIA DE L'ANÀLISI LITERÀRIA/12264115 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
LECTURA I INTERPRETACIÓ DE TEXTOS LITERARIS/12264214 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|